Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksikumppanien määrä hävettää

Vierailija
04.01.2015 |

Aloitin seksin jo 15-vuotiaana ja koulukiusattuna mulla oli todella huono itsetunto, mitä pönkitin miesten huomiolla. Nyt olen 21 ja suoraan sanottuna oksetan itseäni. Olin parisuhteessa saman miehen kanssa pari vuotta ja nyt ollut 8 kuukautta ilman seksiä, mutta mua inhottaa ja hävettää kuinka monen miehen kanssa olen harrastanut seksiä aiemmin. En varmasti saa miestä enää ikinä, enkä ansaitsekaan. Onko muita samassa tilanteessa?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua taas hävettää liian vähäinen lukumäärä. Olen ollut vain kahden kanssa ja ikää 28 vuotta. Jotenkin nolottaa, etten ole kelvannut kuin noille kahdelle, joista toinen on aviomieheni. :/

Vierailija
22/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:41"]No mua taas hävettää liian vähäinen lukumäärä. Olen ollut vain kahden kanssa ja ikää 28 vuotta. Jotenkin nolottaa, etten ole kelvannut kuin noille kahdelle, joista toinen on aviomieheni. :/
[/quote]
Miten tuo voi hävettää? Jos voisin muuttaa menneisyyttä, olisin vieläkin neitsyt. Ole ylpeä itsestäs.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein pitää itseään likaisena jos harrastanu tuollaista!

Vierailija
24/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt ole paha! Ajattelin, että luku olisi jotain 80+. Tee sovinto itsesi kanssa ja lähde tulevaisuuteen valoisin mielin. Kumppaneiden määrä ei kuulu kenellekään muulle kuin sinulle, eikä niistä tarvitse keskustella edes puolison kanssa. Se on perverssiä kaivella sellaisia parisuhteessa. En tiedä itsekään aviomieheni määriä, eikä hän minun.

Vierailija
25/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:41"]No mua taas hävettää liian vähäinen lukumäärä. Olen ollut vain kahden kanssa ja ikää 28 vuotta. Jotenkin nolottaa, etten ole kelvannut kuin noille kahdelle, joista toinen on aviomieheni. :/ [/quote] Miten tuo voi hävettää? Jos voisin muuttaa menneisyyttä, olisin vieläkin neitsyt. Ole ylpeä itsestäs. Ap

[/quote]

Neitsyys ei ole terveessä seksuaalisuudessa kovin tärkeää. Sinun ei tarvitse pitää itseäsi voitettavana pokaalina. Uskon että olisit lempeämpi itseäsi kohtaan ellei naiselta yhäkin riistettäisi oikeutta omaan seksuaalisuuteensa. Tai olihan täälläkin pari kommenttia viitaten siihen suuntaan että naisen pitää olla "puhdas maineinen". Sen sijaan että kokisit että olet menettänyt naiseutesi, koska et ole "täydellinen", niin suhtaudu itseesi inhimillisesti. Yhteiskunnan vaatimukset ovat aina mahdottomia täyttää, useimmat huomaa sen vasta liian myöhään.

Vierailija
26/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua täysin! Itseäni hävettää ja ällöttää myös nuoruuden aikaisten kumppaneiden määrä. En voi vieläkään käsittää, miksi en arvostanut itseäni enempää nuoruudessa. Tarkkaa kumppaneiden määrää en muista mutta arvioisin niitä olleen n 25 ja vaikka itse olen ja olin viehättävä, niin silti osa kumppaneistani oli todella ällöttäviä :( hyi, kun vieläkin puistattaa. ..tästä onneksi aikaa jo 10 vuotta, nyt ollut vaan yksi sama ja ihana mies koko ajan.  Itsetuntoni oli todella huono nuorena ja välillä olen pohtinut voiko se johtua huonosta isäsuhteesta, isäni oli aina jotenki etäinen eikä esimerkiksi koskaan kehunut minua kauniiksi tms, muistan sen kuinka hyvältä miehen kehut tuntuivat ja kuinka riippuvaiseksi niistä tavallaan tulin. Seksi oli kuitenkin usein epämiellyttävää ja koin tulleeni muutaman kerran hyväksikäytetyksikin, en tosin silloin sitä tajunnut.

Vierailija
27/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos unohdetaan ajatus siitä, että onko tuo määrä vähän vai paljon tai onko sillä sinänsä väliä, niin miten koit tuoreeltaan sen seksin harrastamisen? Oliko se sinulle edes silloin mieleen, vai tunsitko heti tuoreeltaan, että tuli tehtyä jotakin, josta oli itsellesi vain enemmän haittaa? Koetan hahmottaa, osaanko samaistua tilanteeseen jos on hieman enemmän taustatietoa...

Vierailija
28/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huor*!

Vierailija
29/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan kenellekään kertonut montako on ollut. Se ei kuulu kenellekään. Enkä oo kiinnostunut kuinka monen kanssa taas joku on ollut.

Vierailija
31/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:02"]No jos unohdetaan ajatus siitä, että onko tuo määrä vähän vai paljon tai onko sillä sinänsä väliä, niin miten koit tuoreeltaan sen seksin harrastamisen? Oliko se sinulle edes silloin mieleen, vai tunsitko heti tuoreeltaan, että tuli tehtyä jotakin, josta oli itsellesi vain enemmän haittaa? Koetan hahmottaa, osaanko samaistua tilanteeseen jos on hieman enemmän taustatietoa...
[/quote]
Seksi ei oikein tuntunut miltään (siis henkisesti!), mutta kaipasin läheisyyttä ja kehuja. Itse seksistä en niinkään nauttinut. Musta tuntui hyvältä ja tyydyttävältä että joku halusi mua. Tiedän, sairasta.

