Vedetäänkö teillä vessa yöllä?
Tuli tuosta toisesta vessakeskustelusta mieleen, että vedettekö vessan yöllä, jos on tarve käydä pissalla? Asutko omakotitalossa, rivitalossa vai missä? :)
Meillä ei yöllä aina vedetä vessanpyttyä, mikäli käy vaan pissalla, sen verran herkkäunisia asukkaita meillä. Tietysti jos isompi hätä yllättää tai vieraita on kylässä, niin sitten eri juttu.
Kommentit (51)
vedän pöntön joka kerta myös yöllä, omakotitalossa asun. samoin vedin joka kerta myös asuessani rivitalossa ja kerrostalossa
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:08"]
No olis se aikas ällöttävää, kun esim. menkkojen aikaan kävis yöllä pissalla ja tokihan siinä pissatessa myös sitä verta valuis pönttöön (ellei tamponia tai kuukuppia ole) ja sit aamulla minunkin aikuinen poikani menis sinne vessaan, nostais kannen ja OHHOH!.. Siellä olis muhinu koko yön pissat ja veret + veriset paperit. Kiva näky varmaan ja haju. Joten todellakin meillä vedetään vessa AINA.
[/quote]
No menkkaveret nyt tietysti huuhdellaan, nehän nyt pinttyykin jo yön aikana. Ei tulis mieleenkään jättää vetämättä, mun mielestä sama juttu kuin jättäis kunnon ripulit pyttyyn muhiin, yök. -ap
Vedän aina. Asun kerrostalossa. Ihan normaali elämisen ääni, jota pitää yölläkin sietää. Suihkussakin saa muuten yöllä käydä, sitä ei voida lain mukaan kieltää, koska normaali eläminen pitää sallia.
Tällä hetkellä asun omakotitalon yläkerrassa, vedän vessan yöllä eivätkä alakerrassa asuvat vanhempani ole koskaan sanonut mitään.
Aikaisemmin olen asunut kerrostalossa, ja sielläkin vedin vessan yöllä. Vetämättä jättäminen ei olisi muuttanut mitään, koska joka tapauksessa kaikki muukin kuului naapureihin: vessan oven narahdukset, lorinat jne!!!
Olen taas muuttamassa kerrostaloyksiöön, ja aion sielläkin vetää vessan aina, kun olen siellä käynyt. Olisi niin typerää, jos joku tulisi käymään vaikka aamulla ja menisi sinne vessaan, ja siellä lillluisi vessapaperia jne!
Minusta vessan vetäminen, suihkun kohina ja muut vastaavat kuuluvat normaalin elämisen ääniin, ja jos valitsee kerrostaloasumisen, niin on totuttava siihen, että jotain pieniä ääniä saattaa kuulua.
Kismett
Todella hygienista olla vetämättä. Tietenkiin vedetään yöllä vessa. Aamulla aina haise ja vessanpöntö on likainen pissassa...no huh huh...
Ei vedetä yöllä, mun herkkäunisen pojan takia...
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 23:08"]
No olis se aikas ällöttävää, kun esim. menkkojen aikaan kävis yöllä pissalla ja tokihan siinä pissatessa myös sitä verta valuis pönttöön (ellei tamponia tai kuukuppia ole) ja sit aamulla minunkin aikuinen poikani menis sinne vessaan, nostais kannen ja OHHOH!.. Siellä olis muhinu koko yön pissat ja veret + veriset paperit. Kiva näky varmaan ja haju. Joten todellakin meillä vedetään vessa AINA.
[/quote]
No menkkaveret nyt tietysti huuhdellaan, nehän nyt pinttyykin jo yön aikana. Ei tulis mieleenkään jättää vetämättä, mun mielestä sama juttu kuin jättäis kunnon ripulit pyttyyn muhiin, yök. -ap
[/quote]
No kerroin vain tällaisen mielikuvan, kun aloituksessa puhuttiin pissaamisesta yöaikaan ja vessan vetämisestä silloin.
Todellakin vedetään. Kerrostalossa asutaan ja seinät on paperia, mutta ikinä en jättäis eritteitä lillumaan.
Mieluummin minä hetkellisesti herään yöllä vessanpytyn vetämisen ääneen kuin aamulla huussiin saapastellessani löydän pöntön täynnä ureaa ja scheissea : I
Emme vedä pönttöä koskaan. Mukavasti vesilaskussakin näkyy tuo säästäminen :) Vieraatkin ovat jo tottuneet
jos olen yksin kotona miehen ollessa reissuhommissa, saatan yöllä pikkupissalirulla käydessäni jättää pöntön vetämättä ja vedän vasta aamupissalla käydessä. Syynä ei ole se, että ajattelisin kerrostalossa naapurien häiriintyvän, vaan ajattelen ennemminkin säästäväni vettä. Mun yöpissat on niin onnettomia lirahduksia että tuntuisi ihan hullulta sen takia pistää litratolkulla puhdasta vettä menemään, jos ei kerran kämpässä ole paikalla ketään toista joka voisi asiasta häiriintyä.
Monesko keskustelu samasta aiheesta? Aina sama kysymys, aina samat vastaukset.
Tietenkin vedetään vessa. Kerrostalossa vessan vetäminen ja suihkussa käyminenkin ovat normaaleja elämisen ääniä, jotka ovat sallittuja myös hiljaisuuden aikana.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 00:14"]
Monesko keskustelu samasta aiheesta? Aina sama kysymys, aina samat vastaukset.
Tietenkin vedetään vessa. Kerrostalossa vessan vetäminen ja suihkussa käyminenkin ovat normaaleja elämisen ääniä, jotka ovat sallittuja myös hiljaisuuden aikana.
[/quote]
No totta puhuen mulle ei tullut edes oikein mieleen kerrostalon tilanne, kun en ole koskaan kerrostalossa asunut. Meillä siis häiritsee ihan oman kodin asukkaita, en mäkään varmaan jättäisi naapureiden takia vetämättä, jos tapana ois vetää. Mutta ihmettelen kyllä vähän teidän asuntojen ilmanvaihtoja (ja teidän ulosteiden hajuja!), jos oikeasti vetämättömän pytyn seurauksena on pissanhaju aamulla vastassa :O Meillä ei kyllä ikinä haise vessassa mitenkään tunkkaiselta tai pissalta, vaikka pyttyä ei olisi vedettykään :O Kansi kuitenkin on kiinni ja hyvä ilmanvaihto niin ei siellä nyt mikään voi haista? -ap
en vedä yöllä, jos on pelkkää pissaa. lurautan myös yöksi vähän fairya pönttöön, jottei ala haista.
Kyllä, koska en ole koskaan kuullut muiden vessojen vetämisiä tässä talossa.
Ap jatkaa :) Siis asutaan omakotitalossa ja lasten makuuhuoneet yläkerrassa, meidän alakerrassa ja putket menee silleen, että meidän makkariin kuuluu vessapytyn vetäminen niin yläkerran vessasta,samoin kuin seinän takana olevastakin vessasta. Jos vessa vedetään niin meidän makkarissa herkkäuninen mies herää varmasti ja nukahtaminen on tosi vaikeeta uudelleen. Mun mielestä pissat muutaman tunnin yössä pytyssä (yleensä yöllä käydään vessassa aamuyöstä?) silloin tällöin ei juuri mitään haittaa. Vessanpytty kuitenkin pestään vähintään joka toinen päivä perusteellisesti.