Siis häh?! Naapuri tienaa 56000€ vuodessa amiksen opena!!
Sain selville naapurini palkan, ei ole opettajien palkat pienet ei!! Sellaisesta työstä tuollainen palkka, en voi tajuta! Aivan järjettömän iso palkka siitä ettei siellä edes opeteta mitään. En ymmärrä valitusta palkoista ja sitten vielä tosi paljon lomaa.
Kommentit (178)
Verojen jälkeen sellainen suomalainen peruspalkka eli kun säntillisesti elää, tulee toimeen. Mutta "pelkoa" rikastumisesta ei ole...
Vierailija kirjoitti:
Sillä on 12 viikkoa lomaa ja silti tuo palkka! Ja opettajat valittaa että on huono liksa, ei ole! Aina valitetaan jostakin ja on rankkaa ja oppilaat on vaikeita ja kaikki on huonosti ja kumminkin palkka on tosi hyvä ja lomat ihan tosi pitkät!
Jos samalla koulutuksella saa muussa työssä parempaa palkkaa, niin se on huono palkka. Vaikka jollain muulla koulutuksella saisi vielä huonompaa palkkaa.
Opettajien aloituspalkka peruskoulussa on todella huono. Aineenopettaja tienaa alootispalkall¨kseen noin 2850e. Ensimmöisen korotus on 5 uravuoden jälkeen (4%).
Opettajan palkkaan kuitenkij vaikuttaa myös kaikki muut lisät: luokanvalvojuus, ylitunnit ja muut ovtessin mukaiset korvattavat palkat. Kaikilla opettajilla ei näihin kuitenkaan ole mahdollisuus ja osa saa vain peruspalkan, osa enemmän.
Löhtökohtaisesti opettajien aloituspalkka on surkea. Sairaanhoitajilla tätä nostettiin 25% 2007, sama korotus tulisi tehdä opettajille hetimiten, mikäli halutaan, että meillä ei mennä ruotsin tielle…
Miksi et kouluttaudu amisopettajaksi jos se on niin helppoa hommaa hyvällä palkalla ja pitkillä lomilla? Ihmeellisen katkera asenne sinulla.
Kukaan ei pääse vakituikseksi opettajaksi, ellei ole suorittanut yliopistotason pedagogisia opintoja.
Ja se opettajana oleminen kun ei ole pelkkää sen asian ja aiheen opettamista.
Siinä kun ohjataan suurta usein murrosikäistä laumaa nuoria kaikin puolin muutoinkin, useissa eri asioissa.
Ja luokanvalvojilla on aina omat tehtävänsä
Ja opettajillakin on pomonsa. Ja se pomo on koulun rehtori.
Ja opettajat ovat ne, jotka määräävät arvosanat oppilaille, eikä sekään summassa käy.
On suuria opettajankokouksia, joissa oppilaita arvioidaan kokonaisuutena, kaikkine opettajien kesken ja valitaan sitten se arvosana, mikä kullekin annetaan.
Erikseen ovat kokonaan sitten tuntiopettajat, jotka käyvät koulussa antamassa vain tiettyjä tunteja viikottain.
Kuulostaapa hyvältä palkalta. No mene opettajaksi jos rahkeet riittää. Jos ei riitä niin silloin ei tiedä työstä tarpeeksi ja turha vinkua.
Minä en ryhtyisi opettajaksi koska en pidä esiintymisestä ja joutuisin olemaan koko ajan huomion ja arvostelun keskipisteessä. Ja entä jos on häiriköitä?
No ei se voi olla vaikeaa, kun koko lähiopetus on ajettu alas.
Amisope palkka 4486,50/kk, jos ylempi korkeakoulututkinto ja 20 v työkokemus. Mutta jos on vanha opettajakoulutus, 20 v työkokemus, on palkka 3648. Näin vaikka työkuva on täysin sama.
Eli ei samasta tehtävästä samaa palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olen varma, hän on itse sanonut. Mutta amisopen työ on helppoa, eihän siellä edes ole kokeita eikä vaadita läsnäoloa. Samaan aikaan esim minä saan lastenhoitajana päiväkodissa alle puolet tuosta! Ei ole oikein!
Suorita sinäkin korkeakoulututkinto niin alkaa palkka nousemaan.
Ei siitä korkeakoulututkinnosta mitään palkkaa makseta. Palkka maksetaan työtehtävien perusteella. Korkeakoulun käynyt kaupan kassa ei saa sen enempi palkkaa kuin se toinen, joka on käynyt vain lukion.
Tommoset tuki lois laitokset saa helsvetin moiset tuet ainakin kommari lakien takia.
Tienaan lähelle tuon saman ja ammattikoulun opettaja on minut alunperin opettanut.
Täällä vuosityöajassa oleva ammattiopiston opettaja. Palkkani on 18v jälkeen 4500€/kk sis ryhmänohjaajuuden ja yhden tvan. Saan viimeisen kokemuslisäkorotukseni 2v päästä, palkka nousee noin 300€. Sitten olen urani huipulla, ei palkka kyllä päätä huimaa, kun vertaan muihin akateemisten alojen palkkoihin. Onneksi pidän työstäni paljon, ja lomaetu on toki hyvä (12vk lomaa).
Ja vielä instassa vinkuvat ja jopa kopioivat vastaavan tilin kuin päiväkodin henkilöstön varhaiskasvatuksen tarinoita itselle myös, siellä sitten vongutaan miten rankkaa on. 😀😀😀
Lukion opena tällä hetkellä tulee peruspalkkaa 4300 e/kk, plus säännöllinen lisä 200 e/kk ja nyt teen lisätöitä lukiossa 800 e / kk eli yht 5300 e / kk.
Lisätyöstä lisäpalkkaa, simple as that. Voi olla amisopellasi sama.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vuosityöajassa oleva ammattiopiston opettaja. Palkkani on 18v jälkeen 4500€/kk sis ryhmänohjaajuuden ja yhden tvan. Saan viimeisen kokemuslisäkorotukseni 2v päästä, palkka nousee noin 300€. Sitten olen urani huipulla, ei palkka kyllä päätä huimaa, kun vertaan muihin akateemisten alojen palkkoihin. Onneksi pidän työstäni paljon, ja lomaetu on toki hyvä (12vk lomaa).
12 vk lomaa ei ole hyvin. Perusasteella ja lukiossa on 190 työpäivää vuodessa eli melkein puolet vuodesta lomaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 vk lomaa ei ole hyvin. Perusasteella ja lukiossa on 190 työpäivää vuodessa eli melkein puolet vuodesta lomaillaan.
No on niitä oikeasti hieman enemmän. Ja lisäksi, aika monilla muillakin on viikonloput vapaata, eli kyllä peruskoulun opeillakin on oikeasti vapaita se 12 vk vuodessa. Ei enempää.
Ehkä opet valittaa palkasta koska eri opeilla on niin eri palkat. Olen aineenope ja saan 2000/kk käteen. Tähän työhön nähden ei hyvä palkka.
Amisope kirjoitti:
Amisope palkka 4486,50/kk, jos ylempi korkeakoulututkinto ja 20 v työkokemus. Mutta jos on vanha opettajakoulutus, 20 v työkokemus, on palkka 3648. Näin vaikka työkuva on täysin sama.
Eli ei samasta tehtävästä samaa palkkaa
Erikoista!
Ryhdy siis sinäkin opettajaksi niin ei tarvitse kadehtia.