Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimukit vs. muut

Vierailija
29.10.2021 |

Huono otsikko, tiedän. Olen aina pitänyt Disneyn elokuvista ja tietyistä hahmoista. Olen ”kerännyt” Disney-aiheisia mukeja kotiin silloin, kun kivoja on sattunut tulemaan vastaan. Lähinnä lapsuuteni lempileffojen aiheilla. Niitä on nyt noin 10. Eilen yksi uudehko tuttava oli meillä kylässä lapsensa kanssa leikkimässä ja kummasteli mukejani. Että eikö Disney ole vähän lapsellista aikuisen kerättäväksi? Itse en ollut osannut ajatella asiaa sen kummallisempana kuin muumimukien omistamista. Ko. tuttavalla on iso kokoelma muumimukeja, jotka ovat hänen mielestään kuitenkin eri asia, koska ovat suomalaista designia(tämä tuli sellaisella tietäväisellä äänellä) ja kaikilla suomalaisilla vähän niin kuin kuuluu olla niitä.

Meillä ei ole yhtään muumimukia, koska emme pidä muumeista. Mutta onko muumit teidän mielestä vähemmän lapsellisia kuin disney? Ja ennen kaikkea onko sillä mitään väliä, kun puhutaan kuitenkin yli 30-vuotiaista perheellisistä ihmisistä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
42/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disney-mukit on kyllä usein sellaisia lasten astioiden näköisiä. Siis ne mitä saa jostain Prismoissa ym.

Mutta olen nähnyt niitäkin todella hienoja ja hyvällä maulla toteutettuja Disneyn omissa virallisissa kaupoissa eri maissa. Muumimukit taas ovat menettäneet täysin hohtonsa, kun olivat jossain välissä niin hirvittävän trendikkäitä.

Ihmettelen tuollaisia, jotka eivät ilmeisesti edes tunne toista kunnolla ja alkavat arvostelemaan toisen mukeja. Siis mukeja! Jotenkin hirvittävän pinnallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi