Mikä on liian iso ikäero kahdella sisaruksella?
Meille on tulossa vähintään viisi vuotta kun alamme yrittämään lapsen ollessa yli neljä. Kenelläkään tuttavalla ei ole 3.5v suurempaa ikäeroa kahdella sisaruksella ja sitä vanhemmat jaksaa mainostaa isona. Onko yli 5v oikeasti paljon? Minä en olisi voinut kuvitellakaan aiemmin :)
Kommentit (51)
Meillä tyttö täytti viikon päästä 7v. kun pikkusisko syntyi. Ainakin toistaiseksi jaksaa pikkusiskon kanssa touhuta, leikkiä ja hoitaa, vaikka täyttää kohta kahdeksan :) toivoisin, että ainakin aikuisena tytöillä olisi lämpimät välit toisiinsa :)
Mun mielestä se ikäero on hyvä miten vanhemmat jaksaa ja haluaa. Mulle ainakaan leikkikaverin tai lastenhoitajan hankkiminen ei ole mikään syy tehdä lasta.
Riippuu alueesta. Pohjanmaalla on aivan sama miten suuri se ikäero on, siellä harrastetaan kuitenkin insestiä.
Tämähän on vain ja ainoastaan mielipideasia. Kukin tekee lapset sellaisella ikäerolla kuin hyvältä tuntuu tai miten se vaan elämässä järjestyy, tai miten sattuu saamaan. Omalle kohdalleni olisin pienempänä toivonut pienempää ikäeroa isoveljeen (9 vuotta), sillä harvoin tehtiin yhdessä perheenä enää mitään kun olin vähän isompi ja isoveli jo teini eikä halunnut lähteä mukaan. Ei vieläkään olla mitenkään erityisen läheisiä. Omille lapsilleni haluaisin että heistä olisi seuraa toisilleen ja toivottavasti myös ne paljon puhutut leikkikaverit :) Eli ikäerotoive korkeintaan 5 vuotta.
Minulla ja velipuolellani on 20vuotta ikäeroa.
Eräällä tuttavaperheellä oli melkoinen määrä tenavia (+10, tarkkaa lukua en muista). Olihan se ehkä vähän hassua, kun yksi näistä lapsista alkoi jo saamaan omiakin muksuja ja vanhempansa vielä jatkoivat lisääntymistä, niin että lapsenlapsi sai aloittaa koulun tätinsä kanssa samaan aikaan.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:23"]Meille on tulossa vähintään viisi vuotta kun alamme yrittämään lapsen ollessa yli neljä. Kenelläkään tuttavalla ei ole 3.5v suurempaa ikäeroa kahdella sisaruksella ja sitä vanhemmat jaksaa mainostaa isona. Onko yli 5v oikeasti paljon? Minä en olisi voinut kuvitellakaan aiemmin :)
[/quote]
Riippuu vähän, kouluikäsenä pikkune napero voi joutua vahingossa liiankin usein isomman raivon kohteeksi kun se on uteliaisuuttaan ja ihailukohteensa huoneessa joka päivä salaa nuuhkimassa jättäen kunnon jäljet jälkeensä
[/quote]
Nyt tuli sori vähä sekavasti ku nopeasti kirjotin mut yrittäkää saada selvää :D