ystävä ja pt ohjaus
Ystäväni pyysi että teen ruokavalion ja saliohjelman hänelle. Kysyin tavoitteitaan ja vastasi että haluaa samaan kuntoon kun minä. No tein ohjelmat hänelle sen mukaan mutta hänelle räätälöitynä (allergiat, painon yms huomioiden)...
Nyt neiti nähtyään ruokavalion on ihan sanaton ja kiukuttelee mulle koska rakastaa pastaa haluaa syödä sitä enemmän ja ei voi jättää vaaleaa leipää kun syö sitä aina aamulla...ei lähde päivä käyntiin ilman niitä. Huoh hirveellä duunilla tein noi ja yritin auttaa ja selittää että teen kovasti töitä kroppani eteen ja joudun siksi luopumaan asioista jotta pääsen tavoitteeseeni. Nyt ystävä on sitten vihainen mulle kun ei se unelmakroppa tulekaan ilmaiseksi. Ei uskonut kun sanoin että herään lenkille joka aamu, sieltä salille ja töihin. Töiden jälkeen vielä ilta valmennus (osallistun kisoihin huhtikuussa).
Miks jotkut on niin hankalia? Mulle on ihan sama millainen hän on ulkoisesti, oltu ystäviä vuosia. Itsehän hän pyysi apua
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:16"]Ystäväni pyysi että teen ruokavalion ja saliohjelman hänelle. Kysyin tavoitteitaan ja vastasi että haluaa samaan kuntoon kun minä. No tein ohjelmat hänelle sen mukaan mutta hänelle räätälöitynä (allergiat, painon yms huomioiden)...
Nyt neiti nähtyään ruokavalion on ihan sanaton ja kiukuttelee mulle koska rakastaa pastaa haluaa syödä sitä enemmän ja ei voi jättää vaaleaa leipää kun syö sitä aina aamulla...ei lähde päivä käyntiin ilman niitä. Huoh hirveellä duunilla tein noi ja yritin auttaa ja selittää että teen kovasti töitä kroppani eteen ja joudun siksi luopumaan asioista jotta pääsen tavoitteeseeni. Nyt ystävä on sitten vihainen mulle kun ei se unelmakroppa tulekaan ilmaiseksi. Ei uskonut kun sanoin että herään lenkille joka aamu, sieltä salille ja töihin. Töiden jälkeen vielä ilta valmennus (osallistun kisoihin huhtikuussa).
Miks jotkut on niin hankalia? Mulle on ihan sama millainen hän on ulkoisesti, oltu ystäviä vuosia. Itsehän hän pyysi apua
[/quote]
Tein erittäin helpot ns aloittelijan ohjeet joita tarkoitus päivittää matkan varrella edistyessä. Perusliikkeitä salilla, kotijumppaa, kävelyä.
Ruokavalio helppo ja saa syödä mutta "oikeita" raaka-aineita ei pullamössöjä ja sokeria yms
No sit jos ei ole mitään intoa tehdä duunia edistyksen eteen, ei voi mitään.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:35"]No sit jos ei ole mitään intoa tehdä duunia edistyksen eteen, ei voi mitään.
[/quote]
Totta! Niin kait se on...pitää vaan antaa hänen itsensä kypsytellä asiaa ja rauhassa päättää mikä on itselleen tärkeää
Eipä kannata tuollaiseen ihmiseen paljon aikaansa kuluttaa. Ja tuollaisia ihmisiä on lähes kaikki. Teettäkööt ruoka- ja treeniohjelmansa ulkopuolisilla ja kiukutelkoot niille.
Sanoko se niinku tarkemmin, että mikä sillä siinä ohjelmassa närästää? Muu kuin se ruoka?
Voihan sinne heittää jonkun pari pasta-annosta lisää ja sanoa, että jos on pakko vetää vaaleaa leipää niin vaihtaa kokojyvään tai moniviljaan tms. Jos se on ihan aloitteluija, niin tärkeintä kuitenkin lienee, että saa edes ahterinsa liikenteeseen.
Tee helpommat ohjelmat aluksi. Ei aloittelija jaksa paahtaa kokeneen tavalla kovin kauaa, ei ole rutiinia ja motivaatio loppuu äkkiä. Ei pääse ainakaan heti samanlaiseen kondikseen kuin sinä, mutta muutosta luulisi tapahtuvan. Siitä pikku hiljaa.