Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä hyvä todiste siitä, miten tuurista työn saaminen on kiinni

Vierailija
05.01.2015 |

Sekä samalla myös siitä, että työtön on työmarkkinoilla ala-arvoisempi kuin opiskelijat ja työssäkäyvät

Poika jäi intin jälkeen työttömäksi. Kyseli vaikka mistä, mutta ei löytynyt. Nyt on aloittanut opiskelut ja lähti kyselemään kesätöitä. Ensimmäisestä paikasta luvattiin. 

Kun itse sain vuodeksi työpaikan, mulle alettiin soitella ja pyytää muuallekin töihin ilman että edes hain ja olen sitten tällaiseen paikkaan vaihtanutkin sen määräajan loputtua. Tosin sekin olisi jatkunut vielä vähän aikaa määräaikaisena, mutta tämä on vakituinen. Sitä ennen olin hakenut vaikka millä mitalla. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 07:09"]

Sekä samalla myös siitä, että työtön on työmarkkinoilla ala-arvoisempi kuin opiskelijat ja työssäkäyvät

Poika jäi intin jälkeen työttömäksi. Kyseli vaikka mistä, mutta ei löytynyt. Nyt on aloittanut opiskelut ja lähti kyselemään kesätöitä. Ensimmäisestä paikasta luvattiin. 

Kun itse sain vuodeksi työpaikan, mulle alettiin soitella ja pyytää muuallekin töihin ilman että edes hain ja olen sitten tällaiseen paikkaan vaihtanutkin sen määräajan loputtua. Tosin sekin olisi jatkunut vielä vähän aikaa määräaikaisena, mutta tämä on vakituinen. Sitä ennen olin hakenut vaikka millä mitalla. 

[/quote]Voittaahan joku aina lotossakin:)

Vierailija
2/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 07:17"]

Se on vähän kuin naisten suosio miehelle. Kun olet yksin tai menee hieman huonosti, kukaan ei ole sinusta kiinnostunut, ei vaikka kuinka mukava olisit. Kun alat styylata jonkun kanssa tai alkaa muuten vaan mennä paremmin, ottajia onkin yhtäkkiä enemmänkin.

[/quote]

Molempiin pätee myös se, että liialla epätoivoisuudella et saa mitä haluaisit. Niin työnantajat kuin miehetkin haistavat sen jos sinulle kelpaa kuka tai mikä tahansa, eivätkä silloin ole halukkaita sinua ottamaan. Varattu tai tässä tapauksessa valmiiksi työllistetty usein antaa ennemminkin sen vaikutelman että haluaa juuri tuon kyseisen paikan mihin on hakemassa, se antaa positiivisemman kuvan kuin jos mikä tahansa kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä en ole koskaan hakenut töitä. Mut on aina rekrytoitu edellisestä paikasta seuraavaan. Ekaan työpaikkaan mut pyydettiin kun olin opiskeluaikana siellä harjoittelemassa. Ei kannata olla liian innokas tai työnantaja haistaa epätoivon jo kauas. Mitä vastahankaisempaa leikit sitä suuremmalla innolla työnantaja vinkuu perääsi. Vähän kuin ihmissuhteessa.

Vierailija
4/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole tuurista, vaan siitä, että työnantajat pelaavat varman päälle. Tietenkin sellainen hakija, joka on jo töissä, on kiinnostavampi kuin työtön. Paperilla näyttää siltä, että joku on jo hyväksynyt hänet, joten hän on hyvä työntekijä. Työtöntä ei ole kukaan muukaan kelpuuttanut, joten hänessä on jotain "vikaa". Sama pätee opiskelijaan. Opiskeleva nuori haluaa yrittää, tekee töitä pärjätäkseen jne. Työtön nuori ei edes viitsi opiskella.

Näin siis kärjistettynä.

Vierailija
5/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:08"]

Kyse ei ole tuurista, vaan siitä, että työnantajat pelaavat varman päälle. Tietenkin sellainen hakija, joka on jo töissä, on kiinnostavampi kuin työtön. Paperilla näyttää siltä, että joku on jo hyväksynyt hänet, joten hän on hyvä työntekijä. Työtöntä ei ole kukaan muukaan kelpuuttanut, joten hänessä on jotain "vikaa". Sama pätee opiskelijaan. Opiskeleva nuori haluaa yrittää, tekee töitä pärjätäkseen jne. Työtön nuori ei edes viitsi opiskella.

Näin siis kärjistettynä.

[/quote]

mutta kyllä joskus entisessä tyäpaikassa on huokaistu helpotuksesta, että joku muu firma otti sen onnettoman tunarin. Ei siis aina tarkoita sitä, että jo työllistetty on erinomainen työntekijä.

Vierailija
6/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:08"]

Näin siis kärjistettynä.

[/quote]

mutta kyllä joskus entisessä tyäpaikassa on huokaistu helpotuksesta, että joku muu firma otti sen onnettoman tunarin. Ei siis aina tarkoita sitä, että jo työllistetty on erinomainen työntekijä.

[/quote]

Tääkin on ihan totta, mutta tuonhan työnantaja tietää vasta kun ihminen on aloittanut töissä. Tarkoitin kuitenkin tilannetta, jossa työnantajalla on kaksi hakemusta tai hakijaa haastateltavana. Jos he ovat muuten tasapäisiä, niin kyllä se opiskeleva tai jo töissä oleva silloin vie voiton työttömästä. Tai pääsee haastatteluun ja työtön jää kotiin odottamaan.

Vierailija
7/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin naisten suosio miehelle. Kun olet yksin tai menee hieman huonosti, kukaan ei ole sinusta kiinnostunut, ei vaikka kuinka mukava olisit. Kun alat styylata jonkun kanssa tai alkaa muuten vaan mennä paremmin, ottajia onkin yhtäkkiä enemmänkin.

Vierailija
8/8 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä voi verrata oikean työpaikan ja kesätyöpaikan saantia, ihan eri asioita. Kesäduuni on paljon helpompi löytää, melkein jokainen yritys tarvitsee kesällä tuuraajia.