Taistelua sokeritoukkia vastaan ei voi voittaa
Toivoton olo. Olen vuoden aikana kokeillut kaiken keitetyn veden kaatamisesta viemäreihin kunnon myrkkyihin. Mikään ei tehoa. Parhaimmillaan viikko tai kaksi saattaa mennä ettei niitä näy, sitten taas löytyy elävänä tai kuolleena. Eikä siis ole vain kylpyhuoneessa, vaan ihan kaikkialla.
Muu perhe suhtautuu tähän "hällä väliä" asenteella, mutta minä en näitä otuksia kotiini halua. En vain tiedä mitä tehdä enää. Pelkään, että jos muuttaisimme ne saattaisivat tulla mukanamme.
Pitääkö näiden kanssa vain todella oppia elämään?
Kommentit (45)
Kannattaa soittaa tuholaistorjuja, kyllä sen jälkeen lähti. Käyvivät kaksi kertaa ja eipä sen jälkeen löytynyt sokeritoukkia
Mulla auttoi kun laitoin laventeli hajusteen kylppäriin.
Asunnossa on kosteusvaurio, jos ne noin mellastavat.
Kyllä mä olen saanut kahdestakin asunnosta ne pois ihan itse. Viemärit täyteen viemärirakeita ja kunnon myrkyt jokaiseen jalkalistaan. Ja sitten kämppä pitää olla siisti, muuten ne pirulaiset voi tulla takaisin.
Oletko kokeillut huolellisempaa siivousta? Ei ne kauaa viihdy jos niille ei ole syötävää.
Mä kyllä sain myrkyillä hyvin aisoihin, mut kylppärirempan jälkeen katos tyystin. En tiiä ovatko palanneet, olen muuttanut. Mut muistan mitä helvettiä se oli. Olin aivan romuna. Tuholaismyrkyttäjä ois varmaan seuraava askel. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut huolellisempaa siivousta? Ei ne kauaa viihdy jos niille ei ole syötävää.
Ne syövät lähes mitä tahansa, esim kangasta ja paperia.
Mitä haittaa teille noista on? Eihän ne pilaa mitään.
Kyllä niiden kanssa elääkin voi. Itse olen asunut 5 vuotta asunnossa, jossa on paljon sokeritoukkia.
Meiltä hävisi. Toivoa on 😄
Edellisellä asujalla oli koira. Meillä ei. Karvoja ei ollut enää tarjolla.
Hanki hämähäkkejä. Niitä löytyy ulkoa vielä.
Meillä katosi sokeritoukat kun hämähäkit söi ne. Toki seittejä pitää sietää jonkin aikaa lattioiden nurkissa.
Mulla auttoi luonnon oma keino, vessaan muutti hämähäkki. Nyt ei oo enää toukkia näkyny.
Kissatkin oppii saalistamaan ja syömään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki hämähäkkejä. Niitä löytyy ulkoa vielä.
Meillä katosi sokeritoukat kun hämähäkit söi ne. Toki seittejä pitää sietää jonkin aikaa lattioiden nurkissa.
Hui :o
Mä annoin vaan periksi ja ystävystyin heidän kanssaan. Tullaan hyvin toimeen nykyään.
Kotoa jo opin, että hämähäkkejä ei sisältä hävitetä. Pitävät kurissa monenlaiset ötökät. Seuraavan kerran kun näet, anna elää!
Vierailija kirjoitti:
Sokeritoukat ovat kaikkiruokaisia ja vähään tyytyväisiä. Siivoamalla niitä ei saa nälkään tapettua. Nehän järsii vaikka rakenteita, tekstiilejä, ties mitä. Mun asunnossa niitä oli vähän joka huoneessa, eniten vessassa ja keittiössä. Pääsin lopulta eroon vasta putkiremontin myötä. Tosin onhan noita yksittäisiä p*rkeleitä alkanut taas silloin tällöin näkyä. Jostain kellaritiloista ne varmaan putkia pitkin hiipii.
Mä oisin kyllä enemmän huolissani siitä, että onko asunnossa pahakin kosteusvaurio, jos niitä monia on..Onneksi ne on kuitenkin vaarattomia.
Sain itse hävitettyä kerrostalon yksiöstä.