Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taistelua sokeritoukkia vastaan ei voi voittaa

Vierailija
28.10.2021 |

Toivoton olo. Olen vuoden aikana kokeillut kaiken keitetyn veden kaatamisesta viemäreihin kunnon myrkkyihin. Mikään ei tehoa. Parhaimmillaan viikko tai kaksi saattaa mennä ettei niitä näy, sitten taas löytyy elävänä tai kuolleena. Eikä siis ole vain kylpyhuoneessa, vaan ihan kaikkialla.

Muu perhe suhtautuu tähän "hällä väliä" asenteella, mutta minä en näitä otuksia kotiini halua. En vain tiedä mitä tehdä enää. Pelkään, että jos muuttaisimme ne saattaisivat tulla mukanamme.

Pitääkö näiden kanssa vain todella oppia elämään?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oisin kyllä enemmän huolissani siitä, että onko asunnossa pahakin kosteusvaurio, jos niitä monia on..Onneksi ne on kuitenkin vaarattomia.

Viime vuosina Suomessa on yleistynyt sokeritoukan isompi lähisukulainen paperitoukka, joka elää kuivemmissakin oloissa. Ovat aika saman näköisiä. Esiintyminen ei välttämättä liity kosteusvaurioon, mutta ilman muuta kannattaa tarkistaa tilanne.

Vierailija
42/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille kertoi myrkyttäjä että tulevat viemäriputkia pitkin eli eroon ei pääse. Uuteenkin asuntoon saapuvat ennemmin tai myöhemmin. Siivoaminenkaan ei kuulemma poista niitä kokonaan kun uusia tulee lattiakaivon tai lavuaarin kautta.

Kuten jo kerroin tulevat putkistosta, eikä yhden asunnon myrkytäminen auta. Pidin myös hiuseverkkoa (vai mikä se hiustekerääjä on) eikä sekään auttanut. Entäs jos laittaa illalla tulpat kaikkiin lavuaareihin? Aamulla on sitten armeija tulossa.

Ehkä alan kaatamaan kloriittia iltaisin putkistoon muutaman viikon ajan. Aika halpaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä sain myrkyillä hyvin aisoihin, mut kylppärirempan jälkeen katos tyystin. En tiiä ovatko palanneet, olen muuttanut. Mut muistan mitä helvettiä se oli. Olin aivan romuna. Tuholaismyrkyttäjä ois varmaan seuraava askel. Tsemppiä!

Tämäpä! Olen ollut ihan neuroottisena jo monta kuukautta ja tuntuu ettei kukaan tunnu sitä ymmärtävän. Välillä en itsekään. Ne toukat vaan ovat niin puistattavia ja itku kurkussa niitä liiskailen.

Huoh. Toivoin, että ei olisi tarvinnut turvautua tuholaismyrkyttäjään, pieni lapsi kun on. Mutta ei tässä enää kohta muuta vaihtoehtoa taida olla...

Meinasin ajautua hulluuteen, kun näin toukkia joka puolella asuntoa ja aloin kuvittelemaan niitä kaikkialle.

”Mitä jos nukun nyt sen kanssa?”

”Mun housut tippui lattialle, voiko niitä enää pitää?”

”Ihan varmasti on toukkia viltissä, eihän sitä voi käyttää”

Jännää on, että en muutoin oikein välitä ötököistä, kuten hämähäkeistä. Edes punkkia en pelännyt, vaikka oli jo päässyt kiinnittymään. Joku kuitenkin puistattaa näissä pienissä toukissa. Hyi!

Minua puistattaa ajatus, että mitä kaikkea saastaa sokeritoukat kantaa kintuissaan viemäreistä. Johan tuon järki sanoo, ettei se ole mitään terveellistä ja noilla kakkakintuillaan sitten toukat juoksentelee pitkin asuntoa. Vaikka asustaisivat keittiön kaapin sokkelissa tai lattialistojen alla, niin ei sieltäkään tule mitään ihmiselle hyödyllistä. Kai ne toukatkin paskoo johonkin.

Vierailija
44/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli muita tuhohyönteisiä ja tilattiin tuholaistorjuja/myrkyttäjä. Vasta myrkytysten jälkeen huomasin, että meillä oli ollut myös sokeritoukkaongelma. Löysin nimittäin massoittain kuolleita sokeritoukkia kylppäristä. Sama myrkky tehosi siis kaikkiin ötököihin, joita meillä oli edellisen soittamisen asukkaan jäljiltä. Sen koommin ei näkynyt. Eli suosittelen ammattimyrkyttäjää. Jos asut kerros- tai rivitalossa, soita isännöitsijälle. Myrkytys menee taloyhtiön piikkiin.

Jäi tosiaan sanomatta, että asumme vuokralla ja asiasta on ilmoitettu taloyhtiölle. He eivät suostu tekemään oikein mitään, koska "niitä näkyy harvakseltaan" (muutamia viikossa) ja heidän pitäisi myrkyttää koko rappu. Mietin silti, että voisiko myrkytyksen hoitaa sitten omakustantaisesti? Ei kai sille pitäisi estettä olla

Vierailija
45/45 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäi tosiaan sanomatta, että asumme vuokralla ja asiasta on ilmoitettu taloyhtiölle. He eivät suostu tekemään oikein mitään, koska "niitä näkyy harvakseltaan" (muutamia viikossa) ja heidän pitäisi myrkyttää koko rappu. Mietin silti, että voisiko myrkytyksen hoitaa sitten omakustantaisesti? Ei kai sille pitäisi estettä olla

Se vaan ei yleensä auta kuin lyhyen aikaa. Menevät siis putkistoon / naapuriin piiloon siksi aika kunnes myrkky laantuu sen verran etteivät siihen kuole. Eli yleensä noin 2-3kk, ihan maksimisssaankin 6kk. Meillä käytiin myrkyttämässä vain asunnot, jotka oli ilmoittanut havannoista ja sitten niitä alkoi taas näkyä kun eivät myrkyttäneet kaikkia asuntoja. Nyt ne asensi jokaisen rapun ylimmän kerroksen kämppien viemäreihin jonkun järjestelmän, jonka pitäisi pitää ne poissa pysyvästi koko rapussa. En tiedä mihin se perustuu mutta toistaiseksi omassa kämpässä ei ole niitä nyt näkynyt.