Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teidän perheessä päättää, mitä lapset syövät?

Vierailija
04.01.2015 |

Sinä? Puolisosi? Te yhdessä? Vai lapsi?

Meillä yleensä päätetään puolison kanssa yhdessä pääpiirteittäin, mitä syödään. Aamiaiseksi, päivälliseksi, välipalaksi...

Joskus lapsi saa itse päättää, jos hän haluaa esim näkkäriä tai banaania aamiaiseksi hän saa sitä. Jos hän pyytäisi jotain epäterveellistä aamulla esim karkkia tai keksiä, niin silloin päätösvalta siirtyisi meille vanhemmille.

Tärkeintä on että kunhan jotain syö, kunhan se on terveellistä ja siitä saa hyviä ravinteita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä päätän mitä syödään koska teen viikon ruokalistan etukäteen ja mies käy kaupassa. Välipalan ja iltapalan lapset ssavat valita kahden vaihtoehdon välillä - esim. Voileipä tai jugurttia.. Joskus lapset voivat kaupassa ehdottaa jotain, ja tiöanteen mukaan ostetaan.

Vierailija
2/3 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätän. Lapsi 2v saa jonkin verran vaikuttaa syömisiinsä aamu-, ilta- ja välipalalla. Saa esim. valita ottaako leipää vai riisikakkua, banaania vai omenaa jne. Tai jos lapsi ilmoittaa selkeästi, ettei halua vaikkapa leipää niin sitten tehdään jotain muuta. Lämpimistä ruoista en tingi, ne on mitä on ja sitten ollaan nälässä, jos ei kelpaa. Onneksi yleensä kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset päättävät. Meillä ei pakkosyötetä ketään, joten he ja vain he päättävät, mitä syövät. Minä päätän, mitä on aterialla tarjolla ja mitä löytyy jääkaapista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan