Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä mököttää, kun ei saa tahtoaan läpi- mitä teen?

Vierailija
04.01.2015 |

Ei vastaa viesteihin, ei vastaa soittopyyntöön- tätäkö tämä sitten on, jos suhde jatkuu? Pitääkö minun antaa periksi ja lepyttää häntä?

T Morsian,

ps. vuosi tunnettu

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, anteeksi mutta noin minä tein ennen kuin hän ilmaisi ettei halua seksiä. Nimenomaan koitin flirttailla yms, mistä en ehkä tässä halua kertoa. Ja kyllä, mies tuli tekemään sovintoa, mutta olin niin maassa että en HETI siihen vastannut vaan menin sanomaan hänelle ehkä puoli tuntia myöhemmin että minäkin rakastan häntä. Mitä vittua? Ja tätä on tapahtunut usein, että mies alkaakin yhtäkkiä vaan ryyppäämään, VAIKKA oltaisiin vihjailtu päivän mittään että illalla on ehkä jotain luvassa. Onko se reilua, että jos menen puolituntia myöhemmin vastaamaan hänen sovinnoneleensä, että hän alkaa käyttäytyä täysin mulkkumaisesti? Ei ole koko päivänä sanonut minulle mitään, ja valitettavasti en voi mennä häntä halaamaan, yritin sitä äsken, ja pyysin ylireagointiani anteeksi, mutta hän sanoi minulle: "Painu vittuun." Sinä et ulkopuolisena valitettavasti ymmärrä millainen tilanne tuo oikeasti oli. Mies flippaa joka kerta muutenkin vaikka sanoisin ihan oikeasti rauhallisesti jostain asiasta. Kerran se flippasi kun sanoin hänelle että olisi mukava jos vietettäisiin enemmän aikaa muutenkin kuin tietokoneella istumalla. Toivottavasti ymmärtäisit myös minuakin. Ai niin, ja mies takuuvarmasti tiesi siitä että toivoin illasta romanttista, olin siitä aikaisemmin maininnut. Ja tästä lähtien sitten oletinkin että illasta tulisi romanttinen kun hän ei aikaisemmin tyrmännyt ehdotustani. 

Vierailija
2/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä, tiesin jo ennen kirjoitustasi ettei oma reagointikaan ollut parhaimmasta päästä, mutta siltikään en koennut ansaitsevani niin uskomattoman rumia sanoja ja riehumista. Ja minulla ei muutenkaan ole tapana korottaa ääntäni tai käydä käsiksi, niin se ei ollut mitään puolustamista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies on ainoa lapsi niin siksi mököttää... Voi hyvänen aika näitä spekulaatioita! Ko. "mies" on lapsen tasoakin alempana henkisesti!

T. Itsekin ainoa lapsi joka ei mököttele

Vierailija
4/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö----- että näppäimistössäsi on merkkejä------ joita sanotaan pisteiksi (.) ja pilkuiksi (,)?

Vierailija
5/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla sinkku. En kyllä parisuhteessakaan ole tuollainen kitisijä, mutta silti.

Vierailija
6/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se sama nettimies joka ei saanut 20000 euroa?

Vierailija
7/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 19:43"]

Öh, anteeksi mutta noin minä tein ennen kuin hän ilmaisi ettei halua seksiä. Nimenomaan koitin flirttailla yms, mistä en ehkä tässä halua kertoa. Ja kyllä, mies tuli tekemään sovintoa, mutta olin niin maassa että en HETI siihen vastannut vaan menin sanomaan hänelle ehkä puoli tuntia myöhemmin että minäkin rakastan häntä. Mitä vittua? Ja tätä on tapahtunut usein, että mies alkaakin yhtäkkiä vaan ryyppäämään, VAIKKA oltaisiin vihjailtu päivän mittään että illalla on ehkä jotain luvassa. Onko se reilua, että jos menen puolituntia myöhemmin vastaamaan hänen sovinnoneleensä, että hän alkaa käyttäytyä täysin mulkkumaisesti? Ei ole koko päivänä sanonut minulle mitään, ja valitettavasti en voi mennä häntä halaamaan, yritin sitä äsken, ja pyysin ylireagointiani anteeksi, mutta hän sanoi minulle: "Painu vittuun." Sinä et ulkopuolisena valitettavasti ymmärrä millainen tilanne tuo oikeasti oli. Mies flippaa joka kerta muutenkin vaikka sanoisin ihan oikeasti rauhallisesti jostain asiasta. Kerran se flippasi kun sanoin hänelle että olisi mukava jos vietettäisiin enemmän aikaa muutenkin kuin tietokoneella istumalla. Toivottavasti ymmärtäisit myös minuakin. Ai niin, ja mies takuuvarmasti tiesi siitä että toivoin illasta romanttista, olin siitä aikaisemmin maininnut. Ja tästä lähtien sitten oletinkin että illasta tulisi romanttinen kun hän ei aikaisemmin tyrmännyt ehdotustani. 

[/quote]

Ymmärräthän, että vastasin viestiisi ihan oman tekstisi perusteella. Jos kysyt ongelmaan ratkaisua, niin kannattaa silloin avata tilanne kunnolla, jotta lukijat saavat kokonaiskuvan. Nyt puhuit vaan siitä mitä tunsit tilanteessa etkä mitään siitä, miten olit toiminut tilanteessa - miten olisin sen voinut päätellä, että olitkin tehnyt jotain asian eteen? Vastasin vain sen pohjalta, mitä toit kirjoituksessasi ilmi ja mitä ajatuksia se minussa herätti. 

Ulkopuolisena en tilannetta ymmärrä varsinkaan siinä tilanteessa, kun tapahtumien kuvailu on puutteellinen. Jokainen tätä keskustelua lukeva on ainoastaan sen tekstin varassa, minkä sinä kirjoitat ja kirjoittamastasi tekstistä tuli hyvinkin erilainen kuva, mitä annat seuraavassa viestissä ymmärtää. Olisi esimerkiksi kannattanut mainita, että samaa on tapahtunut usein ja että mies flippailee tuon tuostakin.

Tällöin olisin antanut ihan toisenlaisia neuvoja ja olisin hyvin ymmärtänytkin sen, miksi olet rikki ja parisuhde tuntuu tuhoontuomitulta.

T:nro21

Vierailija
9/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suhteen alussa mies oli mököttäjä. Suhteemme alussa olin itse myös hyvin epävarma itsestäni ja suhteestamme, ja ihastunut, todella ihastunut. Annoin periksi, ja aina riitatilanteessa tämä kuvio toistui. Mies mökötti. Huomasin kuitenkin, onnekseni, että en halua jatkaa näin. Kerroin miehelleni, miltä nämä tilanteet tuntuvat minusta. Pikkuhiljaa mököttäminen on loppunut. Siihen meni kylläkin aikaa, aikalailla vuosi. Ja sanoisin kyllä, että jos mies ei näe omaan käyttätymistään ongelmana, "tämä nyt vaan on minun tapani käsitellä riitoja", ei kannata hajottaa itseään tällaisen miehen kanssa. Mököttäminen ei ole normaalia. Riitoja tulee aina, mutta se miten ne ratkaistaan on tärkeää.

Vierailija
10/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro21: Anteeksi. Kirjoitin ensimmäistä viestiäni sen verran tuohtuneena ja itkuisena etten itse osannut/muistanut tuoda ilmi joitain yksityiskohtia tästä asiasta. 

Vierailija
11/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole maailman loppu, että romanttinen ilta joskus loppuu kesken. Sen sijaan nuo alkoholimäärät ovat huolestuttavia. Haluatko perheen miehen kanssa, joka juo yksin tuollaisia määriä?

T: lastenlääkäri

Vierailija
12/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 21:13"]

se ei ole maailman loppu, että romanttinen ilta joskus loppuu kesken. Sen sijaan nuo alkoholimäärät ovat huolestuttavia. Haluatko perheen miehen kanssa, joka juo yksin tuollaisia määriä?

T: lastenlääkäri

[/quote] En välttämättä halua lapsia, mutta jos me niitä jossain vaiheessa saamme, niin uskon että mies ei juopottele niin paljon. Olen valitettavasti mieheni suhteen hieman naiivi, mutta rakastan häntä niin kovasti. 

Vierailija
13/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Lapsellista manipulointia mieheltä.

Vierailija
14/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asiasta mököttää noin?

Vierailija
15/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selektiivistä mutismia. Lapsellista vallankäyttöä. Etsi aikuisempi mies.

Vierailija
16/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos annan olla, suhteen päättimnen on riskinä- mielestäni mies on jatkamisen arvoinen- on ainoa lapsi- siksi kai oikuttelee-

ps. raha-asiasta kyse

t. ap

Vierailija
17/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan asiasta. Jos hänen tunteitaan on loukattu niin kyllä sitä saa mököttöö. Itse naisena varmaankin joskus mökötöt syystä jota miehesi ei tiedä. Sä sentään tiiät mistä kiikastaa.

Vierailija
18/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:54"]jos annan olla, suhteen päättimnen on riskinä- mielestäni mies on jatkamisen arvoinen- on ainoa lapsi- siksi kai oikuttelee-

ps. raha-asiasta kyse

t. ap
[/quote]
Avaappa vähän enemmän.

Vierailija
19/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mies samanlainen mököttäjä. Voi jumalan pyssyt ja puukuulat sitä omaa vitutusta kun mies heittäytyy mykäksi ja eristäytyy.
Olen ajatellut asian niin että mies tarvitsee sen ajan järjestelläkseen omia ajatuksiaan, joten annan olla niin kauan kun oma kantti kestää. Usein ei kauankaan jos mies mököttää jo kolmatta päivää ja on ihan hiljaa. Mutta ilmeisesti jotkut vain tarvitsevat sen ajan olla yksinään, vaikka se toisia ihmisiä kohtaan onkin inhottavaa.
Neuvoni on että koita kestää, mies ei muutu tuosta yhtään miksikään. Itsekin jouduin omaa asennettani muuttamaan riitatilanteita kohtaan, jotta yhteiselo sujuu :)

Vierailija
20/33 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:54"]

jos annan olla, suhteen päättimnen on riskinä- mielestäni mies on jatkamisen arvoinen- on ainoa lapsi- siksi kai oikuttelee-

[/quote]

Jos aiot tuollaisen lapsimiehen kanssa jatkaa, niin voit olla varma ettei mököttäminen jää tähän kertaan vaan hän käyttää sitä aseena sinua vastaan aina kun tulee erimielisyyksiä. Ja sinä tietenkin välttääksesi lapsimiehen draamailut alat käyttäytyä kuin kusi sukassa ja tehdä kaiken hänen mielensä mukaan ettei hän vaan suutu.

Onnea ja menestystä.