Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimukit vs. muut

Vierailija
29.10.2021 |

Huono otsikko, tiedän. Olen aina pitänyt Disneyn elokuvista ja tietyistä hahmoista. Olen ”kerännyt” Disney-aiheisia mukeja kotiin silloin, kun kivoja on sattunut tulemaan vastaan. Lähinnä lapsuuteni lempileffojen aiheilla. Niitä on nyt noin 10. Eilen yksi uudehko tuttava oli meillä kylässä lapsensa kanssa leikkimässä ja kummasteli mukejani. Että eikö Disney ole vähän lapsellista aikuisen kerättäväksi? Itse en ollut osannut ajatella asiaa sen kummallisempana kuin muumimukien omistamista. Ko. tuttavalla on iso kokoelma muumimukeja, jotka ovat hänen mielestään kuitenkin eri asia, koska ovat suomalaista designia(tämä tuli sellaisella tietäväisellä äänellä) ja kaikilla suomalaisilla vähän niin kuin kuuluu olla niitä.

Meillä ei ole yhtään muumimukia, koska emme pidä muumeista. Mutta onko muumit teidän mielestä vähemmän lapsellisia kuin disney? Ja ennen kaikkea onko sillä mitään väliä, kun puhutaan kuitenkin yli 30-vuotiaista perheellisistä ihmisistä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kivempia noi disney mukit on ku muumit! Meillä on varmaan joku 15 muumimukia ja yhtäkään niistä ei oo ostettu vaan kaikki tullu lahjaksi. Vähän kyllä tekis mieli myydä nuo pois ja laittaa jotain kivempia mukeja…

Vierailija
22/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan muumimukit tosi super tylsiä ja kuluneita jo. Itsellänikin on niitä kaapissa joku vajaa kymmenen mutta en varsinaisesti tykkää niistä. Ostin vaan kun niitä niinku kuului olla.

Senkus keräät disney-mukeja. Ne ainakin on persoonallisempia.

Mä tykkäisi ruuskuvioillisista ja romanttishenkisistä mukeista ja astioista mutta sellaisia ei Suomesta saa. Arabian huvila-sarja ei ihan ole sitä mitä haen. Haluaisin kauniimpaa.

Voi teitä höppänöitä, ei mitään kuulu olla. Minulla on 2 muuminuumia vain koska tykkäsin niiden kuvioinnista. Samoin 1 pussilakanasetti löytyy, koska on lempikuvioinnillani. Ei kannata sisustaa kotiaan millään mistä ei tykkää. Ei tarvitse olla mariskoolia, ei tarvitse olla iittalan tuikkuja, ei mitään jos ei ei niistä tykkää. Laita vaikka kiviröykkiö kynttilälyhdyksi jos se on enemmän sinun mieleesi. Sama pukeutumisessa. Älkää kärsikö lantiofarkuissa/tekokuiduissa tai mistä ikinä ette tykkää vain koska ne ovat muotia. Pitäkää mistä tykkäätte ja erityisesti jos tykkäätte väreistä. Älkää pitäkö harmaata jos tykkäätte punaisesta, älkää maalatko kotia valkoiseksi jos haluatte keltaisen tai sinisen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä olla mitä mukeja vaan, mistä tykkää. Meillä on niitä McDonaldsin muovilaseja, missä on kaikkia Lego-hahmoja ihan juomalaseina. Tukevia laseja, mihin menee just sopivan paljon juotavaa. Kirppiksiltä oon ostanut halvalla.

Meillä taas on niitä Mäkkärin kokislaseja arkikäytössä juomalaseina. :D

Mulla tuli tästä tuttavasta nyt lähemmän tutustumisen myötä sellainen olo, että hänellä ”pitää” olla tietyt astiat ja muut kodinvälineistöt (arabiaa, marimekkoa ja Iittala), koska ”näin kuuluu olla”.

Ap

Minulle tulee sinusta sellainen olo, että närkästyit ihan syyttä suotta ja yrität keksiä ystävästäsi jotain pahaa sanottavaa. Muumit ovat sinusta tyhmiä, joten totta kai "ystäväkin" on tyhmä, koska kerää muumeja. Ennen tämä asia ei ole sinua haitannut, mutta nyt yht'äkkiä haittaakin. 

Vierailija
24/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan muumimukit tosi super tylsiä ja kuluneita jo. Itsellänikin on niitä kaapissa joku vajaa kymmenen mutta en varsinaisesti tykkää niistä. Ostin vaan kun niitä niinku kuului olla.

Mä tykkäisi ruuskuvioillisista ja romanttishenkisistä mukeista ja astioista mutta sellaisia ei Suomesta saa. Arabian huvila-sarja ei ihan ole sitä mitä haen. Haluaisin kauniimpaa.

Mun suosikki astioita on Pip Studio astiat joita saa ainakin stockmanilta . Joskus ollut ruusumukeja myynnissä . 

Ne onkin ihania. 

Vierailija
25/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kirppareilla, sieltä löytyy. Tosin ovat vissiin muodissa nyt.

Vierailija
26/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä olla mitä mukeja vaan, mistä tykkää. Meillä on niitä McDonaldsin muovilaseja, missä on kaikkia Lego-hahmoja ihan juomalaseina. Tukevia laseja, mihin menee just sopivan paljon juotavaa. Kirppiksiltä oon ostanut halvalla.

Mulla tuli tästä tuttavasta nyt lähemmän tutustumisen myötä sellainen olo, että hänellä ”pitää” olla tietyt astiat ja muut kodinvälineistöt (arabiaa, marimekkoa ja Iittala), koska ”näin kuuluu olla”.

Ap

Minulle tulee sinusta sellainen olo, että närkästyit ihan syyttä suotta ja yrität keksiä ystävästäsi jotain pahaa sanottavaa. Muumit ovat sinusta tyhmiä, joten totta kai "ystäväkin" on tyhmä, koska kerää muumeja. Ennen tämä asia ei ole sinua haitannut, mutta nyt yht'äkkiä haittaakin. 

Miksi näihin ketjuihin pitää aina jonkun tunkea ylitulkitsemaan parin viestin perusteella ja vääntämään aiheeseen, joka ei ollut ketjun alkuperäinen pointti.

Vierailija
27/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki astioita on Pip Studio astiat joita saa ainakin stockmanilta . Joskus ollut ruusumukeja myynnissä . 

Ne onkin ihania. 

On ihania, mutta meillä tuli heti kahteen lautaseen lohkeamia, kun pestiin koneessa. Pussilakanat on myös, ihanat!

Vierailija
28/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy kirppareilla, sieltä löytyy. Tosin ovat vissiin muodissa nyt.

Haluan uusia. En vanhoja. Voisin ostaa kokonaisen kahviastiaston jos vaan jostakin löytäisin. Olen etsiskellyt mutta sopivaa ei ole vielä tullut vastaan.

Vierailija
29/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne onkin ihania. 

On ihania, mutta meillä tuli heti kahteen lautaseen lohkeamia, kun pestiin koneessa. Pussilakanat on

myös, ihanat!

Niitä ei saisi pestä koneessa , muistan lukeneeni  jostain .

Vierailija
30/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh minusta Disney mukit eivät ole kauniita. Pidän itse muumimukeista enemmän vaikken niitä omistakaan. Mutta kumpikaan vaihtoehto ei ole lapsellinen. Jos vain mukin omistaja niistä pitää niin kaikki on hyvin. Tuttavasi voi ottaa oman muumimukin seuraavalle visiitille jos ei sinun mukeistasi kelpaa juoda. :)

Vierailija
31/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

englantilainen old royal  albert country rose tai jotain sinnepäin on aivan ihana ruusukuvio , kaikenlaisia astiastoja sillä ruusulla mutta aika kalliita ovat . Haluaisin muttei ole varaa niihin . 

Vierailija
32/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina närkästyä toisten muumikupeista vähän tuntuu siltä kuin sadussa kettu ja pihlajanmarjat.

Vierailija
33/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää aina närkästyä toisten muumikupeista vähän tuntuu siltä kuin sadussa kettu ja pihlajanmarjat.

Mulla ainakin jäi sellainen kuva, että Ap oli jo käynyt tuttavansa luona ja nähnyt muumimukit eikä ajatellut asiaa sen enempää. Ja nyt tämä tuttava närkästyi disney-mukeista.

Ap voi korjata jos olen ihan väärässä.

Vierailija
34/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain nuorena muistaakseni Turtles-mukin. Luultavasti ironinen lahja isosiskolta koska en niistä piitannut. Siinäpä keräilyidea sitten.

Vierailija
35/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi näihin ketjuihin pitää aina jonkun tunkea ylitulkitsemaan parin viestin perusteella ja vääntämään aiheeseen, joka ei ollut ketjun alkuperäinen pointti.

Todellakin oli pointti, kun ap kiiruhtaa heti av:lle itkemään, kun joku kehtaa kommentoida hänen Disney-mukejaan. Nythän hänellä on "oikeus" puhua pahaa toisesta ja ruveta itse ylitulkitsemaan, että ystävä ei todellisuudessa edes pidä muumeista, ei Marimekosta eikä mistään muustakaan hänen kodissaan olevasta asiasta, vaan ap TIETÄÄ, että ne ovat olemassa vain siksi, että "niin kuuluu olla". Näinhän se on, että ap tietää kaiken tästä ihmisestä ja hänen motiiveistaan. NYT JUURI hän tajuaa sen, ja vain siksi, että ystävä arvosteli häntä itseään. Jos ei olisi arvostellut, niin ap ei kokisi tarvetta valittaa asiasta täällä. 

Vierailija
36/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne onkin ihania. 

On ihania, mutta meillä tuli heti kahteen lautaseen lohkeamia, kun pestiin koneessa. Pussilakanat on myös, ihanat!

Ne ei sitten taida olla kovin kestäviä. Tai vaatisivat ainakin käsinpesua.

Vierailija
37/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

englantilainen old royal  albert country rose tai jotain sinnepäin on aivan ihana ruusukuvio , kaikenlaisia astiastoja sillä ruusulla mutta aika kalliita ovat . Haluaisin muttei ole varaa niihin . 

Minkä hintaisia ovat? Mistähän voisi tilata?

Vierailija
38/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuisten mukit pitäisi olla yksivärisiä, enintään joku raita voisi sopia koristeeksi. Värit tietysti hillittyjä.

Hei, hillitty tyyppi! 

Ei kaiken tarvitse aina olla niin hillittyä. Voi sitä joskus vähän revitellä. Se antaa just sitä särmää ; )

Vierailija
39/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muumimukeja.  Tykkään edelleen katsoa muumeja ja muita lastenohjelmia. :D Katson myös animea.

En ymmärrä miksi aikuisena olemisen täytyisi olla niin vakavaa?

Täällä tuomitaan letit, piirroshahmopaidat, pastellivärit, rusetit ja muut tyttömäiset asusteet ja vaikka mikä muu lapselliseksi.

"Ei ole sopivaa" "Pitäisi ymmärtää jo, että ei ole sopivaa x-vuotiaalle ihmiselle" "Luuleeko toi olevansa 10?"

Mikä tämmöisillä negaajilla on hätänä? :D

N30

Vierailija
40/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Todellakin oli pointti, kun ap kiiruhtaa heti av:lle itkemään, kun joku kehtaa kommentoida hänen Disney-mukejaan. Nythän hänellä on "oikeus" puhua pahaa toisesta ja ruveta itse ylitulkitsemaan, että ystävä ei todellisuudessa edes pidä muumeista, ei Marimekosta eikä mistään muustakaan hänen kodissaan olevasta asiasta, vaan ap TIETÄÄ, että ne ovat olemassa vain siksi, että "niin kuuluu olla". Näinhän se on, että ap tietää kaiken tästä ihmisestä ja hänen motiiveistaan. NYT JUURI hän tajuaa sen, ja vain siksi, että ystävä arvosteli häntä itseään. Jos ei olisi arvostellut, niin ap ei kokisi tarvetta valittaa asiasta täällä. 

Hienosti triggeröidytty ja ylitulkittu 👍🏼

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi