Naisen logiikka tankata autoa
Voi teitä naisia mitkä syyt tankata autoa vain vähän eikä tankkia täyteen niinku mies. Auto painaa vähemmän jos tankkaa vain vähän. Paras mitä olen nähnyt on kun nainen tankkasi 5 eurolla ja sai 3 litraa bensaa, asuu 25km päässä huoltoasemasta, ei edes kotona käy sillä bensamäärällä;)
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:30"]
Tuolta videon naiselta pitäisi ottaa kortti pois. Ihminen joka ei hahmota eroa oikean ja vasemman välillä, on hengenvaarallinen liikenteessä.
[/quote]
Mä olen siitä erikoinen, että apukuskina tai jumpassa sekoitan oikean ja vasemman. Mutta kun ajan itse, en koskaan. Jotenkin kai apukuskin paikalla kuvittelen olevani kuskin paikalla ja siksi neuvon kääntymään vasemmalle, kun pitää kääntyä oven puolelle.
Tyot on semmosia, ettei ehdi aina suunnittelemaan lahtoja tankin tilanteen mukaan. Siis mika ongelma on siina ettei 5 eurolla saisi tankata??
Naisena minä tankkaan aina tankin täyteen, enkä ole ymmärtänyt ihmisiä, jotka tankkaavat vain vähän. Kaikki tuntemani ihmiset, jotka harrastavat tätä vähän-tankkaamista ovat muuten miehiä. Ja joko köyhän tai pihin puoleisia. Yksi hyvä syy tankata vähemmän on, jos olet palauttamassa vuokra-autoa. Tällöin usein tankataan autoon takaisin se käytetty määrä (tai voi palauttaa tankkaamattomana, mutta uskoisin itse tankkaamisen tulevan edullisemmaksi).
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:30"]
Tuolta videon naiselta pitäisi ottaa kortti pois. Ihminen joka ei hahmota eroa oikean ja vasemman välillä, on hengenvaarallinen liikenteessä.
[/quote]
Mä olen siitä erikoinen, että apukuskina tai jumpassa sekoitan oikean ja vasemman. Mutta kun ajan itse, en koskaan. Jotenkin kai apukuskin paikalla kuvittelen olevani kuskin paikalla ja siksi neuvon kääntymään vasemmalle, kun pitää kääntyä oven puolelle.
[/quote]
?? Vasen ja oikea ovat ihan samoilla paikoillaa kuin aina ennenkin, olit sitten kuskin tai vänkärin penkillä.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:22"]
mun veli pistää paremmaksi. Se ajaa muutaman kilometrin matkan tankatakseen asemalla, josta saa halvimmalla, vaikka lähempänänkin olisi.
[/quote]
Joskus tuolla voi saada jopa 5-10 euron säästön. Kahden kilometrin matka ei kovin paljoa maksa (bensassa), mutta huoltoasemilla voi olla todellakin suuria eroja bensan/dieselin hinnoissa. Viimeeksi laskin säästäväni kuusi euroa, kun ajoin ihan pikkusen reitistäni poikkeavalle bensikselle sen reitin varrella olleen ABC:n sijaan.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:39"]
Pari kertaa olen tankannut vitosella Suomessa saadakseni merkkivalon sammumaan, kunnes lähden tankkaamaan tankin aivan täyteen Venäjällä
[/quote]
Huoran bensoilla ajeleva:(
Mä tankkaan välillä abcllä tai shellillä vain kympillä tai vähemmällä, jos on bensa ihan finito. Sillä pääsen seuraavalle, halvemmalle asemalle asti jossa voin tankata halvemmalla tankin täyteen :) Siinä mun logiikka. Nyt voit nukkua yösi rauhassa :)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:48"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:22"]
mun veli pistää paremmaksi. Se ajaa muutaman kilometrin matkan tankatakseen asemalla, josta saa halvimmalla, vaikka lähempänänkin olisi.
[/quote]
Joskus tuolla voi saada jopa 5-10 euron säästön. Kahden kilometrin matka ei kovin paljoa maksa (bensassa), mutta huoltoasemilla voi olla todellakin suuria eroja bensan/dieselin hinnoissa. Viimeeksi laskin säästäväni kuusi euroa, kun ajoin ihan pikkusen reitistäni poikkeavalle bensikselle sen reitin varrella olleen ABC:n sijaan.
[/quote]
Ja ainakin minulle kysymys on vähän periaatteellinenkin.
Minä oon niin köyhä, että saatan joskus tankata vaikka viimeiset 7 euroa töihin pääsyä varten
Vahtiiko joku oikeasti, paljonko joku tankkaa? Onko tässä palstapapan vastine ostoskärrykyyläykselle?
Tankkaan silloin kun mittari on puolessa välissä. Ja täyteen. Näin töissä oli ohjeet ja näin miehenikin tekee.
T. Blondi
Tankkaan vaan sen verran kun kulutan, jos losotan tankin täyteen niin mies pian ajaa sen tyhjäksi.
Pidemmällä tähtäimellä katsottuna auton polttoainetankin aina uudestaan toistuva vajaatankkaaminen on aika typerä teko. Metallista valmistettuun polttoainetankkiin voi tiivistyä "kondensiovettä" erityisesti märissä olosuhteissa, myös talven pakkasilla mikä voi johtaa käyntiongelmiin ja polttoainetankin ruostumiseen sisäpuolelta. Joidenkin autojen ohjekirjoissakin tästä riskistä kyllä varoitetaan, osa ihmisistä vaan eivät tajua lukea auton ohjekirjaa kunnolla läpi, vaan he toimivat vanhan tottumuksen mukaan.
Jotkut ihmiset jopa ajavat polttoainetankin usein tyhjäksi asti niin että moottori sammuu. Ei kovinkaan viisasta pidemmän päälle siksi että polttoaine toimii myös auton oman polttoainepumpun sisäpuolen osien voitelijana ja jäähdyttimenä. Mikäs siinä jos kiinnostaa maksaa ennen aikaisesti rikkoutuneen polttoainepumpun vaihdosta sen 250-1000€
Joskus voi käydä niinkin että ensimmäiselle polttoaineasemalle mihin ajat saattaakin olla poissa käytöstä esimerkiksi ilkivallan, täysin jumittuneen tietonejärjestelmän, polttoaineaseman polttoainesäiliöiden päästyä jostakin syystä tyhjäksi. Näiden ongelmien vuoksi voi joskus joutua ajamaan toiselle polttoaineasemalle auton tankkaamista varten.