Unettomuus
Voiko vuoden kestäneestä unettomuudesta (n. 12kk) parantua (suolisto/vatsa oireet saatiin loppumaan). Miten olette parantuneet, jos olette. Olen nukkunut noin 2-3 tuntia yössä ja täysin unettomiakin öitä on ollut. Olisin tyytyväinen edes siihen että nukkuisin 5-6 tuntia yössä.
Jos olette syöneet lääkkeitä niin oletteko lopulta pärjänneet ilman ja miten olette syöneet lääkkeitä. Toivottavasti edes joku vastaa 💔😔
Kiitos kaikille vastanneille. Ps. Älkää olko ilkeitä 💔
En juurikaan jaksa vastata viesteihinne ja yritän nyt hoippua lenkille. Mutta silti arvostan vastauksianne ❤️
26v nainen
Kommentit (46)
Avun saanut kirjoitti:
Olen syönyt palstalla parjattua Ketipinoria 15 vuotta. Hyvin nukuttaa, aamulla ei ole tokkuraa, eikä toleranssi ole kasvanut.
Minä lihoin ketipinorista 15 kg. Tenox sopi hyvin, mutta atarax väsyttää myös.
Miten teillä on vaikuttanut oloon ja mielenterveyteen? Joskus kuullut kuinka unettomuudesta lähtenyt muita vaikeuksia...
Unettomuus vie tunteet. Kaikki tuntuu vain huonolta ja syyllisyys painaa kun ei tunne hyvistäkään tapahtmista mitään. Parisuhteet muuttuu vaikeiksi kun ei tunnista itseään ja omia tunteita. Järjen ääni saa pysymään kiinni hyvässä miehessä.
Minulla auttaa unettomuuteen SSRI-lääke. Olen syönyt sitä useita jaksoja ja nyt aloitin taas, koska eron, työstressin yms. vuoksi menetin unet taas syksyllä.
Ssri-lääkkeitä aina haukutaan ja kerrotaan kauhutarinoita vieroituksesta jne., mutta itselleni on kamalinta ollut unettomuus-ahdistus-masennus noidankehä tai alaspäin syöksyvä spiraali. Ilman lääkkeitä joutuisin varmaan jossain vaiheessa käyttäytymään yhteiskunnan ulkopuolelle.
Lääkkeeni on cipralex, 5mg.
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttaa unettomuuteen SSRI-lääke. Olen syönyt sitä useita jaksoja ja nyt aloitin taas, koska eron, työstressin yms. vuoksi menetin unet taas syksyllä.
Ssri-lääkkeitä aina haukutaan ja kerrotaan kauhutarinoita vieroituksesta jne., mutta itselleni on kamalinta ollut unettomuus-ahdistus-masennus noidankehä tai alaspäin syöksyvä spiraali. Ilman lääkkeitä joutuisin varmaan jossain vaiheessa käyttäytymään yhteiskunnan ulkopuolelle.
Lääkkeeni on cipralex, 5mg.
Spiraaliin joutuminen on kauheaa. Ei niistä pääse edes pois ja elämä vaan menee ohi. Noita lääkkeitä on ja on niistä hyötyä.
Samaa pari viikkoa käyttänyt. Ainakin vielä tehoaa.