Te joilla ulkomaalaistaustainen mies
Mistä sen löysitte ja miten teihin on muuten suhtauduttu tämän miehen kanssa? Olen hiljattain tutustunut erääseen ulkomaalaistaustaiseen mieheen.
Kommentit (93)
No, minä olen se ei-suomalainen ja asumme ei-suomessa ja minulla siis suomalainen mies. Minun näkökulmastani hän on ulkomaalainen... Olen seurustellut myös aikaisemmin suomalaisten miesten kanssa. Ovat aina olleet jotenkin hyvin erityisiä, eivät suomalaisiksikaan mitään keskivertoja. Ehkä mukana kuitenkin ripaus sellaista 'suomalaista hullutta'. Mutta ei ole ollut helppoa. Miehellä jo monia vuosia masennusta. Kaikki on huonosti. Ei ole tyytyväinen suomeen, mutta ei tunne tätäkään oikein kodikseen (yhdeksän vuoden jälkeen). En tiedä, vähän liikaa suomalaista melankolisuutta... Ja tavattiin siis kun oli bändin kanssa täällä soittamassa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:18"]Miksi teille ei kelpaa normaali suomalainen mies?!
[/quote]
Suomalaisia miehiä on aika paljon, normaaleja vähän vähemmän, kunnolliset harvassa.
Rakastuin päättömästi mutta samalla olin realisti. Tapahtui ulkomailla ja tarvittiin muutama pitkä matka. Sain erittäin älykkään lapsen hänen kanssa. Toki erottiin aikanaan.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:15"]Monikulttuuriset liitot hajoavat useammin kuin muut. Tämä nyt vaan on fakta joka on hyvä ottaa huomioon. Suomessa pitäisi olla myös tietyt tulorajat Suomessa asuvalle osapuolelle ennen kuin niitä puolisoja saa maailmalta tuotua. Näin on esim. Britanniassa.
[/quote]
Valhe, emävalhe, tilasto. Se on vähän niinkuin voi voi. Minusta on ennen kaikkea hyvä että ihmiset tajuaa erota jos on syytä. Suomessa kun tapaa liikaa niitä jotka kuolisivat mieluummin kuin ottaisivat eron onnettomasta avioliitostaan. Mukaanlukien supisuomalaiset vanhempani.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:15"]Monikulttuuriset liitot hajoavat useammin kuin muut. Tämä nyt vaan on fakta joka on hyvä ottaa huomioon. Suomessa pitäisi olla myös tietyt tulorajat Suomessa asuvalle osapuolelle ennen kuin niitä puolisoja saa maailmalta tuotua. Näin on esim. Britanniassa. [/quote] Valhe, emävalhe, tilasto. Se on vähän niinkuin voi voi. Minusta on ennen kaikkea hyvä että ihmiset tajuaa erota jos on syytä. Suomessa kun tapaa liikaa niitä jotka kuolisivat mieluummin kuin ottaisivat eron onnettomasta avioliitostaan. Mukaanlukien supisuomalaiset vanhempani.
[/quote]
Eroaminen on aina epäonnistuminen. Joillekin se sattuu jopa useasti.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:18"]Miksi teille ei kelpaa normaali suomalainen mies?!
[/quote]
En käy räkälöissä huoraamassa kantiksia elätettäväkseni. Kirjakaupasta löysin älykkäämpää seuraa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:15"]
Monikulttuuriset liitot hajoavat useammin kuin muut. Tämä nyt vaan on fakta joka on hyvä ottaa huomioon. Suomessa pitäisi olla myös tietyt tulorajat Suomessa asuvalle osapuolelle ennen kuin niitä puolisoja saa maailmalta tuotua. Näin on esim. Britanniassa.
[/quote] Montako vuotta olet ollut naimisissa suomalaisen miehesi kanssa? Mina 40v. ulkomaalaiseni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:15"]Monikulttuuriset liitot hajoavat useammin kuin muut. Tämä nyt vaan on fakta joka on hyvä ottaa huomioon. Suomessa pitäisi olla myös tietyt tulorajat Suomessa asuvalle osapuolelle ennen kuin niitä puolisoja saa maailmalta tuotua. Näin on esim. Britanniassa. [/quote] Valhe, emävalhe, tilasto. Se on vähän niinkuin voi voi. Minusta on ennen kaikkea hyvä että ihmiset tajuaa erota jos on syytä. Suomessa kun tapaa liikaa niitä jotka kuolisivat mieluummin kuin ottaisivat eron onnettomasta avioliitostaan. Mukaanlukien supisuomalaiset vanhempani.
[/quote]
Eroaminen on aina epäonnistuminen. Joillekin se sattuu jopa useasti.
[/quote]
Suurempi epäonnistuja on se joka ottaa epäsopivan tai jopa huonon puolison, muttei osaa ottaa eroa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:50"] [quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:15"]Monikulttuuriset liitot hajoavat useammin kuin muut. Tämä nyt vaan on fakta joka on hyvä ottaa huomioon. Suomessa pitäisi olla myös tietyt tulorajat Suomessa asuvalle osapuolelle ennen kuin niitä puolisoja saa maailmalta tuotua. Näin on esim. Britanniassa. [/quote] Valhe, emävalhe, tilasto. Se on vähän niinkuin voi voi. Minusta on ennen kaikkea hyvä että ihmiset tajuaa erota jos on syytä. Suomessa kun tapaa liikaa niitä jotka kuolisivat mieluummin kuin ottaisivat eron onnettomasta avioliitostaan. Mukaanlukien supisuomalaiset vanhempani. [/quote] Eroaminen on aina epäonnistuminen. Joillekin se sattuu jopa useasti. [/quote] Suurempi epäonnistuja on se joka ottaa epäsopivan tai jopa huonon puolison, muttei osaa ottaa eroa.
[/quote]
Miksi ottaa epäsopiva?
Norjalainen mies, ei asuta enää Suomessa. Tietyn tyyppiset ihmiset vetävät kierroksia, jos käy ilmi että minulla on ulkomaalainen mies, joka ei puhu suomea. Juuri näitä mamupatja-kommentteja ruvetaan laukomaan automaationa. Jos siihen saa väliin sanottua että mies on norjalainen niin johan ääni muuttuu kellossa. Yhtäkkiä onkin upeata, kun puoliso on sinisilmäinen skandinaavi menestyvästä valtiosta. Oksettavaa käytöstä.
Parisuhde toimii hienosti ja mies on upea ja rakastava isä lapselleen. Ulkomaalaisen puolison kanssa puolet suvusta on aina turhan kaukana, mutta mitään muuta "vikaa" en keksi. Se toki olisi hienoa, jos jengi pääsisi yli tuosta inhoreaktiostaan, kun ei ole suomimies naiselle "kelvannut".
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:50"] [quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:15"]Monikulttuuriset liitot hajoavat useammin kuin muut. Tämä nyt vaan on fakta joka on hyvä ottaa huomioon. Suomessa pitäisi olla myös tietyt tulorajat Suomessa asuvalle osapuolelle ennen kuin niitä puolisoja saa maailmalta tuotua. Näin on esim. Britanniassa. [/quote] Valhe, emävalhe, tilasto. Se on vähän niinkuin voi voi. Minusta on ennen kaikkea hyvä että ihmiset tajuaa erota jos on syytä. Suomessa kun tapaa liikaa niitä jotka kuolisivat mieluummin kuin ottaisivat eron onnettomasta avioliitostaan. Mukaanlukien supisuomalaiset vanhempani. [/quote] Eroaminen on aina epäonnistuminen. Joillekin se sattuu jopa useasti. [/quote] Suurempi epäonnistuja on se joka ottaa epäsopivan tai jopa huonon puolison, muttei osaa ottaa eroa.
[/quote]
Miksi ottaa epäsopiva?
[/quote]
Sitä sopii kysyä heiltä. Itselläni kun ei ole kokemusta onnettomasta avioliitosta saati avioerosta, vaikka ensiksi mainittua olen lähietäisyydeltä seurannut. Pointti on kuitenkin se ettei suomalainen tarkoita automaattisesti sopivaa, eikä ulkomaalainen epäsopivaa. Joskus elämä menee kuten menee ja hyvänkin parin tiet eroaa - siinä vaiheessa ei ole väliä mitä kansalaisuutta kukin edustaa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:15"]
Monikulttuuriset liitot hajoavat useammin kuin muut. Tämä nyt vaan on fakta joka on hyvä ottaa huomioon. Suomessa pitäisi olla myös tietyt tulorajat Suomessa asuvalle osapuolelle ennen kuin niitä puolisoja saa maailmalta tuotua. Näin on esim. Britanniassa.
[/quote] Montako vuotta olet ollut naimisissa suomalaisen miehesi kanssa? Mina 40v. ulkomaalaiseni kanssa.
[/quote]
Toivottavasti sitten asut ulkomailla.
[/quote]
Miksi?
Hyvin menee. On asunut pienestä pitäen Suomessa. Ei näyttä ulkomaalaiselta ja puhu natiivi-Suomea.
Käy töissä ja elättää perheensä. Olen itse hoitovapaalla.
On EU:n kansalainen.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:00"]
[/quote]
Joo, näitähän ei monikulttuurisissa liitoissa ole? Oleskeluluvat, mahd. ennakkoluulot, erilaiset tavat ja kulttuuri ( patriarkaalinen vs. ei-patriarkaalinen), erilainen suhtautuminen sukuun, asuinmaa, uskonto mm. ovat monikulttuurisen liiton erityishaasteita.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:15"]Monikulttuuriset liitot hajoavat useammin kuin muut. Tämä nyt vaan on fakta joka on hyvä ottaa huomioon. Suomessa pitäisi olla myös tietyt tulorajat Suomessa asuvalle osapuolelle ennen kuin niitä puolisoja saa maailmalta tuotua. Näin on esim. Britanniassa.
[/quote]
Se johtaisi siihen ettei Suomessa enää nähtäisi kehitysmaiden vaimokkeita. Suomalaismiehet harvemmin jaksavat muuttaa heidän perässään minnekään.
Itse kommentoin aiemmin, että minulla on kroatialainen mies. Meidän suhteemme ei kyllä ole mitenkään monikulttuurinen... :) Mies kun eipahemmin eroa tuntemistani suomalaisista miehistä. Paitsi että ei pahemmin välitä alkoholista. Että eivät ne suhteet aina niin järisyttävän MONIKULTTUURISIA ole.