Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumimukit vs. muut

Vierailija
29.10.2021 |

Huono otsikko, tiedän. Olen aina pitänyt Disneyn elokuvista ja tietyistä hahmoista. Olen ”kerännyt” Disney-aiheisia mukeja kotiin silloin, kun kivoja on sattunut tulemaan vastaan. Lähinnä lapsuuteni lempileffojen aiheilla. Niitä on nyt noin 10. Eilen yksi uudehko tuttava oli meillä kylässä lapsensa kanssa leikkimässä ja kummasteli mukejani. Että eikö Disney ole vähän lapsellista aikuisen kerättäväksi? Itse en ollut osannut ajatella asiaa sen kummallisempana kuin muumimukien omistamista. Ko. tuttavalla on iso kokoelma muumimukeja, jotka ovat hänen mielestään kuitenkin eri asia, koska ovat suomalaista designia(tämä tuli sellaisella tietäväisellä äänellä) ja kaikilla suomalaisilla vähän niin kuin kuuluu olla niitä.

Meillä ei ole yhtään muumimukia, koska emme pidä muumeista. Mutta onko muumit teidän mielestä vähemmän lapsellisia kuin disney? Ja ennen kaikkea onko sillä mitään väliä, kun puhutaan kuitenkin yli 30-vuotiaista perheellisistä ihmisistä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eroa, muumeistakin "suomalainen" osuus taitaa enää olla tuo printin suunnittelu ja rahojen keräys. 

Vierailija
2/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mukit ovat siis tyyliä tämä: https://www.shopdisney.eu/disney-store-peter-pan-mug-465032105572.html?…

Jos sillä mitään väliä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä olla mitä mukeja vaan, mistä tykkää. Meillä on niitä McDonaldsin muovilaseja, missä on kaikkia Lego-hahmoja ihan juomalaseina. Tukevia laseja, mihin menee just sopivan paljon juotavaa. Kirppiksiltä oon ostanut halvalla.

Vierailija
4/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä olla mitä mukeja vaan, mistä tykkää. Meillä on niitä McDonaldsin muovilaseja, missä on kaikkia Lego-hahmoja ihan juomalaseina. Tukevia laseja, mihin menee just sopivan paljon juotavaa. Kirppiksiltä oon ostanut halvalla.

Meillä taas on niitä Mäkkärin kokislaseja arkikäytössä juomalaseina. :D

Mulla tuli tästä tuttavasta nyt lähemmän tutustumisen myötä sellainen olo, että hänellä ”pitää” olla tietyt astiat ja muut kodinvälineistöt (arabiaa, marimekkoa ja Iittala), koska ”näin kuuluu olla”.

Ap

Vierailija
5/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lapsellisesta mutta onhan nuo muumimukihullut aika... erikoista porukkaa suuri osa

Vierailija
6/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ero oikeastaan on Muumi-hahmoilla, Disney-hahmoilla ja vaikka kukilla ja linnuilla?

Pitääkö aikuisen omaisuus olla visuaalisesti tylsää, jos kuitenkin tykkää?

Kaiken on aina joku suunnitellut.

Vierailija
7/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disney-mukit aikuisilla ovat kyllä nykyään jopa persoonallisempia.

Vierailija
8/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaan sekalainen kokoelma mukeja joita on ilmaiseksi tai halvalla saanut. Löytyy Nalle Puhia ja Oboy-mainosmukia. Muumimukit on liian pieniä käyttöön. Disney-mukit kuulostaa kivoilta, ei niissä ole mitään lapsellista.

Vierailija
9/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käsittänyt tuota muumimuki-villitystä. Mielestäni ei-aikuismaisia.

Vierailija
10/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus yksin asuessa Nalle puh-aiheiset jumbomukit. Oli parhaimmat mukit, mitä mulla on ollu. Harmi, ku menin rikkomaan ne. Taisin aikoinaan jostain Hobby Hallista tilata ne.

Vierailija
11/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen saa kotiinsa ostaa millaisia mukeja haluaa. Meillä on muumimukeja kun tykkään niiden muotoilusta, mutta perus teema olisi liian tylsä. Mutta jos kaverilla olisi Disney-mukeja niin mikäpä siinä, arvostan semmoisia ihmisiä joilla on omia kiinnostuksen kohteita ja antavat niiden näkyä. Tylsää olisi, jos kaikilla olisi sitä samaa teema-astiat, lokkilamppu ja Marimekon tyynynpäälliset-tyyliä.

Vierailija
12/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisten mukit pitäisi olla yksivärisiä, enintään joku raita voisi sopia koristeeksi. Värit tietysti hillittyjä.

Vierailija
13/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen "design-tuote" = hel..tin ruma ja kallis, mutta kestävä, siksi sitä pitää käyttää forever.

Esim. Marimekko, Arabia, Iittala.

Muumiastiat samaan kategoriaan. Marimekko on yhtä kuin Armi Ratia, ruma läski juoppo, jonka itsensä päällä nuo unikkokuviot vähän lisäsivät hänen ulkonäkönsä siedettävyyttä, ja toisaalta hänen ilokseen vähensivät oikeasti kauniiden ihmisten viehättävyyttä nuo rievut päällään.

Jacqueline Kennedylle lahjoitetut Marimekko-leningit päätyivät Valkoisen Talon siivoojille...

Anopilta aikoinaan saatu Marimekon tuote päätyi kaappiin, ja otettiin esille vain silloin, kun hän vieraili.

Vierailija
14/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valitkoon omat astiansa oman makunsa mukaan. Muiden valinnat eivät ole minulta mitenkään pois.

Vierailija
15/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Tiia Koivusalon blogi. Hän kerää Disney mukeja ja kuvaa myös instaansa mukeja päivittäin.

Vierailija
16/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Tiia Koivusalon blogi. Hän kerää Disney mukeja ja kuvaa myös instaansa mukeja päivittäin.

Tämä näytti kivalta ja mielenkiintoiselta, vaikka en ihan tuon tason hc-keräilijä olekaan.

Ap

Vierailija
17/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan muumimukit tosi super tylsiä ja kuluneita jo. Itsellänikin on niitä kaapissa joku vajaa kymmenen mutta en varsinaisesti tykkää niistä. Ostin vaan kun niitä niinku kuului olla.

Senkus keräät disney-mukeja. Ne ainakin on persoonallisempia.

Mä tykkäisi ruuskuvioillisista ja romanttishenkisistä mukeista ja astioista mutta sellaisia ei Suomesta saa. Arabian huvila-sarja ei ihan ole sitä mitä haen. Haluaisin kauniimpaa.

Vierailija
18/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä Apilanlehdellä oli kiva Disney jouluastiasto myynnissä. Sopii hyvin myös aikuisille!

Vierailija
19/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveri kommentoi joskus, että kehuskelen matkustamisella, kun mulla oli paljon sellaisia turistimukeja, joissa luki kohteen nimi.

Olin saanut ne isovanhempieni jäämistöstä. Minusta on vähän hölmöä (sen lisäksi, että on kyllä huonoa käytöstä) kommentoida ikävään sävyyn mitää toisen kotona olevaa. Ikinä ei voi tietää mikä tarina näiden taustalla on.

Vierailija
20/42 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan muumimukit tosi super tylsiä ja kuluneita jo. Itsellänikin on niitä kaapissa joku vajaa kymmenen mutta en varsinaisesti tykkää niistä. Ostin vaan kun niitä niinku kuului olla.

Senkus keräät disney-mukeja. Ne ainakin on persoonallisempia.

Mä tykkäisi ruuskuvioillisista ja romanttishenkisistä mukeista ja astioista mutta sellaisia ei Suomesta saa. Arabian huvila-sarja ei ihan ole sitä mitä haen. Haluaisin kauniimpaa.

Mun suosikki astioita on Pip Studio astiat joita saa ainakin stockmanilta . Joskus ollut ruusumukeja myynnissä . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi