Huomionhakuiset "hajusteherkät" ihmiset ärsyttää!
Miksi nämä hajusteista rutisijat ovat aina juuri niitä jotka eivät panosta koskaan omaan meikkiinsä, hiuksiinsa, vaatteisiinsa, asusteisiinsa? Ovat aina sellaisia nyrpeitä ja hymyilemättömiä rääsykasa-marttyyrejä joita kiinnostaa kovasti muiden ihmisten tekemiset, etenkin jos kyseessä kaunis meikattu nainen jolla hillitty tyylikäs tuoksu, tyylikkäät merkkivaatteet ja -asusteet päällä. Silloin juuri sen kauniin henkilön tuoksu ärsyttää erityisesti vaikka se istuisi ulkona viiden metrin päässä. Oletteko huomanneet?
Nyt hajusteallergiat ovat muotia ja kaikilla pitää olla se kuin muillakin on. Asiantuntijoidenkin mukaan tuo on pelkkää huomiohakuisuutta ja tutkitusti hajusteherkkiä ihmisiä on vain murto-osa, mikähän mahtaa olla viiden vuoden päästä uusi valtakunnallinen valitustrendi?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:42"]
Siinähän ap ärsyynnyt aivan rauhassa kun toinen joutuu vetämään avaavaa astmalääkettä kaksin käsin ja pahimmassa tapauksessa päätyy ensiapuun koska avaava ei aina auta. Suomessa kuolee astmakohtaukseen yli sata ihmistä joka vuosi.
[/quote]
ja kaikki kuolee vierustoverin hajuveteen....??
Minun työkaverini eivät tainneet aluksi uskoa, että saan hajusteista oireita, vaan pitivät turhan valittajana. Uskoivat kyllä sen jälkeen, kun eräs asiakas kävi ja sain parfyymistä niin kamalan reaktion, että meinasivat joutua soittamaan ambulanssin. Onneksi eräs astmaatikon isä tajusi hakea astmapiipun työpöydältäni.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:40"]
Hienosti olet ap vastaillut omaan ketjuusi. Hienosti meni!
[/quote]
Hehe! Harhaluulomamma löysi sitten tännekin =D Mene nyt takaisin tuonne toiseen ketjuun josta tulitkin, epäilemään kaikkia ja huutamaan Porvoota.
"Hillitty tyylikäs tuoksu" ei haittaa ollenkaan. Se haittaa jos haistan sinut jo metrien päästä. Voi ap! Oletko sinä sellainen joka lutraa jotain Escadaa ja nyt harmittaa kun kaikki ei tykkää :(
Hehheh. Kyllä se päänsärky tulee vaikka haju lähtisi vähemmän viehättävästä naisesta. Ulkonäöllä ei ole osuutta asiaan. :D Ja miesten tuoksut ne vasta kamalia onkin, taattu jysäri muutamassa minuutissa!
Jaaa no mä kyllä meikkaan ja värjään tukkaa ja en koe olevani hiirulainen, mut mulla on voimakas hajusteherkkyys joka aiheuttaa allergiaa ja astmaa. Ei sille vaan oikeen voi mitään vaikka se jotain ärsyttää, luuletko ettei itseä kun menee meikit pilalle kun silmät alkaa vuotaa ja naama on kun turvonnut räkäsäiliö ja happi loppuu. Nauti siinä sitten elämästä kun aina on niin vittumainen olo.
1,5-vuotias astmaa sairastava poikani ei ikävä kyllä pysty haistelemaan hajusteitasi. Ei ole tätä asiaa itse valinnut eikä ole kateellinen sinulle ap.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:43"]
Anteeksi, mutta mitä laatutuoksuja et saa Suomesta joita saat ulkomailta? :D
[/quote]
Annick Goutal, L'Artisan, Diptyque, Creed, Jo Malone, Carthusia, Tocca, Amouage, Houbigant, Byredo.....
Tosin useimmat noista maksavat 100-600 euroa joten ei varmaan käy kaupaksi täällä vaikka ovat riittoisia, mutta Suomesta saatavien tuoksujen huono laatu selittänee sen että useimmille tulee niistä huono olo :)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:24"]
Miksi nämä hajusteista rutisijat ovat aina juuri niitä jotka eivät panosta koskaan omaan meikkiinsä, hiuksiinsa, vaatteisiinsa, asusteisiinsa? Ovat aina sellaisia nyrpeitä ja hymyilemättömiä rääsykasa-marttyyrejä joita kiinnostaa kovasti muiden ihmisten tekemiset, etenkin jos kyseessä kaunis meikattu nainen jolla hillitty tyylikäs tuoksu, tyylikkäät merkkivaatteet ja -asusteet päällä. Silloin juuri sen kauniin henkilön tuoksu ärsyttää erityisesti vaikka se istuisi ulkona viiden metrin päässä. Oletteko huomanneet?
Nyt hajusteallergiat ovat muotia ja kaikilla pitää olla se kuin muillakin on. Asiantuntijoidenkin mukaan tuo on pelkkää huomiohakuisuutta ja tutkitusti hajusteherkkiä ihmisiä on vain murto-osa, mikähän mahtaa olla viiden vuoden päästä uusi valtakunnallinen valitustrendi?
[/quote]
Olen huomannut, että joitakin ihmisiä tuntuu ärsyttävän kaikki. Jos ei ole oma elämä kunnossa, niin kaikki pikkuasiatkin ärsyttää.
En tiedä olenko homsuinen ja myrtyneen näkäinen, mutta kyllä ahistaa kun joku oikein "tuoksuu". 93vuotias isäni ei siedä edes kukkasia tms. Meinaa henki mennä ahtaalle, mutta näytteleehän se snopi vaan. Ei kyllä todellakaan panosta vaatteisiin eikä hiuksiin(on melkein kalju). Vanhemmiten hankki tuollaisen taudin kun se nyt on muotia;)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:50"]
Jaaa no mä kyllä meikkaan ja värjään tukkaa ja en koe olevani hiirulainen, mut mulla on voimakas hajusteherkkyys joka aiheuttaa allergiaa ja astmaa. Ei sille vaan oikeen voi mitään vaikka se jotain ärsyttää, luuletko ettei itseä kun menee meikit pilalle kun silmät alkaa vuotaa ja naama on kun turvonnut räkäsäiliö ja happi loppuu. Nauti siinä sitten elämästä kun aina on niin vittumainen olo.
[/quote]
Entä miten kestät noita voimakkaita hiusvärejä joska vaikuttaa niin henkeen kuin verenkiertoon???
eikö kukaan tajunnut otsikkoa jossa lukee huomionhakuiset "hajusteherkät" ???
miksi tulette tänne vouhkaamaan luettelemaan omia oireitanne, jos kyse oli tuollaisista jotka hakee sillä vain huomiota ???? vai oletteko niitä huomionhakuisia sitten kuitenkin ??
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:52"]
[/quote]
Annick Goutal, L'Artisan, Diptyque, Creed, Jo Malone, Carthusia, Tocca, Amouage, Houbigant, Byredo.....
Tosin useimmat noista maksavat 100-600 euroa joten ei varmaan käy kaupaksi täällä vaikka ovat riittoisia, mutta Suomesta saatavien tuoksujen huono laatu selittänee sen että useimmille tulee niistä huono olo :)
[/quote]
Noista nopeasti laskettuna kolmea olen ostanut Suomesta, ehkä tietosi ei ole ihan ajan tasalla? :)
Olen huomannut, että joitakin ihmisiä tuntuu ärsyttävän kaikki. Jos ei ole oma elämä kunnossa, niin kaikki pikkuasiatkin ärsyttää.
[/quote]
Niinpä, ja jos omalla pihalla on rupunen Skoda niin tullaa AVlle haukkumaan naapurin tuliterän Bemarin omistaja ja epäillään sitä talousrikolliseksi vähintään! :D
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:56"]
[/quote]
[/quote]
Noista nopeasti laskettuna kolmea olen ostanut Suomesta, ehkä tietosi ei ole ihan ajan tasalla? :)
[/quote]
Kerropa missä niitä myydään? Tukholma ja Tallinna ovat olleet lähimmät paikat joista olen niitä onnistunut saamaan, netin lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:50"]
[/quote]
Entä miten kestät noita voimakkaita hiusvärejä joska vaikuttaa niin henkeen kuin verenkiertoon???
[/quote] heikosti kestän, päänahka kutiaa jakäy keuhkoon mut kyllä sen kärsin kerran 2kk. Kestänhän mä päivittäin teidän hajusteitakin ja muita käryjä ja allergioita.
En voi käyttää mitään hajustettua, koska tulen sellaisesta niin sairaaksi. Mahdollisuuksien mukaan välttelen myös hajusteilla itseään kovasti ilmaisevien henkilöiden seuraa, koska esimerkiksi kokous suljetussa tilassa noiden hajusteita käyttävien kanssa vaatii ainakin vuorokauden toipumisen, ennen kuin hommista tulee taas mitään. En pidä ongelmaani huomionhakuisuutena, koska varon kertomasta siitä muille ihmisille. Tarpeeksi vaikeaa muutenkin ilman hankalan ihmisen leimaa. Tunnen työkaverini ja tiedän, että eivät haluaisi/osaisi tehdä asialle mitään, vaikka kuinka kertoisin, miten tulen heidän hajusteista kipeäksi. Ja ennen kuin joku tulee taas selittämään jostain hajusteita käyttämätömistä paskanhajuisista junteista, niin muistutan näistä: hajusteet=/=hygienia, hajusteet=/=huoliteltu ulkonäkö.
Olisipa kiva saada puolueetonta ja tutkittua tietoa aiheesta. Itse nautin hyvistä tuoksuista ja laadukkaista hajuvesistä, mutta en halua häiritä kanssaihmisiä hajusteillani.
Henkilökohtaisesti koen kaikkein häiritsevimpänä tunkkaisen tupakanhajun, joka tuntuu pinttyneen joidenkin vaatteisiin. Valitettavasti kyseisillä henkilöllä tuohon döfikseen yhdistyy monesti myös epämiellyttävä pesemättömien ruumiineritteiden tuoksu. Ihan vilpittömänä ohiksena tämä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:30"]
Hajustetut huuhteluaineet haisevat nykyäään paljon voimakkaammilta kuin eau de toilettet ja vastaavat. Mä rakastan ylellisiä tuoksuja ja ostelen niitä lähinnä ulkomailta jossa myydään kunnon laatutuoksuja, mutta en voi sietää niitä huuhteluaineita ja hajustettuja pyykinpesuaineita, vaan ostan ne kaikki hajuttomina. Ne ottaa jopa henkeen joskus.
[/quote]