Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miten noloa synnyttää 34-vuotiaana?

Vierailija
05.01.2015 |

Onko mummoäiti? Kiusataanko lasta koulussa vanhasta äidistä?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolompaa on kysyä tällaista. Eiköhän kyse ole hyvinkin tavallisesta synnytysiästä, jos ensisynnyttäjien keski-ikä on 29 vuotta.

Vierailija
22/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:19"]

Mun äiti sai mut 36-vuotiaana ja kyllä koulussa sai kuulla miten hirveen vanha äiti mulla on. No ajat on muuttuneet, mutta itse en kyllä yli 30-vuotiaana lähtis lapsentekoon enää. Mutta kukin tyylillään... ja "mummoäideillä" on yleensä kova tarve täällä palstalla todistella nuorekkuuttaan, eli siitäkin huomaa että aihe on kipeä heille. Alle 30-vuotiaana lapsen saaneet yritetään leimata "vastuuttomiksi teineiksi" ja muuta järjetöntä.

[/quote]

Vain niin. Minä oon saanut lapset 25- ja 30-vuotiaana, ja kuule ihan aion tehdä vielä yhden jos luonto vaan suo, juurikin jossain 34-vuoden kieppeillä. Ja varmemmalta vaan tuntuu mitä enemmän ikää tulee, 35-vuotiaana olen edelleen nuori kuin mikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttän nähdään 6 vkon päästä 40-vuotiaana eikä nolota yhtään. En aio olla mikään mummomutsi ja tulen hyvin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, joten eiköhän noista äiti-lapsiporukoista seuraa löydy. Jos joku yrittäisi nimitellä tai kiusata, niin ottaisin asian suoraan puheeksi. 

Vierailija
24/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sai mut 36-vuotiaana ja kyllä koulussa sai kuulla miten hirveen vanha äiti mulla on. No ajat on muuttuneet, mutta itse en kyllä yli 30-vuotiaana lähtis lapsentekoon enää. Mutta kukin tyylillään... ja "mummoäideillä" on yleensä kova tarve täällä palstalla todistella nuorekkuuttaan, eli siitäkin huomaa että aihe on kipeä heille. Alle 30-vuotiaana lapsen saaneet yritetään leimata "vastuuttomiksi teineiksi" ja muuta järjetöntä.

[/quote]

En ymmärrä miksi äityis olisi kipeää?? Olen tuo nro6 enkä myöskään leimaa nuoria äitejä. Tuo "kukin tyylillään" on muuten mielestäni piilovittuilua pahimmmillaan.

Vierailija
25/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD noloooo!!!!

Vierailija
26/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani saivat minut 41 vuotiaina

Vierailija
27/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan vieläkään ihan kypsä äidiksi jos täytyy tuollaisia asioita kysellä?

Vierailija
28/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:25"]

[/quote]

En ymmärrä miksi äityis olisi kipeää?? Olen tuo nro6 enkä myöskään leimaa nuoria äitejä. Tuo "kukin tyylillään" on muuten mielestäni piilovittuilua pahimmmillaan.

[/quote]

Niin onkin, ja se taisi olla lausahdus, jolla joku "mummoäiti" yritti päteä selittäessään että ensin pitää olla vuosikausia vakinaisena työssä ja linna ostettuna asunnoksi ennen kuin voi hankkia lapsia... Ja että minä 25-v. maisteri reilun vuoden työkokemuksella olin lastenhankinnassa vastuuton teini...

Vierailija
29/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 on ollut ihan tavallinen ikä saada lapsia ainakin viimeiset sata vuotta. Ihmettelen näiden provoilijoiden yleissivistyksen puutetta. Esikoinen tehdään nykyään vanhemmalla iällä kuin ennen, keskimäärin sitä myöhemmin, mitä paremmin on kouluttautunut ja mitä suuremmassa kaupungissa asuu. Kuopukset on ennenkin tehty 4-kymppisinä. Ehkä siellä AP:n ammattikoulupiireissä Keravalla asiat näyttävät aivan muulta kuin meillä muilla.

Vierailija
30/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos mietit tuntemiasi yliopistokoulutettuja ihmisiä, niin he ovat todennäköisesti saaneet esikoisensa vähän alle tai yli 30-vuotiaana. Kyllä mäkin tunnen kaksi alle 25-vuotiaana saanutta yo-koulutettua naista, mutta kyllä he todellakin kuuluvat vähemmistöön. Että aika hassua sanoa, että 30-vuotiaana on liian myöhäistä, varsinkin, kun katsoo ensisynnyttäjien keski-ikää.

Vierailija
31/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:17"]Jos asuu pääkaupunkiseudulla, tuo on normaali synnytysikä kun on esikoinen kyseessä.
[/quote]

Ei koske ainoastaan pääkaupunkiseutua
Asun pienehkössä kaupungissa Savossa ja kyllä me ensisynnyttäjät täälläkin ovat enimmäkseen kolmenkympin tienoilla.
Nämä av-palstalaiset vain taitavat olla enimmäkseen sitä kansanosaa, jolla ei ole elämässä muuta kuin lapset. Kyllä se taitaa olla niin että alle kaksikymmenvuotiaana lapsen saaminen on noloa useimpien mielestä.

Vierailija
32/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yli 16-vuotias synnyttäjä on siis niiiiiiin nolo!!! Ainakin täällä Itä-Hesassa

Vierailija
33/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oma äitini synnytti minut 34-vuotiaana, eikä kukaan koulukaverini tiennyt äitini ikää. Olin perheen kuopus. 

Vierailija
34/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut esikoisen aikoinaan 26-vuotiaana ja hänen kanssaan joka paikassa ollut äiti sieltä nuoremmasta päästä (etelä-Suomi). Viimeisen sain 34v ja se on tuntunut ihan keskivertoiältä.

Vierailija
35/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan helkkarin noloa. Tuossa iässä pitäisi olla jo sterilisoitu, sama se oliko lapsia valmiiksi 10 tai 0.

Vierailija
36/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:25"]

[/quote]

[/quote]

Niin onkin, ja se taisi olla lausahdus, jolla joku "mummoäiti" yritti päteä selittäessään että ensin pitää olla vuosikausia vakinaisena työssä ja linna ostettuna asunnoksi ennen kuin voi hankkia lapsia... Ja että minä 25-v. maisteri reilun vuoden työkokemuksella olin lastenhankinnassa vastuuton teini...

[/quote]

Miksi puolustelet vittuiluasi sillä  että joku aloitti ensin. 25 vuotiasta ei kukaan oikeasti pidä minään teiniäitinä. Odotan sitä päivää kun joku kutsuu kasvotusten mummoäidiksi. Kummallista että pidät minua sellaisena.

Vierailija
37/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli 39 vuotias kun synnyin. Ei kiusattu vanhasta äidistä. Asuttiin kyllä aika syrjässä, eikä kukaan varmaan edes tiennyt kuka äitini on ;) Itse sain eka lapsen 33 vuotiaana ja sen jälkeen vielä kolme, eli 35v, 36v ja 39vuotiiaana  viimeisen. Ei meillä ainakaan kukaan lapsia kiusannut. Eikä kukaan kyllä ikääni juuri tiennytkään. Olin muualta muuttanut ja nuoren näköinen. Kaikki vaan sano, että kun sä olet vielä niin nuori niin voit tehdä.....(sitä ja tätä ja kyllähän sun kelpaa kun olet vielä niin nuori ja oota kun tulet tähän ikään ja tiesin että olen puhujaa vanhempi:)  ) En tunne itsäni mummoksi vieläkään vaikka ikää on ja lapset isoja. Nuorinkin 15v, sitä pysyy nuorena ajatuksiltaan kun on nuorta porukkaa ympärillä:D

Vierailija
38/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:22"]

Nolompaa on kysyä tällaista. Eiköhän kyse ole hyvinkin tavallisesta synnytysiästä, jos ensisynnyttäjien keski-ikä on 29 vuotta.

[/quote]

http://www.stat.fi/tup/tilastokirjasto/aitienpaivatilastoja_2014.html

Tilastotietoa äideistä vuodelta 2013.

"Äidit, jotka asuivat synnytyksen ajankohtana vakinaisesti Suomessa, synnyttivät 58 134 lasta, mikä oli 1 359 vähemmän kuin edellisenä vuonna. Äidiksi tullaan yhä vanhempana. Ensisynnyttäjien keski-ikä nousi yhdellä kymmenyksellä 28,6 ikävuoteen vuonna 2013. Kaikkien synnyttäneiden keski-ikä nousi myös kymmenyksen ollen 30,4 vuotta. Vuoden 2013 syntyvyyden mukaan nainen synnyttää keskimäärin 1,75 lasta, edellisen vuoden syntyvyyden mukaan 1,80."

Vierailija
39/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 on just se nolo ikä. Pidät polvet kiinni, ettei rakkauden hedelmä pääse ulos, ennen kuin olet vähintään 37! Se on paljon vähemmän nolo ikä!

Vierailija
40/53 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 35-v. on mummoäiti, niin onko 20-v. lapsiäiti? Vai jopa vauvaäiti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi