Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok, että edellisen liiton lasta ei oteta mukaan

Vierailija
04.01.2015 |

esim lomamatkoille tai harrastuksiin jossa yhteiset lapset perheen kanssa käy. Lapsen pääasiallinen koti on siis tämä perhe. Minun oikeustajuun ei käy.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä tulis mieleenkään hylätä omia lapsiani...

Vierailija
2/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa teini ei edes halua mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
4/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa näin ulkopuolisena, vaikka oudolta kuulostaa.

jos lapsi ei halua. Ei esim. Hyväksy uutta puolisoa ja näkee ainoana tapana olla lojaali etävanhemmelleen tällaisen toiminnan.

Vierailija
5/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki perheessä asuvat lapset mukaan lomamatkalle. Ja mielellään myös sillä toisella vanhemmalla asuvat lapset, jos vain lapsella haluja on lähteä mukaan. Kalliiksihan se tulee, mutta näin menee oikeudenmukaisesti. Eihän se lapsen vika ole, että vanhemmat ovat eronneet ja isä tai äiti tehnyt uuden perheen.

Vierailija
6/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa vuoden 2004 tsunamia. Isä oli Thaimaassa uuden perheensä kanssa eikä ottanut vanhan perheen lapsia mukaan. Lapset säilyivät hengissä kun olivat joulun äitinsä kanssa Suomessa.

Vierailija
7/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapsi on kummassakain uusiopeheessään ulkopuolinen. ja katselee että taas ne menee ja mä en kuulu joukkoon. Ajatelkaa omalle kohdallenne.

Vierailija
8/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaja päättää. Tuloni ovat huomattavasti paremmat kuin miehen exän, eikä mieleeni ole koskaan tullut, että minun pitäisi maksaa näiden lasten (4 kpl) reissaaminen minun, lapseni ja mieheni kanssa (lapsi ei siis ole miehen vaan ekasta liitostani). Miehen eron syynä oli se, että nainen lähti toisen matkaan, minua ei kannata syyttää siitä asiasta. Jos miehen exää ottaa päähän se, että me matkustamme, niin se ei ole minun ongelmani. Lapset saavat tulla mukaan, jos exä kustantaa.

Vierailija
9/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on yhdestä lapsesta. ap

Vierailija
10/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:22"]

Meillä maksaja päättää. Tuloni ovat huomattavasti paremmat kuin miehen exän, eikä mieleeni ole koskaan tullut, että minun pitäisi maksaa näiden lasten (4 kpl) reissaaminen minun, lapseni ja mieheni kanssa (lapsi ei siis ole miehen vaan ekasta liitostani). Miehen eron syynä oli se, että nainen lähti toisen matkaan, minua ei kannata syyttää siitä asiasta. Jos miehen exää ottaa päähän se, että me matkustamme, niin se ei ole minun ongelmani. Lapset saavat tulla mukaan, jos exä kustantaa.

[/quote]

Miksei isä voisi kustantaa?

Vierailija
11/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No matkakulut pitää tietty jakaa biovanhempien kesken. 

Vierailija
12/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:22"]

[/quote]

Asuvatko nämä miehesi lapset teillä?

Vierailija
13/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:21"]

Entä jos lapsi on kummassakain uusiopeheessään ulkopuolinen. ja katselee että taas ne menee ja mä en kuulu joukkoon. Ajatelkaa omalle kohdallenne.

[/quote]

Mua aina surettaa nuo esikoiset, jotka on aina vähän ulkopuolisia perheessä, eri sukunimi kuin muilla jne.

Vierailija
14/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:17"]

Vaikea sanoa näin ulkopuolisena, vaikka oudolta kuulostaa. jos lapsi ei halua. Ei esim. Hyväksy uutta puolisoa ja näkee ainoana tapana olla lojaali etävanhemmelleen tällaisen toiminnan.

[/quote]

No olisiko vanhemmalla silloin pitänyt olla vähän vastuuntuntoa ja olla sekoittamatta lapsiparan elämää jollakin uusperheellä :(

Jos lapsia sekoittaa uusperheisiin, niin totta kai heitä kohdellaan tasapuolisesti!

Vierailija
15/21 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:48"]

[/quote]

Mua aina surettaa nuo esikoiset, jotka on aina vähän ulkopuolisia perheessä, eri sukunimi kuin muilla jne.

[/quote]

Minä olin tuollainen. Kieltämättä ulkopuolisuuden tunne on tuttu. Vaikka kaikki kunnia mun perheelleni, ne oli kuitenkin tasapuolisia. Yllättävän paljon muuten tässä ketjussa mielipiteet jakautuu. Minä olisin luullut että "epätasapuolisuus" olisi selkeämmin tuomittavaa.

Vierailija
16/21 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 00:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:48"]

[/quote]

[/quote]

Minä olin tuollainen. Kieltämättä ulkopuolisuuden tunne on tuttu. Vaikka kaikki kunnia mun perheelleni, ne oli kuitenkin tasapuolisia. Yllättävän paljon muuten tässä ketjussa mielipiteet jakautuu. Minä olisin luullut että "epätasapuolisuus" olisi selkeämmin tuomittavaa.

[/quote]

Ne ei tuomitse, jotka itse eivät halua puolison experheen lapsia lomalle.

Vierailija
17/21 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Kaikki lapset, yhteiset ja edellisistä liitoista olevat, pitää ottaa mukaan loma-matkalle. Toki, jos exäkin matkustelee, niin voidaan sopia, että erolapsi matkustaa vuoro vuosina isän ja äidin kanssa. Se vanhempi maksaa, jonka kanssa lapsi matkustaa.

Jos minulla ei olisi rahaa ottaa omaa lastani mukaan, jäisin kotiin omien lapsieni kanssa ja antaisin uuden kumppanin lähteä matkalle. Lapsen pitää saada kokea, että vanhempi haluaa viettää aikaa juuri hänen kanssaan.

Vierailija
18/21 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani otan mukaan toisten pentuja en. En maksa enkä halua. Ne on vaan vieraita kakaroita mulle!

Vierailija
19/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:17"]

Vaikea sanoa näin ulkopuolisena, vaikka oudolta kuulostaa. jos lapsi ei halua. Ei esim. Hyväksy uutta puolisoa ja näkee ainoana tapana olla lojaali etävanhemmelleen tällaisen toiminnan.

[/quote]

No olisiko vanhemmalla silloin pitänyt olla vähän vastuuntuntoa ja olla sekoittamatta lapsiparan elämää jollakin uusperheellä :(

Jos lapsia sekoittaa uusperheisiin, niin totta kai heitä kohdellaan tasapuolisesti!

[/quote]

Tilanteet voivat muuttua, lapsen kasvaessa, voikin tulla noin, ettei halua lojaaliussyistä lähteä mukaan... Mikäli lapsi haluaa mukaan TÄTYY ehdottomasti ottaa!

Vierailija
20/21 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 15:22"]Meillä maksaja päättää. Tuloni ovat huomattavasti paremmat kuin miehen exän, eikä mieleeni ole koskaan tullut, että minun pitäisi maksaa näiden lasten (4 kpl) reissaaminen minun, lapseni ja mieheni kanssa (lapsi ei siis ole miehen vaan ekasta liitostani). Miehen eron syynä oli se, että nainen lähti toisen matkaan, minua ei kannata syyttää siitä asiasta. Jos miehen exää ottaa päähän se, että me matkustamme, niin se ei ole minun ongelmani. Lapset saavat tulla mukaan, jos exä kustantaa.
[/quote]
idiootti! tuloni on huomattavasti paremmat kuin miehen ex.n... lapset pääsevät mukaan jos ex kustantaa.
HALOO! entäs ne lapset, onko ne syyllisiä ex.n pettämisiin ym? miltä luulet lapsista tuntuvan, kun ei pääse porukkaan?
miksi hemmetissä aikuiset ihmiset kostaa katkeruutensa lapseen! idiotismiä koko sun viesti täynnä!
sorry! mut vihaan sun kaltaisia vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi