Huomionhakuiset "hajusteherkät" ihmiset ärsyttää!
Miksi nämä hajusteista rutisijat ovat aina juuri niitä jotka eivät panosta koskaan omaan meikkiinsä, hiuksiinsa, vaatteisiinsa, asusteisiinsa? Ovat aina sellaisia nyrpeitä ja hymyilemättömiä rääsykasa-marttyyrejä joita kiinnostaa kovasti muiden ihmisten tekemiset, etenkin jos kyseessä kaunis meikattu nainen jolla hillitty tyylikäs tuoksu, tyylikkäät merkkivaatteet ja -asusteet päällä. Silloin juuri sen kauniin henkilön tuoksu ärsyttää erityisesti vaikka se istuisi ulkona viiden metrin päässä. Oletteko huomanneet?
Nyt hajusteallergiat ovat muotia ja kaikilla pitää olla se kuin muillakin on. Asiantuntijoidenkin mukaan tuo on pelkkää huomiohakuisuutta ja tutkitusti hajusteherkkiä ihmisiä on vain murto-osa, mikähän mahtaa olla viiden vuoden päästä uusi valtakunnallinen valitustrendi?
Kommentit (98)
Et Ymmärrä!!! mistä puhut. Suomessa on MILJOONA hajustekanaa
js autoimmuuni ongeolmaisia 50000...250000, Ymmärrä se, että
kun ääni menee SEKUNNISSA js silmiä kirvelee. Kun ostospara-
tiisi haisee jopa satoja metrejä, niin järki: isommin kateissa.
Naiset lopettakaa sairas KAIKEN hajustaminen NYT.
Hajusteyliherkiltä löytyy usein myös migreeni, masennus yms. muotijuttuja
Ikävä kokemus asian tiimoilta tänään suuhygienistillä.. Olin muutamaa tuntia aiemmin laittanut suihkauksen hajuvettä, ja kun menin lääkärin/hoitajan/tms penkkiin sain kuulla koko ruhtinaallisen 10min kestävän hammaskivenpoisto-operaation syyttäviä kommentteja hajusteistani, hänen astmastaan ja siitä että "jos olisi ollut enemmän hammaskiveä olisi pitänyt pyytää toinen lääkäri paikalle".
Ei siinä muuten mitään, mutta olisi tehnyt päätöksen toistesta lääkäristä / ajan siirtämisestä heti alkuun ettei olisi tarvinnut kärsiä ylinopeaa sörkkimistä ja hutilointia! Ja väitän että minulla tosiaan oli ihan normaali kevyt määrä hajustetta, hoitohuoneessa oli ikkuna auki eikä huone ollut mikään koppero. Tuli paha mieli nuorelle naiselle >:( !
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:50"]Jaaa no mä kyllä meikkaan ja värjään tukkaa ja en koe olevani hiirulainen, mut mulla on voimakas hajusteherkkyys joka aiheuttaa allergiaa ja astmaa. Ei sille vaan oikeen voi mitään vaikka se jotain ärsyttää, luuletko ettei itseä kun menee meikit pilalle kun silmät alkaa vuotaa ja naama on kun turvonnut räkäsäiliö ja happi loppuu. Nauti siinä sitten elämästä kun aina on niin vittumainen olo.
[/quote]
ja silti voit värjätä hiuksia?:) ihan mielenkiinnosta kysyn, ku hiusvärien hajut on melko tujut ku ne lyyä päähän.
Minulle tulee migreeni joistakin hajuista herkästi. Jos joku mässyttää lakritsia vieressä niin siitä saattaa tulla, mutta pahin on kuitenkin tupakoivat ihmiset jotka haisee paskalle, aina, poikkeuksetta. Hajuvedet ja muut eivät minua haittaa, mutta minä en olekkaan yliherkkä, vain migreenistä kärsivä :)
Meidän talossa on tuollainen oikein kieron näköinen allerginen joka katsoo pahasti muita naisia ja teeskentelee aina melkein pyörtyvänsä kun kävelee meidän ohi muka lyhistyneenä ja kärsivänä ja tuhahtelee minulle ja kahdelle muulle hyvin pukeutuvalle naispuoliselle.
Miesten hajut häntä ei näytä ärsyttävän kun hakeutuu aina väkevien old spice-miesten seuraan pihallakin, jotka ui siinä partavedessä!
Me ollaan alettu tekemään piruuttain niin että kun hän asuu tuossa ylemmässä kerroksessa niin käymme välillä suihkuttamassa voimakkaita naisten parfyymejamme hissiin :DDD Meneehän sitä hukkaan mutta mikäs siinä kun sillä saa vähän hauskuutta elämään ja hei, tuoksuuhan meidän talokin sen vuoksi paremmalta ja arvokkaammalta.
Hajustetut huuhteluaineet haisevat nykyäään paljon voimakkaammilta kuin eau de toilettet ja vastaavat. Mä rakastan ylellisiä tuoksuja ja ostelen niitä lähinnä ulkomailta jossa myydään kunnon laatutuoksuja, mutta en voi sietää niitä huuhteluaineita ja hajustettuja pyykinpesuaineita, vaan ostan ne kaikki hajuttomina. Ne ottaa jopa henkeen joskus.
Tuolla eräässä hajusteketjussa oli juttua siitä miten nämä "hajuherkät" yrittävät vaan päästä hallitsemaan tilanteita vetämällä hajukorttia hihasta.
Jos joku upea nainen ärsyttää niin hänen vaatteista tai muusta ei passaa mennä sanomaan mitään koska se tulkitaan heti kateudeksi muiden toimesta, mutta tuo hajukortti on sellainen jonka voi vetää ja väittää että sen upean naisen TUOKSU (huom: vaikkei sitä olisi eikä kukaan muu sitä edes läheltä haistaisi) häiritsee ja saa pahan olon, joten sillä saa tai ainakin voi yrittää saada kaikkien huomion siitä upeasta naisesta itseensä. Bonusta tietenkin se että jos aletaan isoon ääneen valittamaan hajuvedestä ja katsotaan sitä upeaa naista syyllistävästi, niin sille naiselle tulee paha mieli koska se luulee tietämättään aiheuttaneen jollekin terveysoireita. Eli tuo on aika kieroutunutta touhua kaiken kaikkiaan.
Ei,en ole huomannut. Mutta nämä ap:n kaltaiset valittajat olen huomannut.
Hienosti olet ap vastaillut omaan ketjuusi. Hienosti meni!
Itse en pidä itseäni hajusteherkkänä, mutta kerran jouduin ottamaan töissä tauon kun meinasin tukehtua erään asiakkaan hajuveden takia. Työnantajakin säikähti, kun yskin kuin viimeistä päivää, silmät vuotivat ja muuttuivat joulunpunaiseksi.
No minä olen kyllä laitettu ja hyvin pukeutuva, vaikka pahasti astmaatikko olenkin :) . Aika monta vuotta töissäkin yritin olla valittamatta, vetelin astmapiippua ja istuin ikkuna auki omassa huoneessani. Vuosi sitten astma kuitenkin paheni, niin että oli pakko pyytää kollegoita vähentämään hajusteen käyttöä. Olotila onkin helpottanut.
Kaikki hajusteeti eivät ärsytä. Naapuriosastolla on kaksi naista, joiden hajusteet saavat karsean hengenahdistuksen aikaan. Muuten ovat kyllä ykköstyyppejä, keuhkoni ovat vain toista mieltä.
Siinähän ap ärsyynnyt aivan rauhassa kun toinen joutuu vetämään avaavaa astmalääkettä kaksin käsin ja pahimmassa tapauksessa päätyy ensiapuun koska avaava ei aina auta. Suomessa kuolee astmakohtaukseen yli sata ihmistä joka vuosi.
Kummasti minua vaivaa kovasti esim. hyasintin tuoksu, vaikka samassa talossa ei olisi yhtään muuta ihmistä minun lisäkseni. Saan siitä päänsäryn muutamassa minuutissa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:24"]
Nyt hajusteallergiat ovat muotia ja kaikilla pitää olla se kuin muillakin on. Asiantuntijoidenkin mukaan tuo on pelkkää huomiohakuisuutta ja tutkitusti hajusteherkkiä ihmisiä on vain murto-osa, mikähän mahtaa olla viiden vuoden päästä uusi valtakunnallinen valitustrendi?
[/quote]
Kuka asiantuntija ja missä on näin sanonut?
Joo olen huomannut, että tietyillä mielenterveysongelmaisia esiintyy juuri tuollaista allergikkojen yms. haukkumista. Sekopäät jotenkin kuvittelevat että hajsuteyliherkkää saa haukkua ja purkavat omat traumansa näihin.
Tälläinen sairas hajusteyliherkkiä haukkuva trolli seikkaili jo monta vuotta sitten eräällä toisella keskustelupalstalla ja sai usein bännejä sinne kun yliherkkien solvaaminen lähti aivan lapasesta.
Hmmm, olen nuori nainen ja todellakin panostan itseeni! Käytän myös tuoksuja, mutta KOHTUUDELLA :D Ei tarvitse puolta pulloa kaataa päällensä. Olen kyllä vähän herkkä hajusteiden suhteen: jos sinulla on paljon hajuvettä tai partavettä niin alkaa yskittää ja kaulaan ilmestyy punaisia läikkiä. Eli joo, tyhmää kitistä jos vähän käyttää hajustetta, mutta päivittäin tulee näitä jotka haistaa 10 metrin päästä....
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:24"]
[/quote]
Kuka asiantuntija ja missä on näin sanonut?
Hajusteyliherkillä on poikkeuksetta myös laktoosi-intoleranssi ja tukku muita ruokarajoituksia, sähköallergia, vesisuoniyliherkkyys ja amalgaamiallergia. Nämä kaikki pysyvät kuitenkin kurissa kun niihin kiinnittää kokopäiväisesti huomiota ja käyttää reikiä, enkelihoitoja ja homeopatiaa sekä käy säännöllisesti voimaantumassa.