Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle vauvalle menee Reima-haalari 74cm?

Vierailija
05.01.2015 |

Vauva syntyy helmikuun puolivälissä. Ostin tarjouksesta -50% ensi talveksi Reiman haalarit kokoa 74 cms, mutta onko ne sittenkin liian pienet? Eli ei menekään koko talvea? Minkä verran sellainen 9-12kk ikäinen lapsi yleensä möyrii ulkona pihalla? Laitatteko ulkona syksyllä lapsen maahan vasta kun osaa kävellä vai voiko sellainen konttausikäinen jo huidella ulkoillessa pitkin hiekkalaatikkoa? 

Anteeksi tyhmät kysymykset, todella vähän kokemustavauvoista. Tunnen itseni ihan ääliöksi,  mutta mitä tekee ulkona lapset, jotka ei vielä kävele? Nököttää vain rattaissa vai päästättekö liikkeelle?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän 1,5v käyttää 74 reimatec haalaria nyt! Viime vuotinen haalari ja vieläkin on parempi kuin keväällä jemmaan ostettu 92 koko johon poika hukkuu.

Vierailija
2/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 8,5kk tyttö käyttää v. 2013 äitiyspakkauksen talvihaalaria ja hukkuu siihen yhä edelleen. Tyttö oli 8kk neuvolassa 71cm ja 7,4kg. Ei möyri maassa, koska ei tuon haalarin kanssa pysty, se on vielä niin hiton iso :D mahtuu helposti niin että lahkeet ja hihat käännetty töppösiksi, jos haluaa jalat ja kädet esiin niin lahkeita ja hihoja saa kääntää monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 9kk ja on nyt sopiva/reilu ja 74 menee koko lopputalven. Tyttö on hoikka ja reiman haalarit isoja malliltaan. Kaverin pojalle, myös 9kk, sama koko menossa juuri pieneksi.

Vierailija
4/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalle ei olis mahtunu, ehkä alkutalvesta. Oota ni näät miten sun pieni kasvaa. Lapset on nii eri kokosia.

Mun poika oli kesällä 6kk nurmikolla köllöttelemässä, sit syksyllä istu hiekkalaatikolla ja konttas maassa sen minkä jaksoi. Istu toki rattaissakin, mut aina kun halus maahan ni pääsi :)

Vierailija
5/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viime helmikuun alussa asyntynyt poika käyttää just nyt kokoa 74 ja 80 eli haalari olisi täydellinen nyt. Hankin itse kokoa 80 joka menee koko talven. Hän seisoo ja konttaa, mutta ei vielä kävele, tänä talvena ei olla vielä möyritty ulkona, ulkoilee lähinnä vaunuissa :)

Vierailija
6/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin konttia,katsoa vaan ettei syö mitä tahansa. Haalari voi hyvinkin mennä ens talvena, 1-vuotiaiden koko on taulukoissa 80-86. Tämä tietysti on viitteellinen, lapsihan voi olla pitkä ja laiha taikka lyhyt ja pyöreä tai mitä vaan näiden väliltä.

Vierailija
7/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli syksyllä varmaan ainakin olisi käyttöä. Haluaisin,  että lapsesta kasvaisi reipas ulkoilmaihminen, joten enköhän hänet jonnekin metsään mustikanvarpujen keskelle ja rantahietikolle istuta jo syksyllä,  joten kosteutta pitävät haalarit lienee tarpeen jo loka-marraskuussa?

Vierailija
8/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvastasi ei tule keskimääräistä suurempaa luulen että haalari mahtuu ihan hyvin :) meidän toukokuussa syntyneellä (nyt 8kk ikäisellä) on käytössä Reiman 68cm haalari ja mahtuu vielä ihan hyvin. Meillä on varalla 74cm jääkäri odottamassa jos tuo pienempi ehtisi jäädä pieneksi mutta nyt näyttää siltä että sillä pärjätään hyvin tämä talvi, eli siihen asti kun vauva on n. 10kk. Keväthaalari on sitten 74cm kokoinen :)

Vierailija
9/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jääkäri vaan haalari :D ihana tämä tekstinsyöttö..

Vierailija
10/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me ollaan miehen kanssa molemmat lyhyitä, 160 cm ja 172 cm, joten aika ihme olisi,  jos lapsi olisi joku kovin isokokoinen tyyppi. Mä olen lapsena muutenkin ollut sellainen ruikku,  mies varmaan vähän tanakampi. Masun kokokin ollut all-inclusive-matkoja keskikäyrien välillä toistaiseksi. 

Vierailija
11/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika syntyi elokuussa ja nyt käyttää 74cm haalaria, vähän reilu mitotus, mutta menee hyvin koko talven. Käyttää 74cm vaatteita, ikää 5kk painaa melkee 9kg ja pituus lähenee 70cm

Vierailija
12/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoiva tekstinsyöttö täälläkin kikkailee... Eli masun kokokin ollut toistaiseksi ala- ja keskikäyrien välillä. 

Vierailija
13/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on pieni tyttö, kohta täyttää vuoden ja koko talvi mennään varmasti tolla 74cm haalarilla.

Vierailija
14/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa, esikoisen kanssa noi 74cm koon vaatteet tais olla lähes vuoden käytössä, nimittäin nyt tällä 5kk pojalla alkaa varmaan kasvu tasoittua kun oppii liikkumaan.

Vierailija
15/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:19"]

Mun poika syntyi elokuussa ja nyt käyttää 74cm haalaria, vähän reilu mitotus, mutta menee hyvin koko talven. Käyttää 74cm vaatteita, ikää 5kk painaa melkee 9kg ja pituus lähenee 70cm

[/quote]

Huu, voiko 5kk ikäinen olla jo 74cvaatekoossa? Olin jotenkin ajatellut, että nuo pienemmät vaatteet, joita olen ostanut tähän asti, menisi pitkälle syksyyn. Mutta eihän ne sitten riittäisi kuin kesän puolivälissä. :O

Vierailija
16/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ovat tosi erikokoisia. Meidän puolitoistavuotias käyttää tänä talvena vielä äitiyspakkauksen vauvatoppapukua ja muumitoppa-asua ja kaupan koon 80 toppahaalaria. Hän oppi kävelemään vasta yli vuoden vanhana, mutta ei ole ollut innostunut möyrimään maassa lainkaan ennen sitä eikä jälkeen. Kävelemisestä ja keinumisesta on kyllä innoissaan. Hiekkalaatikolla ei viihdy pätkääkään. Ennen kävelemään oppimista vain nökötti rattaissa istumassa, kun äiti siinä vieressä puuhasi kukkamassa tai haravoi, tai käytiin yhdessä rataskävelyllä tms. Ehkä ensi kesänä on sitten innostuneempi hiekkalaatikostakin. Jos ei, niin ehkä sellaista ei meidän pihaan tulekaan lainkaan.

Vierailija
17/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan täysin yksilöllistä, miten se lapsi sitten kasvaa. Turha varmaan näistä aleista sitten enempää hankkia vaatteita ensi vuodeksi...

Vierailija
18/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii tosiaan odottaa ainakin sellaisten kausisidonnaisten vaatteiden hankkimisessa että tietää tarkemmin minkä kokoinen lapsi on..esim kesävaatteet ja talvihaalarit..tavallisia sisävaatteita toki voi ostaa etukäteenkin joka koossa :) Meidän 8kk vauva käyttää sisävaatteissa kokoa 68cm, ja menee keskikäyrillä. Joten ei 5kk 74cm käyttävä vauva ole keskimittainen vaan paljon suurempi :) ihan yksilöllisesti kasvavat..

Vierailija
19/19 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vauvasta. meidan vajaa 7kk nyt 74, mutta yhdelle meni vuoden ikisen 68...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä