Paljonko lihoit nuoruudesta?
Itse olin vielä 19-vuotiaana 50 kiloa, ja painoa oli erittäin vaikea saada nousemaan. Hitaasti se on noussut kymmenessä vuodessa, mutta ei kuitenkaan liikaa, on n. 57kg. En pääse enää noihin mittoihin ellen lakkaa syömästä ja liiku 8h päivässä.
Kommentit (52)
18 vuotiaana painoin noin 50kg, nyt kolmekymppisenä kahden lapsen äitinä painoa noin 43 kg ja olen paremmassa kunnossa kuin koskaan aikuisena. Liikunnan määrä lisääntynyt paljon nuoruus ajoista vaikka en mikään himoliikkuja ole vieläkään ja salille mua ei kyllä saa.
Painoin 15-vuotiaana 53-54 kiloa ja nyt 36-vuotiaana olen painanut saman verran jo useamman vuoden. Jossain välissä painoa oli yli 60 kiloa mutta putosi kun aloin elämään terveellisemmin. Ei lapsia ja pituutta 172 cm.
18-vuotiaana oli painoa noin 65kg, nyt 28-vuotiaana 50kg. Eli -15kg.
20v 60kg, 40v 82kg. Lapsi vuoden ikäinen, imetys ei vienyt grammaakaan, nyt kolmessa kuukaudessa lähtenyt 4kg.. Eli työn alla. Teinimittoihin en edes pyri, kunhan saan olon kevyemmäksi.
painoin suunnilleen saman verran kuin nyt 17-vuotiaana. 18-21 ikäisenä painoin viisi-kymmenen kiloa vähemmän, oli ongelmia syömisen kanssa. 23-vuotiaana painoin 10 kiloa enemmän kuin nyt, lääkitys lihotti. kun jätin sen pois, paino palautui samaan kuin nyt. olin kahdesti raskaana, ensimmäisen jälkeen imetys laihdutti 10 kiloa pienemmäksi, toisen raskauden aikana paino nousi kymmeniä kiloja, lähti puolessa vuodessa ja painoin 5 kg vähemmän kuin nyt.
painolla ei ole väliä mutta olisin mielelläni sen kokoinen kuin 5 kg lahtuminen ottaa ympärysmitoista. ei vaan onnistu muuta kuin tosi tiukalla ruokavaliolla ja treenillä. ei ole sen arvoista.
niin usein olen painanut tämän verran, niin 17 vuotiaana kuin 25 vuotiaana kuin 35 vuotiaana että varmaan tämä on se oma painoni.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:51"]
16-38vv n 55kg, 38 iästä eteenpäin 63kg. Enimmillään 67kg raskauden lopussa.
Nyt 50+ eli 8 kiloa on tullut lisää alle 40 vuodessa!!
4:n äiti
[/quote]
Miksi miinuspeukkua? Toki pari kiloa voisi pudottaa
Parissa vuodessa on tullut jo 12 kiloa, enkä ole synnyttänyt. Kauhulla odotan, miltä näytän esim. Viiden vuoden päästä. Toivottavasti onnistun laihtumaan, tai vaikka edes pysymään näissä mitoissa. 16-vuotiaana siis painoin 50 kiloa, nyt 19-vuotiaana 62. Pituutta on 160cm
Parikymppisenä 55kg, kolmekymppisenä 65kg, nelikymppisenä 70kg ja 43 vuotiaana 93kg :-( Aina olen yrittänyt pitää itsestäni ja kunnostani huolta, mutta joskus asioita vaan tapahtuu. Lapset sain alle kolmekymppisenä.
17-vuotiaana painoin 46 kg, 18-vuotiaana 52 kg, 19-vuotiaana 56 kg, 20-vuotiaana 60-74kg (raskaus), 21-24v. 60-75 kg (2. raskaus), 25-vuotiaana 50 kg (imetysdieetti ja kuntosaliharjoittelun aloittaminen) ja nyt 26-vuotiaana 57 kg. Hitusen on paino vaihdellut siis, kiinteästä löysään ja nyt lihaksikkaaseen. Pituus on 167 cm.
17 v 55kg pituus 175, nyt 35 v 57-59kg pituus 178. En ole vielä painanut 60 kg:ta.
5kg, nuorena BMI on 18. Raskaudet toi pyöreyttä
16-vuotiaana painoin 52 kg ja nyt 16 vuotta myöhemmin 53 kg. En ollut tikkulaiha teininäkään ja näissä lukemissa se näyttää ongelmitta pysyvän. Liikuntatavat on muuttuneet, nyt on vahvempi ylävartalo ja hoikemmat jalat.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 14:57"]
En yhtää. Nainen 39, neljä lasta
Ja siis normaalipainoinen
[/quote]
15-19-vuotiaana paino pysyi koko ajan 59-60 kilossa. Nyt 27-vuotiaana paino vaihtelee 65-67 kg välillä, eli noin 6-7 kg tullut lisää. Toivottavasti ei tule enempää. Pituutta on 183 cm.
Paha arvioida, kun koko esiteini- ja teini-ikä meni syömishäiriössä. Paino jojoili monia kymmeniä kiloja.
Olen vähän jojo.. 16v painoin jotain 51.
Lihoin 17-19 vuotiaana 10kg (opiskelijaelämä ja baarit ja krapularuoka)
20-23-vuotiaana tuli vielä pari kiloa ja painoin korkeimmillaan 64kg, usein 62kg.
Sitten laihduin lyhyessä ajassa yli 10 kg, paino oli välillä taas 51 (opiskelijaelämä ja baareissa ravaaminen loppui ja aloitin terveellisen elämän)
Sitten lihoin vähän takaisin, painan nyt noin 58 kg (vajaa 30 v) ja siihen se kai on vakiintunut (olikin liian terveellistä elämää, söin liian vähän ja liikuin liikaa ja niinpä väsyin ja repsahdin). Aikomus on tiputtaa painoa muutama kilo, päästä pysyvästi 54 - 55 kg painoon.
+24kg