Unettomuus
Voiko vuoden kestäneestä unettomuudesta (n. 12kk) parantua (suolisto/vatsa oireet saatiin loppumaan). Miten olette parantuneet, jos olette. Olen nukkunut noin 2-3 tuntia yössä ja täysin unettomiakin öitä on ollut. Olisin tyytyväinen edes siihen että nukkuisin 5-6 tuntia yössä.
Jos olette syöneet lääkkeitä niin oletteko lopulta pärjänneet ilman ja miten olette syöneet lääkkeitä. Toivottavasti edes joku vastaa 💔😔
Kiitos kaikille vastanneille. Ps. Älkää olko ilkeitä 💔
En juurikaan jaksa vastata viesteihinne ja yritän nyt hoippua lenkille. Mutta silti arvostan vastauksianne ❤️
26v nainen
Kommentit (46)
Nostan ketjua vielä parin tunnin kuluttua kahteen kertaan, jos joku osaisi vastata. 🙏
26N
Unilääkkeillä menen toista vuotta, joten en osaa muuta vastata kuin, että haeppa lääkäriltä unilääkkeitä. Voit mennä vaikka psykoosiin kun et saa nukuttua.
Tenoxia tai mirtazapinia syön riippuen siitä onko aikainen herätys vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Unilääkkeillä menen toista vuotta, joten en osaa muuta vastata kuin, että haeppa lääkäriltä unilääkkeitä. Voit mennä vaikka psykoosiin kun et saa nukuttua.
Kiitos❤️ Onko annostus pysynyt samana? Pystytkö elämään ns. normaalia elämää?
Atarax on allergialääke, mutta sitä saa unettomuuteen, sillä sen "haittavaikutus" on väsyttävä olo.
Sitä välillä käytän.
Sitten tiesitkö, että jos vain makaat sängyssä hereillä koko yön, annat kuitenkin kehollesi mahdollisuuden nukahtaa. Ihminen saattaa nukahtaa tuossa lyhyiksi ajoiksi, vaikka tuntuu, että ei olisi nukkunut lainkaan. Siksi en ikinä ole ymmärtänyt ohjetta, että mikäli uni ei tule, pitää nousta ylös jalkeille toiseen huoneeseen, laittaa valot ja tehdä jotain muuta. Siinähän pahimmassa lykyssä valvotaan aamuun asti oikeasti.
Sängyssä maatessa silmät kiinni keho saa kuitenkin levon ja mahdollisuus huomaamattomaan lyhyeen nukahtamiseenkin on olemassa.
Ketju meni jotenkin jumiin. Enkä tiedä tuleeko tämäkään ketju näkyviin enää. Yritin kiittää vastanneita ❤️. Mutta nyt menen lenkille ja toiv. ketju on vielä olemassa kun tulen lenkiltä. 😭 Ja lisää vastauksia olisi ehtinyt tulla.
26N
Olen syönyt palstalla parjattua Ketipinoria 15 vuotta. Hyvin nukuttaa, aamulla ei ole tokkuraa, eikä toleranssi ole kasvanut.
Avun saanut kirjoitti:
Olen syönyt palstalla parjattua Ketipinoria 15 vuotta. Hyvin nukuttaa, aamulla ei ole tokkuraa, eikä toleranssi ole kasvanut.
Kiitos 😭❤️. Nyt menen lenkille. Vilkaisen vielä illalla vastauksia.
Avun saanut kirjoitti:
Onko vointisi hyvä ja kykenetkö mielestäsi niin hyvään elämään kuin suinkin pystyt? Miten saat pidettyä mielen positiivisena?
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos❤️ Onko annostus pysynyt samana? Pystytkö elämään ns. normaalia elämää?
Annostus on pysynyt samana. Elän suht normaalia elämää ja koen unen olevan hyvää vaikka keinotekoisesti uni tuleekin.
Voi parantua!
Liiku riittävästi, syö ravitsevasti, pidä huolihetki (googlaa)
Ota rennosti.
Olen käyttänyt 15 vuotta nukahtamislääkettä aika ajoin.
Ei ole haittavaikutuksia.
Juo iltaisin rauhoittavaa teetä, syö banaania, kauraa ym. Mikä auttaa nukkumaan!
Vierailija kirjoitti:
Voi parantua!
Liiku riittävästi, syö ravitsevasti, pidä huolihetki (googlaa)
Ota rennosti.
Olen käyttänyt 15 vuotta nukahtamislääkettä aika ajoin.
Ei ole haittavaikutuksia.
Juo iltaisin rauhoittavaa teetä, syö banaania, kauraa ym. Mikä auttaa nukkumaan!
Kiitos ❤️ Ette tiedäkään kuinka tärkeitä kaikki teidän vastauksenne ovat 😭. Mutta nyt lenkille!
Samanlaista unettomuutta täällä, kaikenlaista kokeiltu 17 vuoden aikana. Apu löytyi hieman vahingossa psykoosilääkkeestä jota sain kerran päivystyksessä, paljon nukahduslääkkeitä parempi vaihtoehto mutta aiheuttaa hieman päiväväsymystä mutta silti voittaa unettomuuden mennen tullen.
Pelko kuristaa kurkkua ja ahdistaa. Väsyttää. Lenkillä tuli vain pahempi olo. Mutta eiköhän se tästä 😓
Vierailija kirjoitti:
Pelko kuristaa kurkkua ja ahdistaa. Väsyttää. Lenkillä tuli vain pahempi olo. Mutta eiköhän se tästä 😓
Mitä sinä pelkäät ystävä?
"Rentoudu"
Joo. Unenpuutteesta sekopäisenä raataen töitä ja yrittäen pysyä edes hengissä, v.... Rentoudu siinä.
Ajatella. Vähä niinku masennuskin hoituu sillä että "piristy". Tadaaaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä pelkäät ystävä?
Pelkään oikeastaan kuolemaa (sillä haluaisin vielä kumminkin nähdä yhtä ja toista). Toisaalta pelkään, että kuolen hitaasti kärsien ja kituen, tulen hulluksi ja menetän elämän hallintani. Minulla on suolistosairauden lisäksi sosiaalisten tilanteiden pelkoa, mikä on vaikeuttanut asioiden hoitamista ja avun saamista ja niin edelleen. Enkä edes ymmärrä, miten olen enää elossa tavallaan. Pelottaa myös se, että olenko nyt mennyt jo lopullisesti rikki. Suolessa on edelleen tulehdusta, mutta ei enää hälyttäviä oireita. Annosmääriä kokeillaan.
Lisään tähän että Imovanea ja melatoniinia olen unettomuuteen muutamankymmentä tablettia syönyt kahtena lähikuukautena ja tuntuu ettei oikein auta 😭. Avun uudelleen hakeminen pelottaa myöskin. Ja rahatilanne.
Toisaalta minulla on vielä joitakin unelmiakin, mutta tulevaisuus tuntuu tuskalliselta, väsyttävältä jaksaa. Koen itseni rumaksi ja vastenmieliseksi. Ainut ilo on ollut, kun olen joskus osannut olla anonyymeillä palstoilla joissain asioissa avuksi (vaikka ei mene minullakaan hääppöisesti).
Anteeksi vuodatus, mutta helpotti hieman. Kiitos että kysyit ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Pelkäätkö sinä mitään?
N26
Vierailija kirjoitti:
"Rentoudu"
Joo. Unenpuutteesta sekopäisenä raataen töitä ja yrittäen pysyä edes hengissä, v.... Rentoudu siinä.
Ajatella. Vähä niinku masennuskin hoituu sillä että "piristy". Tadaaaa!!!
❤️🧡💛🧡 Sielunsisko tai veli
N26
On avuton ja hieman itsetuhoinenkin olo (vaikka tiedän etten pystyisi itsemurhaan). Onko toivoa vielä? 😭
26N