Te joilla ulkomaalaistaustainen mies
Mistä sen löysitte ja miten teihin on muuten suhtauduttu tämän miehen kanssa? Olen hiljattain tutustunut erääseen ulkomaalaistaustaiseen mieheen.
Kommentit (93)
Miksi teille ei kelpaa normaali suomalainen mies?!
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:18"]Miksi teille ei kelpaa normaali suomalainen mies?!
[/quote]kelpais mulle. Ei suomalaisissa mitää vikaa oo. Tässä nyt vaa kävi näin. Tää mies oli heti alusta saakka tosissaan eikä hakenut yhden illan juttua. Se kai iski.
Mikä on ulkomaalaistaustainen? Eikö ap tarkoittanut ihan ulkomaalaista miestä?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:36"]Mistä sen löysitte ja miten teihin on muuten suhtauduttu tämän miehen kanssa? Olen hiljattain tutustunut erääseen ulkomaalaistaustaiseen mieheen.
[/quote]
Ulkomaalainen mies.
Tapasimme Suomessa.
Ei juuri kukaan ole suhtautunut, omille kavereille normaali asia. Ne, jotka suhtautuu, eivät ole muutenkaan mun kavereita varsinaisesti.
Irc-galleriasta löysin muutama vuos sitten. En edes tiennyt että on ulkomaalainen. Ihmettelin vain sukunimeä, niin sanoi että on syntynyt tanskassa. Muuttivat sitten suomeen äidin töiden perässä, puheesta ei erota että olisi ulkomaalainen ollenkaan, eikä omasta mielestä näytä edes mitenkään erilaiselta. Tai ehkä hän on vain tavallista komeampi, siksi häneen netissä ihastuin. <3
Opiskelin aikanaan itse ulkomailla, sieltä löytyi. Kun oltiin valmistuttua, niin muutettiin Suomeen töiden perässä. Sillä tiellä, jo kohta 20 v.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:18"]
Miksi teille ei kelpaa normaali suomalainen mies?!
[/quote]
Rakkaus ei valikoi
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:18"]Miksi teille ei kelpaa normaali suomalainen mies?!
[/quote]
En sattunut tapaamaan ketään, joka olis kelvannut. Tai jolle olisin kelvannut.
Nii.. ja meihin suhtaudutaan ihan normaalisti. Jotkut ihmettelee nimeä, mutta kun sanon että on tanskalainen niin ok. Joskus joku työkaveri kysy et puhuuko se ollenkaan suomea, vai puhunko minä tanskaa.. Niin sanoin että puhutaan suomea, osaan tanskaa vain muutaman lauseen.
ap varmaan haluais mielipiteitä jostain "tummemmasta kaverista" että miten seurusteluun suhtaudutaan? Eutoppalaiset ja skandinaaviset ei paljoa erotu suomalaista.. Loppujen lopuksi.. :)
[/quote]
en halua katella lihavaa ukkoa kalja kädes sohvalla samalla mustutaen makkaraleipää .
Baarissa tavattiin tuttavien kautta. Mies asunut 19 vuotta täällä ja Kroatiasta tullut. Joskus miehet katsovat pitkään miestäni ja joku on joskus alkanut mussuttamaan jotain (oli humalainen). Yhdessä ollaan oltu 4 vuotta, mies puhuu lähes täydellistä suomea.
Joku näyttää olevan katkera siitä että joillakin on ulkomaalainen mies. Tyypillistä...
Kiitos hyvistä kommenteista. Mun tapaamani mies on turkkilainen. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:41"]
Joku näyttää olevan katkera siitä että joillakin on ulkomaalainen mies. Tyypillistä...
[/quote]
Jep ja kohta alkaa se haukkuminen, ihan ku se jotain haittais tai olis joltain pois...
Mul oli kerran irakin kurdi mut se osottautu hulluks ja ero siitä oli vaikeaa.
Olen kihloissa thaimaasta adoptoidun miehen kanssa ja eipä ole oikeastaan ihmiset reagoinneet millään muulla tavalla kun että synnytysvalmennuksessa häntä luultiin maahanmuuttajaksi joka ei osaa suomea ja alkoivat puhua englantia, hieman hassu tilanne kun mies sitten vastasi täydellisellä suomen kielellä :D. Muuten en ole huomannut mitään erikoisia ennakkoluuloja tai muuta vastaavaa. Tai sitten en vain pahemmin tarkkaile muitten käyttäytymisiä.
Joo olisi kiva kuulla alapeukuttajalta vähän perusteitakin tuolle negatiivisuudelle. Vaikka niitä tuskin tulee. :)
Monikulttuuriset liitot hajoavat useammin kuin muut. Tämä nyt vaan on fakta joka on hyvä ottaa huomioon. Suomessa pitäisi olla myös tietyt tulorajat Suomessa asuvalle osapuolelle ennen kuin niitä puolisoja saa maailmalta tuotua. Näin on esim. Britanniassa.
Mies amerikkalainen, internetin ihmeellisessä maailmassa tavattiin. Ihan hyvin, joskus saadaan katseita mutta jos joku haluaa katsella niin siitä vaan. Miehen työnsaanti täälläkin ongelmaista, tosin opiskelee suomea.