Ahdistaa maailman meno
Onko ketään muuta, jota ahdistaa ihan todella paljon maailman meno?
Yritän miettiä pääni puhki, että mikä olisi maailman turvallisin paikka kasvattaa lapset? Kielitaitoa ja koulutusta molemmilla riittää. Tuntuu, että Suomi ja Ruotsi on jo menetettyjä tapauksia (Suomen talous ja koulut huojuu haudan partaalla ja no, Ruotsi..).
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa kun koko ajan poliitikot vehkeilee vain pelkkiä heikennyksiä ja kiristyksiä ihmisten arkielämään vaikuttavasti, kaikki kallistuu koko ajan vaikka on jo ennestään huippukallista, tulot pienenee, toimeentulo vain heikkenee koko ajan. Koskaan ei tule mitään positiivisesti arkielämään vaikuttavia asioita, en ole tuntenut oloani turvalliseksi koko aikuisikänäni, vaikka täytin 18v jo 90-luvulla, silloinkin oli jo heti se lama joka romutti kaiken turvallisuudentunteen, mitä 80-luvulla ehti muodostua :/
Ei ihme että verenpaineeni on korkea, vuosikymmenien stressi toimeentulosta ei voi olla jättämättä jälkiä terveyteen!
Tätä se keinoköyhdytys tekee ja pahenee vain; ne jotka tuon uutisahdistuksen mainitsi, tuo olisivat olleet joskus vielä 10 vuotta sitten oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisahdistukselta kuulostaa minustakin. Todellisuudessa asiat on hyvin, juuri kukaan ei täällä ole absoluuttisessa köyhyydessä ja on turvallistakin. Kun ei stressaa asioista joihin ei voi vaikuttaa, niin helpottaa kummasti.
Se onkin helppoa tuollainen tyhmän ja vastuuttoman elämä.
Ahdistuminenko sitten on sitä vastuun ottamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisahdistukselta kuulostaa minustakin. Todellisuudessa asiat on hyvin, juuri kukaan ei täällä ole absoluuttisessa köyhyydessä ja on turvallistakin. Kun ei stressaa asioista joihin ei voi vaikuttaa, niin helpottaa kummasti.
Se onkin helppoa tuollainen tyhmän ja vastuuttoman elämä.
Ahdistuminenko sitten on sitä vastuun ottamista?
Kuormaa on jo enemmän kuin kantokykyä.
En näe, missä mielessä Suomea ja Ruotsia voitaisiin pitää menetettyinä tapauksina, eikä Suomen talous nähdäkseni horju "haudan" partaalla, vaikka se ei ehkä tarkimmin määritelty taloustieteellinen termi olekaan. Tietenkin ahdistuksen tunnetta saa tuntea, ja maiden turvallisuutta ja tulevaisuudennäkymiä vertailla, mutta näkemyksesi vaikuttavat hieman kärjistetyiltä maltillisen analyysin tuloksiksi.
En myöskään varsinaisesti sanoisi, että uutiset tuollaiset kuvat Suomesta tai Ruotsista antaisivat, ellei Ruotsin "menettämisellä" viitata johonkin rotuteoreettiseen puhtauteen. Uutisähkyn sijaan kyseessä vaikuttaisi olevan minusta enemmänkin perspektiivi- ja suhteellisuudentajuasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä seuraa uutisia niin paljon, Suomi on todella turvallinen paikka asua, yksi maailman parhaista.
Ei ole. Täälläkin tehdään ihmisoikeusrikoksia.
Parempi kuin moni muu. Mitään täydellistä valtiota ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Teille ahdistujille olisi kaikkein parasta vain jättää kaiken maailman sensaatiolehdet lukematta ja keskittyä normaaliin mukavaan elämiseen.
Eli työntää pää pensaaseen ja teeskennelle, että ongelmia ei ole? Itse en voi tehdä näin, koska olen töissä sote-alalla ja näen, miten pulassa me tulemme Suomessa kohta olemaan, koska koska kaatuu ilmainen perusterveydenhuolto ja varhaiskasvatus, koulut ovat pulassa, samoin sosiaalityöntekijät. Tämä ei ole mikään keltaisen lehdistön keksimä tarina vaan todellisuutta. Rahaa pitäisi pistää näiden palvelujen turvaamiseksi ja kehittämiseksi sellaisia summia, että ei meillä siihen tule olemaan rahaa. Pulassa ollaan.
S.B. kirjoitti:
En näe, missä mielessä Suomea ja Ruotsia voitaisiin pitää menetettyinä tapauksina, eikä Suomen talous nähdäkseni horju "haudan" partaalla, vaikka se ei ehkä tarkimmin määritelty taloustieteellinen termi olekaan. Tietenkin ahdistuksen tunnetta saa tuntea, ja maiden turvallisuutta ja tulevaisuudennäkymiä vertailla, mutta näkemyksesi vaikuttavat hieman kärjistetyiltä maltillisen analyysin tuloksiksi.
En myöskään varsinaisesti sanoisi, että uutiset tuollaiset kuvat Suomesta tai Ruotsista antaisivat, ellei Ruotsin "menettämisellä" viitata johonkin rotuteoreettiseen puhtauteen. Uutisähkyn sijaan kyseessä vaikuttaisi olevan minusta enemmänkin perspektiivi- ja suhteellisuudentajuasiat.
Minua huolestuttaa eniten ihan oma talous, valtio kyllä selvästi kykenee pitämään huolen itsestään, kansalaisten kustannuksella...
Vähän tuntuu siltä että niitä huonoja uutisia on vähän joka rintamalla. Järjestelmä on vain niin monimutkainen, siis kun otetaan huomioon ihan kaikki asiat, pitäisi olla jokaisen tieteen ja elämän alan ansioitunut professori ja vieläpä joku huippuälykäs, että osaisi ne kaikki kasata yhdeksi kokonaisuudeksi. Mutta siitäkin kokonaisuudesta tulisi niin laaja, että sitä olisi mahdoton selittää puheella tai edes tekstillä yhtään kenellekään.
Toisinsanoen: ongelmien laajuus ylittää ihmisen käsityskyvyn.
Minulla on olo kuin eläisin siinä kansanjoukossa sadusta Keisari uudet vaatteet. Takaraivossa soi joku hälytyskello, että kaikki ei ole, mutta on liian sumuista enkä näe mikä on pielessä.
Olen syntynyt vuonna -82 ja elämä oli tasapainoista ja ok, kunnes tuli lama. Sen jälkeen tunnelma muuttui pysyvästi. Tuli kovat arvot, oli omaa syytä ja hävettää jos epäonnistuu, "et vai yritä tarpeeksi!". Mutta kun vika on siinä, että minä yritän! Olen hankkinut erinomaiset koulutukset tekniikan ja taloustieteestä, olen hankkinut kolme lasta ja maksanut laskuni, tukenut miestäni, siivonnut kotini, huolehtinut cv:stä ja jatkuvasti osaamisen päivityksestä. Mutta kun se ei riitä mihinkään. Pätkätyötä, yt:tä, syyllistämistä ja syynäämistä. Huonoa johtamista työpaikalla ja valtiossa. Koulut ja päiväkodit on lähinnä vitsi ja on pakko harrastaa koulushoppailua, että saa edes kohtuulliset olot lapsille.
Mistään elämän nautinnosta ei voi enää puhua. Olen sisältä kuollut. Ja nyt penätään innovaatioita ja yritysten perustamiseen. Niin millä rahalla? Meillä kahden nelikymppisen tuloilla häthätää pyöritettään arkea eikä todella syödä ulkona tai matkustella. Sitten eläkeläiset rilluttelee Lapissa ja Espanjassa, heillä on mökit, autot ja talot. Meillä on näistä varaa vain omaan kotiin, eikä sekään todellakaan mikään luksus, helsinkiläistä bulkkia meluisalla alueella.
Somaliaa, Syyriaa, Afganistania ja Irakkai on paljon kehuttu
Laitetaan Hesarin toimittaja Ruotsiin ja sen jälkeen ei ole mitään ongelmia enää missään. Kaikki ongelmat häviävät … Case Malmö.
Se on se tunne, kun tavallinen ihminen kantaa vastuun ja syyllisyyden kaikesta. Tukea et saa, et edes angiinassa lääkärille aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Teille ahdistujille olisi kaikkein parasta vain jättää kaiken maailman sensaatiolehdet lukematta ja keskittyä normaaliin mukavaan elämiseen.
Millä rahalla? Töitä ei saa ennätykselliset 300 000 suomalaista ja yritykset rahtaa työvoiman kaukomailta ja virosta. Köyhyysraja on n 1500 euroa ja työttömyyskorvaus on 540 euroa. HV.
Suomessa rellestää öykkäri psykopaatit ja media hyssyttelee ja kehuu. Suomesta pitää saada poliitikot pois.
Itse olen muuttamassa puolisoni kanssa Israeliin, vaikka tiedän että minua he eivät sinne halua. Siitä huolimatta lapselle parempi paikka kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työntää pää pensaaseen ja teeskennelle, että ongelmia ei ole? Itse en voi tehdä näin, koska olen töissä sote-alalla ja näen, miten pulassa me tulemme Suomessa kohta olemaan, koska koska kaatuu ilmainen perusterveydenhuolto ja varhaiskasvatus, koulut ovat pulassa, samoin sosiaalityöntekijät. Tämä ei ole mikään keltaisen lehdistön keksimä tarina vaan todellisuutta. Rahaa pitäisi pistää näiden palvelujen turvaamiseksi ja kehittämiseksi sellaisia summia, että ei meillä siihen tule olemaan rahaa. Pulassa ollaan.
Toisaalta onko se niin vakavaa, jos palataan hieman taaksepäin ajassa ja aletaan yhä enemmän hoitaa vanhuksia oman perheen kautta?
Itse näen tässä ongelmana sen, että arvot ovat menneet niin "pehmeiksi", että ne eivät vastaa enää reaalimaailman toimintaperiaatteita. Eli me haluamme ikäihmistemme elävän tosi pitkään, heitä hoidetaan ihan viimeiseen asti. Sen sijaan, jos luonnollisen kuoleman hyväksyminen olisi yleisempää, meillä ei olisi niin suurta vanhushuollon kriisiä nyt ja tulevaisuudessa.
Näkeehän sen kun hyväosaiset kahmii omiin taskuihin kaiken minkä irti saa. Ei se enteile hyvää, että he eivät tahdo investoida tähän maahan, vaan ovat jo järjestäneet itsensä ja varansa maailmalle. Me kurjat jäädään tänne taistelemaan terroria vastaan ja viljelemään jäiseen maahan juurikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen muuttamassa puolisoni kanssa Israeliin, vaikka tiedän että minua he eivät sinne halua. Siitä huolimatta lapselle parempi paikka kasvaa.
Riippuu siitä, kenen lapsi on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan Hesarin toimittaja Ruotsiin ja sen jälkeen ei ole mitään ongelmia enää missään. Kaikki ongelmat häviävät … Case Malmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla? Töitä ei saa ennätykselliset 300 000 suomalaista ja yritykset rahtaa työvoiman kaukomailta ja virosta. Köyhyysraja on n 1500 euroa ja työttömyyskorvaus on 540 euroa. HV.
Suomessa rellestää öykkäri psykopaatit ja media hyssyttelee ja kehuu. Suomesta pitää saada poliitikot pois.
Virolaisetkaan ei enää halua Suomeen. Käytännössä sieltä ja ei tule enää uusia ollenkaan ja yhä suurempi osa palaa takaisin Viroon, jossa olot on jo Suomen tasolla monin paikoin. Koulut ja ruoka jopa parempaa. Virossa it-pööpelit ei vie tuhkia pesästä, vaan tekevät nopeasti toimivaa ja valmista. Suomessa insinöörejä palvotaan edelleen, vaikka se on ihan perustyötä.
Ahdistushullu taas vauhdissa