Vierailija
32/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:05"]En oo koskaan kenellekään kertonut montako on ollut. Se ei kuulu kenellekään. Enkä oo kiinnostunut kuinka monen kanssa taas joku on ollut.
[/quote]
Eksä vaatimalla vaati saada tietää. Sanoi, että sitä ei haittaa ja meidän parisuhde menee paremmaksi kun se saa tietää. Sanoi että voin kertoa sille mitä vaan ja se ymmärtää. Ja kuinkas kävikään...
Ap ja edellinen kans

Vierailija
33/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:25"]en kuin etsit miehen, jolla on ollut sama määrä kumppaneita kuin sinulla. Helppoa. [/quote] Ex-miehelläni on ollut satoja kumppaneita ja haukkui mua huoraksi mun määrän takia. Sanoi ettei oo tavannut vielä ketään jolla on noin paljon. Että en saa miestä enää ikinä, koska oon jakorasia. Eniten sattuu että luulin voivani uskoutua asiasta miehelle ja se käytti mun luottamusta törkeesti hyväkseen. Ap

[/quote]

Ap, eksäsi on kaksinaismoralisti ja epämiellyttävä tyyppi. Hän todellakin petti luottamuksesi alkaessaan haukkua sinua. Olen pahoillani, että sinua on kohdeltu noin huonosti.

Nr 20 kirjoitti hyvin. Ei ole sinun vikasi ap, että itsetuntosi painettiin lokaan ollessasi nuorempi. Minusta olet turhan ankara itsellesi. 

Juuri nyt tärkeintä olisi varmaan se, että pääsisit eroon tuosta itseinhon tunteesta. Se on varmasti helpommin sanottu kuin tehty - koeta kuitenkin pitää mielessä, että ei-tuomitsevia ihmisiä on oikeasti olemassa. Kaikki eivät todellakaan ajattele kuten eksäsi.

Tee jotain mukavaa ja rentouttavaa ja katsele ympärillesi kaikessa rauhassa. Tuo pätee sekä parisuhteen etsintään että tulevaisuuden suunnitteluun muutenkin. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
34/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:05"]En oo koskaan kenellekään kertonut montako on ollut. Se ei kuulu kenellekään. Enkä oo kiinnostunut kuinka monen kanssa taas joku on ollut. [/quote] Eksä vaatimalla vaati saada tietää. Sanoi, että sitä ei haittaa ja meidän parisuhde menee paremmaksi kun se saa tietää. Sanoi että voin kertoa sille mitä vaan ja se ymmärtää. Ja kuinkas kävikään... Ap ja edellinen kans

[/quote]

Eksäsi on mulkku ja kaksinaismoralistinen perverssi. Ole onnellinen, että pääsit eroon. Toivottavasti tapaat jonkun, joka ei välitä numeroista ja tivaa niitä.

Vierailija
36/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:41"]No mua taas hävettää liian vähäinen lukumäärä. Olen ollut vain kahden kanssa ja ikää 28 vuotta. Jotenkin nolottaa, etten ole kelvannut kuin noille kahdelle, joista toinen on aviomieheni. :/ [/quote] Miten tuo voi hävettää? Jos voisin muuttaa menneisyyttä, olisin vieläkin neitsyt. Ole ylpeä itsestäs. Ap

[/quote]

Mä olen aina ollut "se hörhö", josta kukaan ei ole kiinnostunut. Kyllä se vähän itsetuntoa syö, kun koko nuoruuden ajan vastakkainen sukupuoli on kiertänyt kaukaa. :D Mun kaverit kävivät kahvilla kivojen poikien/miesten kanssa, seurustelivat luontevasti bileissä jne. Mä olin tosi ujo ja mun kiinnostuksen kohteet olivat tyyliin tietokonepelit ja matelijat, niin mussa ei vaan ollut mitään viehättävyyttä, vaikka itse kaipasinkin rakkautta ja muutakin kuin omaa kättä.

Vierailija
37/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:01"]

Ymmärrän sua täysin! -- Itsetuntoni oli todella huono nuorena ja välillä olen pohtinut voiko se johtua huonosta isäsuhteesta, isäni oli aina jotenki etäinen eikä esimerkiksi koskaan kehunut minua kauniiksi tms, muistan sen kuinka hyvältä miehen kehut tuntuivat ja kuinka riippuvaiseksi niistä tavallaan tulin.

[/quote]

Harvinaisen rehellistä puhetta isäsuhteesta - siitä pitäisi puhua enemmän: kuinkahan paljon Suomessakin on naisia, jotka eivät ole ikinä saaneet kuulla omalta isältään hyväksynnän ja kehun sanoja, jotka rakentaisivat naisen itsetuntoa ja identiteettiä. Mutta onneksi tuollainenkin sisäinen "puutostila" tai kipeä kohta voi korjautua aikuisenakin monella tavalla; tässä ehkä koskettavimpia isällisen rakkauden ja hyväksynnän sanoja, joita olen ikinä kuullut:

Vierailija
39/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 21 nyt niin iso luku ole. Ja miksi siun sitä pitöis edes kertoa kellekkään

Vierailija
40/50 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy itsesi, tehtyä ei tekemättömäksi saa. Katso peiliin ja opettele arvostamaan itseäsi sellaisena kuin olet, tänään on loppu elämäsi ensimmäinen päivä ja sinä teet valinnat päivittäin millainen ihminen haluat olla. Menneisyyteen et voi vaikuttaa mutta tulevaan voit. Jos itseinho on ylitse pääsemätön hanki ammattilaiselta keskustelu apua, esim. psyk.sh.