Kelan hakemusten täyttäminen on täyttä..
paskaa! (anteeksi sanavalintani) Parempi olla hakematta noita tukia, kun kerta on noin vaikeaa :((
Kommentit (12)
Mitäs haet Kelan tukia, ei sen helppoa kuulukaan olla. Olisit laittanut raha-asiasi kuntoon ettet tarvitsisi sosiaalitukia.
Pakkohan niissä on kysellä kaikkea, että väärinkäytökset saadaan kitkettyä jo hakuvaiheessa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:48"]Mitäs haet Kelan tukia, ei sen helppoa kuulukaan olla. Olisit laittanut raha-asiasi kuntoon ettet tarvitsisi sosiaalitukia.
[/quote] No niinpä. Hitto kun jouduin parin kuukauden saikulle ja piti hakea Kelalta tukea! Voi minua luuseria! :D Äly hoi! Ei ap
Selkeät tuet on ihan jees. Mutta joku soviteltu työttömyyspäiväraha, johon sain 18kk jälkeen kuulla olevani oikeutettu, voi ristus mitä juoksutusta!
No, sen puolentoista vuoden jälkeen sainkin sitten uuden, kokoaikaisen työn, mutta pari kuukautta täyttelin niitä soviteltavan papereita. Ja oikein harmittaa, että sain sen työn, kun alun nihkeyden jälkeen homma viimeinkin näytti rupeavan toimimaan: toimitin, mitä pyydettiin ja sain korvaukset.
Kyllä sen pitäis nimenomaan olla helppoa, kun niitä joutuvat hakemaan sairaat, vammaiset ja suruja kohdanneet ihmiset, jotka tarvitsisivat voimansa johonkin ihan muuhn kuin lomakkeentäyttöön.
Ja vielä se, että jos ei ole kelan kanssa toistuvasti tekemisissä, niin ne on tosi monimutkaisia juttuja parhaimmillaan. Sen takia varmaan marmatetaan siitäkin, että maahanmuuttajat saa kelalta "kaiken" kun ne eivät tiedä mitään ja heillä mukana kokeneempi ammattilainen neuvomassa.
Kela oppiaineeksi peruskouluun.
Olenkin ihmetellyt miten huonosti kieltä osaavat täyttelevät lappunsa. Mutta ilmeisesti taitavasti, kun kerran rahaa tulee.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:48"]
Mitäs haet Kelan tukia, ei sen helppoa kuulukaan olla. Olisit laittanut raha-asiasi kuntoon ettet tarvitsisi sosiaalitukia.
[/quote]
Onko sulla lapsia, jos on, niin sä saat Kelan tukea lapsilisän muodossa. Äläkä vaan ikinä sairastu tai jää eläkkeelle. Sossu on eri asia kuin Kela. Ap olen samaa mieltä, selkeämmäksi voisi tukien hakeminen tulla.
Onko sulla ADD tai ADHD? Kelan hakemukset eivät ole vaikeita normaalille ihmiselle. Mä tiedän etten ole mitenkään keskivertoa älykkäämpi ihminen ja silti mulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia hakemusten eikä pyydettyjen liitteiden kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:11"]Onko sulla ADD tai ADHD? Kelan hakemukset eivät ole vaikeita normaalille ihmiselle. Mä tiedän etten ole mitenkään keskivertoa älykkäämpi ihminen ja silti mulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia hakemusten eikä pyydettyjen liitteiden kanssa.
[/quote] Minulla on melko hyvä koulutus enkä ole mitenkään typerä, mutta kyllä ne hakemukset saa verenpaineen kohoamaan, kun muutaman kerran joutunut täyttämään.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:11"]Onko sulla ADD tai ADHD? Kelan hakemukset eivät ole vaikeita normaalille ihmiselle. Mä tiedän etten ole mitenkään keskivertoa älykkäämpi ihminen ja silti mulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmia hakemusten eikä pyydettyjen liitteiden kanssa.
[/quote] Taidat täyttää niitä hakemuksia aika useasti? Onko sossussa samanlaista liibalaabaa ne hakemukset täynnä?
Ei niissä ole mitään vaikeaa, sinua itseäsi koskevi tietoja niissä kysellään. Sinun pitäisi olla tietoinen esimerkiksi perheesi koosta, tuloistasi, asuntosi koosta jne.