Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiltti ihminen=välinpitämätön

Vierailija
04.01.2015 |

Kiltteys onkin vain välinpitämättömyyttä, ei kiinnosta väittely ja pahan sanominen. Allekirjoitatko?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:09"]

No kylläpä teillä on aina tarve dissata kilttejä. Tunnen myös näitä omasta mielestään kilttejä ja jämäköitä. Oikeesti ovat aika jakomielitautisia. Välillä pitää esittä kilttiä, sitte vittuilua, sitte esitetään taas kiltiä ja kerätään kööriä ympärille kuuntelemaan juoruja. Mä niin oksennan teidän erinomaisuuteenne ja itserakkauten

[/quote]Et ymmärtänyt viestiä. Tai et ole koskaan tavannut sellaista ihmistä vaan tasapainottomia joita jostain syystä kuvittelet "kiltiksi".

Vierailija
2/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:50"] Kiltteys onkin vain välinpitämättömyyttä, ei kiinnosta väittely ja pahan sanominen. Allekirjoitatko? [/quote]En allekirjoita. Aitoon ja terveeseen kiltteyteen kuuluu myös jämäkkyys ja totuuden puolustus vaikka joutuisi "uhmaamaan" muita, kohteliaasti ja toisia kunnioittavasti tietenkin. Välinpitämättömyys ja suoraansanottuna pelkuruus ei ole kiltteyttä, useat toki naamioivat sen siksi. Ja jotkut menevät lankaan eivätkä ymmärrä että on olemassa oikeaa kiltteyttä, suoraselkäistä ja rohkeaa. [/quote]jämäkkää ihmistä ei pidetä kilttinä vaan hankalana.

[/quote]Höpsis. kiltti ei ole yhtäkuin hiljainen hissukka joka ei uskalla ilmaista (poikkeavia) mielipiteitään. Jämäkkä ei ole yhtä kuin jyräävä.

terveeseen itsetuntoon kuuluu kohtelias jämäkkyys ja toisten mielipiteiden kunnioittaminen sekä yleensäkin hyväntahtoisuus itseä ja muita kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 18:09"]

No kylläpä teillä on aina tarve dissata kilttejä. Tunnen myös näitä omasta mielestään kilttejä ja jämäköitä. Oikeesti ovat aika jakomielitautisia. Välillä pitää esittä kilttiä, sitte vittuilua, sitte esitetään taas kiltiä ja kerätään kööriä ympärille kuuntelemaan juoruja. Mä niin oksennan teidän erinomaisuuteenne ja itserakkauten

[/quote]Jämäkkyys on mielestäsi vittuilua ja juoruilua?

Vierailija
4/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti ihminen on kuule välittävä. Kiltit yleensä auttaa muita niin eikö se ole juuri välittämistä! Et oikein ymmärtä asioita ja olet ilmeisesti itse ilkeä ihminen niin haluat kiltteyden tehdä jotenkin pahaksi asiaksi. 

Vierailija
5/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:14"]

Onko ilkeä ihminen sitten kiltti ollessaan välinpitämätön?

[/quote]Filosofiset kysymykset on kivoja :) Tässä ois oikeasti pohdittavaa.

Vierailija
6/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:50"]

Kiltteys onkin vain välinpitämättömyyttä, ei kiinnosta väittely ja pahan sanominen. Allekirjoitatko?

[/quote]

Joo, allekirjoitan tietenkin. Olen kiltti, koska olin koko kouluaikani rajusti kiusattu, etnisen taustani vuoksi. Kotona jouduin puolestaan pelkäämään isää. Edelleenkin pelkään kaikkia konfliktitilanteita, sydän alkaa hakata ja jäsenet muuttuvat voimattomiksi, jos joudun kohtaamaan vihaisen ja asiattomasti käyttäytyvän, riidanhaluisen ihmisen. Olen tietenkin vain itsekäs ja välinpitämätön, kuten kaikki muutkin koulukiusatut, entiset ja nykyiset...tää on niin tätä :(

Vierailija
7/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:39"]

Kiltti ihminen on kuule välittävä. Kiltit yleensä auttaa muita niin eikö se ole juuri välittämistä! Et oikein ymmärtä asioita ja olet ilmeisesti itse ilkeä ihminen niin haluat kiltteyden tehdä jotenkin pahaksi asiaksi. 

[/quote]Jostain kumman syystä monet käsittävät kiltteyden hiljaisuudeksi, kantaaottamattomuudeksi, vastuun välttelyksi yms.. Se on nimenomaan raukkamaisuutta, saattaa olla kaksinaamiasuutta, ties mitä mutta ei kiltteyttä!

Vierailija
8/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:42"]

[/quote]

Joo, allekirjoitan tietenkin. Olen kiltti, koska olin koko kouluaikani rajusti kiusattu, etnisen taustani vuoksi. Kotona jouduin puolestaan pelkäämään isää. Edelleenkin pelkään kaikkia konfliktitilanteita, sydän alkaa hakata ja jäsenet muuttuvat voimattomiksi, jos joudun kohtaamaan vihaisen ja asiattomasti käyttäytyvän, riidanhaluisen ihmisen. Olen tietenkin vain itsekäs ja välinpitämätön, kuten kaikki muutkin koulukiusatut, entiset ja nykyiset...tää on niin tätä :(

[/quote]

sä et oo kiltti vaan luuseri, ne on eri asioita :D

t oikeasti kiltti, mutta myös jämäkkä ja menestynyt

Vierailija
9/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla aktiivisesti kiltti: tehdä hyvää, puhua hyvää jne.

Vierailija
10/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]En kehtaisi sanoa luuseriksi kiusattua ja traumatisoitunutta ihmistä En edes ajatella niin. Ei ollut minusta kiltisti eikä jämäkästi kommentoitu vaan julmasti. Toivottavasti vain ajattelemattomasti eikä tarkoituksella :( En siis ole tuo jolle vastattiin.

Vierailija
11/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 20:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]En kehtaisi sanoa luuseriksi kiusattua ja traumatisoitunutta ihmistä En edes ajatella niin. Ei ollut minusta kiltisti eikä jämäkästi kommentoitu vaan julmasti. Toivottavasti vain ajattelemattomasti eikä tarkoituksella :( En siis ole tuo jolle vastattiin.

[/quote]

:'D

Vierailija
12/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu kiltiksi, kun olen vain yrittänyt jättää provot huomiotta. Ei kiinnosta.

Vierailija
13/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan. Toi on niin totta :D

Vierailija
14/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:59"]

Allekirjoitan. Toi on niin totta :D

[/quote]

Ja olen siis itse juuri tuollainen ihminen.

Vierailija
15/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]En allekirjoita. Aitoon ja terveeseen kiltteyteen kuuluu myös jämäkkyys ja totuuden puolustus vaikka joutuisi "uhmaamaan" muita, kohteliaasti ja toisia kunnioittavasti tietenkin. Välinpitämättömyys ja suoraansanottuna pelkuruus ei ole kiltteyttä, useat toki naamioivat sen siksi. Ja jotkut menevät lankaan eivätkä ymmärrä että on olemassa oikeaa kiltteyttä, suoraselkäistä ja rohkeaa.

Vierailija
16/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välinpitämättömyys tai ikävien asioiden välttely ei ole kiltteyttä. Eli en allekirjoita.

Vierailija
17/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilkeä ihminen sitten kiltti ollessaan välinpitämätön?

Vierailija
18/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen, koska en välitä oikein mistään "tyhjänpäiväisestä". Myös asiat, joille ei voi mitään, ei minua hetkauta. Mitä vähemmän välitän, sen onnellisempi olen. Käyttäydyn kiltisti ihmisiä kohtaan, varmaan koska en välitä, enkä anna heidän elämänsä vaikuttaa minuun.

Vierailija
19/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:50"]

[/quote]En allekirjoita. Aitoon ja terveeseen kiltteyteen kuuluu myös jämäkkyys ja totuuden puolustus vaikka joutuisi "uhmaamaan" muita, kohteliaasti ja toisia kunnioittavasti tietenkin. Välinpitämättömyys ja suoraansanottuna pelkuruus ei ole kiltteyttä, useat toki naamioivat sen siksi. Ja jotkut menevät lankaan eivätkä ymmärrä että on olemassa oikeaa kiltteyttä, suoraselkäistä ja rohkeaa.
[/quote]jämäkkää ihmistä ei pidetä kilttinä vaan hankalana.

Vierailija
20/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 17:14"]Onko ilkeä ihminen sitten kiltti ollessaan välinpitämätön?
[/quote]ainakaan luullaan kiltiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme