Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ajokortin 2-vaihe unohtui

Vierailija
05.01.2015 |

Hei!
Ajattelin täältä vielä kysyä varmistusta asiaan. Eli olin varaamassa kakkosvaiheeseen aikaa ja samalla huomasin että kortti olikin mennyt jo vanhaksi kun olin päivämäärän katsonut väärin... eilen siis on mennyt vanhaksi ja nyt harmittaa niin perkeleesti koska omasta huolimattomuudesta johtui. Mutta niin kysymykseni oli se, että pitääkö nyt suorittaa teoriakoe ja inssi uusiksi? Koitin tänään soittaa poliisin lupapalveluun mutta puhelinpalvelu oli jo sulkeutunut ja huomenna vielä pyhä niin en pääse asiaa hoitamaan. Mietin jo että onko nuo päivämäärät aivan ehdottomia että voiko tällaista muutaman päivän myöhästymistä katsoa sormien läpi, mutta uskoisin että ei?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti taidat siis joutua uusimaan.. Mulla kun eka inssi meni mönkään, jouduin siitäkin maksaan about 250. :(

Vierailija
22/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kortin ennen uudistusta. Eli ei ole kolmivaiheinen. Mut siis käsitin kun asiaa tutkin että pahin mitä voi tulla on tosiaan inssi ja teoriakoe uusiks. Mutta autokoulua ei kokonaan tarvitse käydä. Toivon että menisi noin helposti kuin ensimmäisellä vastaajalla mutta en siihen luota kun systeemit muuttuu koko ajan.
T. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:12"]Sain kortin ennen uudistusta. Eli ei ole kolmivaiheinen. Mut siis käsitin kun asiaa tutkin että pahin mitä voi tulla on tosiaan inssi ja teoriakoe uusiks. Mutta autokoulua ei kokonaan tarvitse käydä. Toivon että menisi noin helposti kuin ensimmäisellä vastaajalla mutta en siihen luota kun systeemit muuttuu koko ajan.
T. AP
[/quote]

Mä sain kanssa kortin ennen uudistusta mutta pysyvän kortin uudistuksen jälkeen. Ja se on voimassa vaan 15 vuotta (joten ainakin siihen uudistus vaikutti)

Vierailija
24/28 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden tutkinnon joudut tekemään, eli teoriakoe ja inssi. Ensin ajokorttilupahakemus poliisille ja sitten tutkintoaikaa varaamaan. Sitten on taas kaksi vuotta aikaa muistaa käydä ne loput :) ja taitaa muuttua sitten samalla kolmivaiheiseksi sun autokoulu...

Vierailija
25/28 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut ajamaan inssin ja tekemään kirjalliset uusiks. Sen jälkeen saat uuden lyhytaikaisen kortin joka on voimassa sen 2 vuotta, mutta koska uusi lyhytaikainen kortti on saatu ajokortti uudistuksen jälkeen joudut ennen pysyvää korttia käymään myös harjoitteluvaiheen ja sen jälkeen syventävän vaiheen (ent.2-vaihe), joten kalliks tulee.

Vierailija
26/28 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi useimmat vastaavat noin negatiiviseen sävyyn? Eihän tässä niin suurta peruuttamatonta vahinkoa ole tapahtunut? Rahaa ja aikaa menee, mutta sellaista sattuu.

Vierailija
27/28 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Olen itse Autokoulussa töissä ja tässä varma tieto miten edetä:

1.Teet uuden ajokorttilupahakemuksen poliisille; lääkärintodistus, 60€ maksetaan poliisille ja 2 kpl passivalokuvia. Voit tehdä sen poliisilaitoksella tai toimittaa nuo liitteet autokouluun!

2. Kun poliisi on myöntänyt luvan suoritetaan ainoastaan teoriakoe ja ajokoe.--> näin tulee lyhytaikainen ajokortti, joka on 2 vuotta voimassa!

3. 2-vuoden sisällä täytyy sinun suorittaa autokoulun harjoitteluvaihe ja viimeinen vaihe eli syventävä vaihe, jotta saat pitkäaikaisen ajokortin!

Toivottavasti oli apua :)

Vierailija
28/28 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vanhentui 1kortti 2013 lokakuussa. Eli mikä on minulla tilanne tuon ajokortin takaisin saamisen kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän