En halua enää ajatella naista - miten pääsen ajatuksistani irti?
Taustalla on yksipuolinen ihastuminen ja saamani pakit. En ole nähnyt häntä vuosikausiin enää. En vain pysty unohtamaan häntä. Ajattelen ja kaipaan häntä jok'ikinen päivä. Haaveilen ja unelmoin hänestä monta kertaa päivässä. Mikä avuksi?
Kommentit (101)
Lääkitys ja terapia pakkoajatuksiin.
Ajattele hänen kauttaan. Miten hän reagoisi, jos saisi tietää, että olet vuosikausia unelmoinut hänestä monta kertaa päivässä? Kuvottaisiko häntä? Pyörtyisikö hän kauhusta? Inhottaisiko häntä? Ja niin edelleen. Ehkä se saa sinut lopettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole nähnyt naista vuosikausiin, ei ihastukseni perustu todellisuuteen vaan kuvitelmiin. Ehkä pakenet sen avulla jotain? Nyt sulla on päässäsi sellainen ihmisen ihannekuva, jota ei kukaan todellinen ihminen luultavasti voi koskaan täyttää.
Mikäli mahdollista, niin uusiin ihmisiin tutustuminen auttaa. Joskus voi tulla vastaan sellainen, joka kiinnostaa ihan kunnolla, ja viimeistään silloin vanhat haavekuvat katoavat.
Juuri näin. Et tunne naista, joten et ole häneen ihastunut, vaan johonkin mielikuvaan ja fantasiaan. Tuokin nainen lopulta on vain ihminen. Sanoisin, että aika auttaa, mutta jos olet jo vuosikausia haaveillut, niin ei ehkä autakaan. Tarvitset muuta sisältöä elämään.
Kassit veks, niin lakkaa naiset kiinnostamasta.
Vierailija kirjoitti:
Ajattele hänen kauttaan. Miten hän reagoisi, jos saisi tietää, että olet vuosikausia unelmoinut hänestä monta kertaa päivässä? Kuvottaisiko häntä? Pyörtyisikö hän kauhusta? Inhottaisiko häntä? Ja niin edelleen. Ehkä se saa sinut lopettamaan.
Mahdotonta sanoa oikeasti. Epäilisin, ettei se todennäköisesti liikuttaisi häntä lainkaan, suuntaan tai toiseenkaan. Ja juuri siksi myös hänestä pidän, kun voin edes arvioida näin.
T. Ap
Onkohan sulla samaa kuin mulla. Nimittäin oon menettänyt kykyni kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta huonojen parisuhdekokemuksien myötä ja silloin harvoin, kun joku menee suojauksen ohi en meinaa toipua ihastuksesta ollenkaan. Edellinen yksipuolinen ihastus kesti pari vuotta. Aika monta ihmistä torjuin sinä aikana ja nyt en osaa edes kiinnostua kenestäkään. Mahtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko hänet miten hyvin?
En tunne oikeasti kovin hyvin.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko hänet miten hyvin?
En tunne oikeasti kovin hyvin.
T. Ap
Tuokin kertoo siitä, että olet ihastunut enemmän hänestä luomiisi kuvitelmiin.
Olet projisoinut oman naisellisen, x-kromosomista lähtöisin olevan, puolesi häneen. Koet olevasi vajaa. Projisointi on otettavissa takaisin. Hyväksy totuus ja luovu mielikuvituksellisista täydellisistä unelmista. Sinulla on mahdollisuus kohdata tämä ns. "anima" (Jungin sanastoa) esimerkiksi unessa (äitihahmo) ja antaa hänen alitajuisesti johdattaa itseäsi elollisena kehittymisen tiellä. Kehon ja mielen yhteyden herkistäminen esim. joogan avulla on avuksi. Luo oma polku, sisäisen alitajuisen opastuksen avulla.
Minulla on vähän vastaava tilanne. Olen nainen ja ihastuksen kohde mies ja meillä oli jokin yritelmä eli periaatteessa jotain kiinnostusta tuli toiseltakin puolelta, mutta en nyt enää tiedä, kiinnostivatko vain petipuuhat. Hän kuitenkin lopetti tapailun, enkä pääse asiasta yli. Olen tuntenut hänet yli 5 vuotta ja tapailimme viime kesänä/syksyllä.
Olen niin ihastunut siksi, koska hän oli minulle täydellinen mies. Ulkoisesti miellytti ja laittoi sukat pyörimään, mutta vielä tärkeämpää oli se, että hän oli kiinnostunut kahdesta sellaisesta asiasta, joista itse olen kiinnostunut (ovat elämäni tärkeimmät asiat, kuten ovat hänenkin). Nämä ovat asioita, joista kiinnostuneita ihmisiä on hiukan hankala löytää. Olen aivan varma, etten voi enää löytää hänenlaistaan koskaan. Todennäköisyydet eivät vain ole sen puolella. :(
Joudun muistuttamaan itseäni jokapäivä hänen huonoista piirteistään ja siitä, että hän jätti minut, jotta en itse laittaisi viestiä hänelle. On se nyt jotenkin toiminut, mutta ratkaisu ei ole kovin pitkäkestoinen. Olisi tosiaan kiva tietää, miten tästä pääsee eroon.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sulla samaa kuin mulla. Nimittäin oon menettänyt kykyni kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta huonojen parisuhdekokemuksien myötä ja silloin harvoin, kun joku menee suojauksen ohi en meinaa toipua ihastuksesta ollenkaan. Edellinen yksipuolinen ihastus kesti pari vuotta. Aika monta ihmistä torjuin sinä aikana ja nyt en osaa edes kiinnostua kenestäkään. Mahtavaa.
Tutulta kuulostaa. Takana myöskin vaikea parisuhdekokemus ennen häntä. En ole hänen jälkeensä kyennyt kiinnostumaan kenestäkään muusta enää.
T. AP
Kokeile huijata aivojasi : pakota itsesi tietoisesti ajattelemaan häntä ja ylidramatisoi kaikki. Ajattele hänestä vielä kauniimpia asioita ja fantasioi kunnolla. Heittäydy tunteeseen ja älä anna sen loppua.
Mitä tapahtuu ?
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää kuvitella se tekemässä kaikkea inhaa. Kaivamassa nenää, syömässä räkäänsä, kananmunapiereskelemässä, raivoamassa viemättömästä roskapussista, kieltäytymässä seksistä jne.
Vanha kunnon jippo on kuvitella hänet kakalle mahdollisimman rikkain yksityiskohdin. :D Naurettavaa joo, mutta yleensä toimii. Eli se asento, housut kintuissa vauhtiraitoineen, itse tapahtuma, haju, äänet. Yffff
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää kuvitella se tekemässä kaikkea inhaa. Kaivamassa nenää, syömässä räkäänsä, kananmunapiereskelemässä, raivoamassa viemättömästä roskapussista, kieltäytymässä seksistä jne.
Vanha kunnon jippo on kuvitella hänet kakalle mahdollisimman rikkain yksityiskohdin. :D Naurettavaa joo, mutta yleensä toimii. Eli se asento, housut kintuissa vauhtiraitoineen, itse tapahtuma, haju, äänet. Yffff
Hyh hyh, ei kaet hää ny semmosta tie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetat haaveilun. Kun huomaat, että alat ajattelemaan häntä, katkaiset sen heti ja ajattelet muuta. Täytät elämäsi muulla.
Hänen ajattelemisensa tuo minulle hetkellisen hyvän olon ja onnellisuuden, mutta toki se hälvenee melkein samoin tein, kun tajuan, etten koskaan oikeasti saa viettää aikaa hänen kanssaan koskaan. Olen tavallaan addiktoitunut niihin muistoihini, eikä ole mitään muutakaan tilalle. Tiedän, että olisin ollut hyvä ja rakastava kumppani hänelle, mutta ei voi mitään, kun en vain itse kelpaa hänelle.
T. Ap
Se vaatii todellisen päätöksen osaltasi. Jos oikeasti haluat lakata ajattelemasta naista, sinun täytyy poistaa elämästäsi kaikki asiat, jotka muistuttavat hänestä. Jos huomaat ajattelevasi häntä, sinun täytyy välittömästi kohdistaa ajatuksesi johonkin muuhun. Tiedosta, että kyseessä on riippuvuuden hoitaminen. Ajatukset tähän saakka ovat tuottaneet aivoissasi mielihyvähormoneja ja se on vähän kuin huumetta. Hyväksy se, että vierottautuessasi näistä ajatuksista koet vierotusoireita, eli ehkä elämä vaikuttaa hetken ankealta. Yritä kuitenkin löytää elämääsi uusia mielihyvän lähteitä.
Addiktioista ei pääse eroon kuin vierottautumalla. Ymmärrä myös, että olet mielessäsi varmasti tehnyt tästä saavuttamattomasta naisesta todellisuutta paljon ihanamman version. Todellisuudessa jalustalle nostetut ihmiset aina jossain vaiheessa romahtaa alas sielyä.
Keksi itsellesi jotakin tekemistä, millä saat ajatukset käännettyä muualle, silloin kun naista koskevat ajatukset tulevat mieleesi. Aivojen toiminta on mielenkiintoista, jos sulla on ollut tapana jäädä vellomaan ja uppoutua tiettyihin ajatuksiin, mieli tuppaa seuraamaan samoja ajatuspolkuja jatkossakin, ellet ala tietoisesti pakottaa ja ohjata ajatuksia muualle.
Et ole edes ihastunut oikeaan ihmiseen, vaan päässäsi muistojen ja mielikuvituksen yhdistelmästä syntyneeseen kuvitteelliseen hahmoon. Sitä ihastuksen kohdetta ei oikeasti ole olemassa.
Tehdään pieni koe :
Nyt, älä ajattele sinistä väriä.
Älä ajattele edes edellä olevaa lausetta.
Onnistuuko ?
Jotta voisit olla ajattelematta jotakin tiettyä, sun pitää kuitenkin tietää mitä et ajattele, joten näin ollen et voi olla ajattelematta sitä.
Saattaa nousta jopa ahdistus siitä että mitä jos vahingossa nyt ajattelee ja koko ajan se putkahtelee sieltä mieleen.
Sehän on siis mahdotonta.
Jos taas kohdistaa kaikki ajatukset pelkästään siniseen:
Ajattele pelkästään sinistä väriä.
Mieleen pulpahtelee väkisinkin kaikkea muuta. Ja lopulta on todella kyllästyttävää ajatella pelkästään sinistä väriä. Sitä ei pysty tekemään loputtomiin.
Jos sivuuttaa tunteita, joiden olemassaoloa yrittää pidätellä ja estellä, ne saattavatkin tehdä jotain hallitsematonta. Jos taas tietoisesti menet sisälle niihin tunteisiin, sulla on edes jonkinlainen kontrolli niihin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile huijata aivojasi : pakota itsesi tietoisesti ajattelemaan häntä ja ylidramatisoi kaikki. Ajattele hänestä vielä kauniimpia asioita ja fantasioi kunnolla. Heittäydy tunteeseen ja älä anna sen loppua.
Mitä tapahtuu ?
Tätä olisi houkuttelevaa kokeilla. Ehkä aikataulutan kohta itselleni ne ajat, jolloin ajattelen häntä. Täytyisi vain silti jalostaa se intohimoinen tuntemukseni johonkin järkevämpään kuin pakit antaneen ihastukseni kaipailuun.
T. Ap
Et voi tietää olisitko ollut hyvä ja rakastava kumppani hänelle. Ja luultavasti et ainakaan hyvä kumppani olisi ollut, koska hän ei halunnut sinua. Joku sinussa oli sellaista mistä hän ei pitänyt. Olisi tullut riitoja ja ylitsepääsemättömiä asioita, jotka olisivat pilanneet sen onnen ja rakastamisen. Kaikki olisi ollut vain kieroutunutta ja pilannut molempien elämän.