Kamala arki, mutta ero ei onnistu
Mies jäkättää ja kontrolloi kaikkea ja vielä joudun odottamaan ensi viikkoon, että saan hengähtää häneltä. Ei ole mitään pakopaikkaakaan, sillä omasta kodista on paha lähteä minnekään. Mies pakottaa minut tekemään kaikki ruoat jne. ja itsekin myöntää, että on kanssani vain lasten takia. Mies käyttää kaikki illat konsolipelien pelaamiseen ja joudun itse paimentamaan lapsia sekä tekemään kotityöt.
Itselläni ei ole ajokorttia, joten mies ostaa ruoat ja pääsen itse käymään ostoksille noin kerran kuukaudessa keskimäärin (kun mies armeliaasti ottaa minutkin autoon mukaan). Pääsen ulkoilemaan vain kodin lähistölle, eikä kaupungissa ole itselläni ainoatakaan omaa ystävää ja sukulaisteni kanssa olen vähän tekemisissä. Ulkona on kylmää ja pimeää, joten sinnekään ei oikein näin iltasella voi/uskalla mennä yksin kävelemään. Emme voi erota, koska meillä on lapset ja asunnon omistaa mies, joten joutuisin kodittomaksi, jos lähtisin pois.
Olen jo parin vuoden päästä 40-vuotias, joten kukaan muu mies ei edes ottaisi ikäistäni lasten äitiä, jos nyt päätyisin sinkuksi, joten joutuisin viettämään loppuikäni yksin. Mies ei anna minun opiskella, jotta pääsisin parempaan ammattiin. Nuorempana yliopistossa opiskelemani ala ei enää työllistä, joten olen jumissa nykyisessä työpaikassani. Kaikki ylimääräinen rahani menee talouden pyörittämiseen, joten en saa edes säästettyä mitään. Paikkakunnaltani on erittäin vaikeaa saada kohtuuhintaista asuntoa ja muutenkin asuntoja on hankalaa löytää. Joudun siis vain sietämään miestä. :(
Kommentit (40)
Mä en voi erota koska olen kai läheisriippuvainen, lisäksi meillä on nyt unelmatalo jojon kummallakaan ei ole varaa yksin ja lapset. Ja se tärkein syy on että rakastan miestäni liikaa. Erota pitäisi koska mies valehtelee ja pelaa meidän rahat, en luottaa häneen enään.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:41"]
Mä erosin reilu vuosi sitten. Kolme lasta. Nyt olen löytänyt itseäni 7 v nuoremman miehen. Olen itse 47v. Lapset kouluikäisiä. Olet luuseri
[/quote]
Miten tapasit nykyinen miehesi? Oletko onnellinen?
mullakin oli kontrolloiva narsu mies ( narsisti)- 4 kertaa hain eroa- uusi mies pelasti, että 4. kerta onnistui!
Sama. Olen eronnut kolmen lapsen äiti ja nautin täysillä vapaudesta. Mikä ihme läheisriippuvainen ihminen oikein olet, kun jo tässä vaiheessa itket uuden miehen perään. Etkö nyt ihan voisi nauttia hetken siitä vapaudesta, kun ei ole tuota alistavaa, mäkättävää miestä nurkissa ja voit lasten mentyä nukkumaan ottaa lasin viiniä omassa rauhassa katsoen telkasta mitä haluat.
Ja kyllä tässä sen verran hyvinvointivaltiota on jäljellä, että asiat eronneella naisella, jolla on lapsia, järjestyy kyllä, kun niitä aletaan järjestellä. Kunnan asunto järjestyy varmasti muutamassa viikossa. Ja sitten alata järjestellä muita asioita asia kerrallaan. Jossain vaiheessa sitten ajat sen kortinkin, niin pääset liikkumaan vapaasti. Siihen asti mies (ehkä) kuljettaa lapsia pidemmät matkat ja maksaa tietysti osansa.
Kerää nyt itsesi nainen. Missä sä luulet kaikkien kymmenien tuhansien eronneiden naisten lymyävän lapsineen: jossain sillan alla vai? Ehei, rankan vaiheen jälkeen suurimmalla osalla pyyhkii paremmin kuin koskaan. Ainoa asia, joka välillä vituttaa, on se, ettei lähtenyt aikaisemmin.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 20:46"]
Erosin neljä vuotta sitten. Olin nelikymppinen. En todellakaan tarvitse tähän mitään miestä säätämään. Lapset asuvat luonani ja kaikki on hyvin. Paremminkin kuin hyvin.
[/quote]
Jos ap nyt otat itseäsi niskasta kiinni, niin myöhemmin voit olla ylpeä itsestäsi. Samoin lapset. Ei ole heillä mukavaa olla perheessä, jossa vanhemmat eivät rakasta toisiaan.
Minäkin olen eronnut neljä vuotta sitten, luulin pitkään etten mitenkään voisi sitä tehdä mutta nyt olen onnellisempi kuin 10 vuoteen, samoin varmasti ex-mies. Jos olet "vasta" liki 40, sinulla on vielä paljon aikaa nauttia elämästäsi, älä hukkaa mahdollisuuksiasi:)
Järkyttävän ilkeitä ihmisiä täällä. Jos ette itse ole kokenut vastaavaa ette kyllä voi täysin ymmärtääkkään!
Sori vaan ap:n tilanne on tiukka, mutta en voi mitenkään ymmärtää miten normaaliälyinen suomalainen Suomessa koulutettu nainen kohta 40-vuotias hyväksyy kiltisti sen että mies pitää häntä lainvastaisesti sisällä kotona vastoin tahtoaan yms. !!! Sehän on rikos, vapaudenriisto.
Ei miehellä ole mitään oikeutta hallita aikuista itsenäistä ihmistä. Lyö se nyt kaaliisi.
Nyt ap, ala toimia, aika kuluu, tik-tok-tik-tok... Kasvata selkäranka, hanki tietoa oikeuksistasi ja ota yhteys joka paikkaan, josta voit saada apua.
Avioero onnistuu niin että haet sitä vaikka netissä.
Laitan sulle nyt potkun persuksiin, pam, toimi.
Miten kukaan itseään arvostava nainen suostuu miesten alistamiksi. Miksi suostut siihet että mies ei anna sinun opiskella?
Tässä on yksi muistutus naisille että kuinka tärkeä se ajokortti on. Se kannattaa ajaa nuorena vaikka sitä autoa ei just sillä jetkellä tarvi.
Jos nelikymppisenä vielä suostuu toisen pompoteltavaksi niin tyhmyyttä. Nyt hyvä nainen, lueppa itse oma kirjoituksesi ja haluatko ihan oikeasti tuota elämältä.
Kyllä se onnistuu. Ihmisellä täytyy olla uskallusta. Jos pystyt tällä hetkellä käymään jossain työssäkin, pääset pois kotoa monena päivänä viikossa ja voit hoitaa itsellesi vuokra-asunnon yms.
Eri asia sitten jos vain nykytaso kelpaa. Ei oikein tule säälipisteitä sitten.
Itse 40-v, vuosi sitten eronnut, 3-v lapsi, vuokrayksiössä ison kaupungin keskustassa ja oikeasti tasokkaana pidettävä 35-v mies (ei-ongelmainen, koulutettu, komea, hyvä työ etc.), lämmin ja hyvä seurustelusuhde.
Mä en pelkää riskejä.
En ole ap, mutta suhteessa myös narsistin kanssa. Ihastuminen toiseen antaa voimaa repäistä irti entisestä.
Ap, onko teillä sellainen avioehto että et saa mitään eron sattuessa?
Sinä olet herranjumala kuitenkin töissä? Eli sulla on jotain tuloja, niillä pärjäät yksin ihan varmasti, kyllä työttömätkin pärjäää, ja jos otat lapset mukaan, saat yhlapsilisät ja elarit, niin pärjäätte ihan varmasti.
Mies kun on tuollainen, ei varmasti missään nimessä edes halua lapsia, varmaan uhkailee sillä, mutta käytännössä ei tule onnistumaan koska pelaaminen ei enää onnistuisi. Miehesi on peliaddikti ihminen, eli päästään sairas, ei tuollaisen ihmisen kanssa voi antaa lastensa kasvaa!
Uusi mies ei voi olla mikään pelastaja. Miehen täytyy saada olla tasaveroinen elämänkumppani naiselle.
Vaikuttaa kyllä narsistilta miehesi. Sinun on vaan otettava itseäsi niskasta kiinni ja hankittava itsellesi elämä.
Ei ole parempi olla huonossa suhteessa vain siksi että pelkää ettei uutta löydy, sinkkuna voit itse päättää menoista ja tuloista ja tuntea itsesi vapaaksi ja jopa onnelliseksi!
Hankit vuokra asunnon, lapset voi olla osan ajasta sinulla ja osan miehellä.
Olet nainen parhaassa iässä, ala elämään!