Minkä ruoka-aineen puuttuminen/loppuminen olisi sinulle katastrofi?
Mitä ilman et pystyisi elämään?
Mulla se on jogurtti. Sitä ilman aamuista ei tuu mitään.
Sitten toinen minkä puuttuminen saisi minut katastrofin partaalle, olisi maito (lasken myös sen ruoka-aineeksi). Silloin en saisi juotua päivittäistä kahviannostani ja seurauksena olisi jäätävä päänsärky. Sekin on tullut koettua. :-/
Kommentit (37)
Sipuli. Maito. Kofeiinin muodolla ei ole väliä mutta sitä pitää olla. Niin ja vatsani lakkaa toimimasta kunnolla jos en saa päivittäin rouhittua pellavaa. Kai sen voisi jollain muulla korvata mutta tuon syömisen aloittamisen jälkeen vessassa käynti on ollut helppo toimitus.
Parsakaali-addiktiostani olen päässyt yli, sitä ennen oli pinaatti. Eiköhän kohta tule taas joku vihreä kasvis mitä pitää saada.
Royal Tsatsoulis pepperonin loppuminen saattaisi johtaa seppukuun.
minulle kahvi,
lapselle hylamaito
suola. ilman sitä ei mistään ruoasta tule mitään.
Sipuli, suola ja mustapippuri ois varmaan jäätävää, jos niitä ei enää sais. Kesällä vielä tomaatin puute olis paha.
Juuston loppuminen on kyllä aikamoinen katastrofi jota ei montaa kertaa elämäni aikana ole päässyt tapahtumaan.
Täysmaidon loppuminen olisi oikeasti minulle pieni katastrofi. Nautin maitoa niin paljon, että minun kohdani sen voi laskea ruoka-aineeksi. Ilman maitoa en myöskään kykenisi syömään juuri mitään.
ehkä juuri nyt olen sen verran kahviriippuvainen, että kahvin puute voisi vetää pinnaa hetkeksi kireälle.
Pipari. Jos en saa piparia päivittäin, alkaa ahdistaa.
No hyvä suklaa. Jos tulisi laki että olisi vaan vaikka tummaa suklaata, niin kyllä meikäläinen varmaan alkais laihtua väkisinki. Tai sitte pitäis vaan kerätä kalorit jostain muusta ku suklaasta.
Kaurapuuro, nopea ja helppo vatsaystävällinen aamunaloitusruoka on myös pelastanut monet iltapäivän ja illan riennot. (herkkä vatsa ruplattaa helposti ja kaurapuuro on suht varma mikä ei laita ruplimaan, noloa meinaan)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:10"]
Vihreä tee. Mun päivittäinen ruokavalio koostuu nykyään yhdestä ruispalasta ja n. kymmenestä kupillisesta vihreää teetä. leivästä voin luopua, mutta teen loppuminen näännyttäs mut.
[/quote]
Miksi ihmeessä tuollainen ruokavalio? Kai tajuat ettet noilla ruuilla pysy hengissä kovinkaan pitkään?
[/quote]
Ei vaan oikea ruoka maistu. Tai mikään ruoka.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:10"]
Vihreä tee. Mun päivittäinen ruokavalio koostuu nykyään yhdestä ruispalasta ja n. kymmenestä kupillisesta vihreää teetä. leivästä voin luopua, mutta teen loppuminen näännyttäs mut.
[/quote]
Miksi ihmeessä tuollainen ruokavalio? Kai tajuat ettet noilla ruuilla pysy hengissä kovinkaan pitkään?