Kun lapsi menee yökylään ja vie herkkuja tuliaisiksi, perheen äiti laittaa ne kaappiin, ei koskaan tarjolle
Tuntuu vähän oudolle. Noin toimitaan vain tuossa kyläpaikassa, muualla ne herkut laitetaan pöytään jossain kohtaa vierailua.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä annan herkkuja sillä ajatuksella että lapset syövät ne yökyläilyn aikana.
MIKSI? Eikö lapsesi pärjää edes yhtä yötä mussuttamatta "herkkuja"?
Tietysti pärjää, hyvä ruoka vain tekee kivoista hetkistä vieläkin spesiaalimpia. Inhoatko muitakin elämän ihania asioita?
Kyllä pitää kam1ala elä2mä olla jos ep2äte2rveellisen, lisä4ainee7llisen kein3otekoisen p1as5kan mät6tämi8nen naa5maa5n on iha5naa .
Hanavesikin on keinotekoista.
Ei kaikkialla. Esim. Meillä se suodattuu kaivoon pohjavedestä.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni vähän ärsyttää, kun yövierailla on herkkuja mukana. Miksi kaikkeen kivaan pitää liittää herkut? Riittää, että se lapsi tulee, eikä sitä tarvitse meille kompensoida mitenkään tuomalla herkkuja. Olen itse aika valveutunut sen suhteen, miten paljon annan lasteni herkutella, joten kieltämättä joskus tekisi mieli ottaa ja laittaa komeroon. En tietenkään ole koskaan niin tehnyt.
Sitten sanot sille kyläilijän vanhemmaole ettei laita herkkuja mukaan mutta meille yökylä on arjestapoikkeava juttu ja siihen kuuluu silloin herkut koska herkut ei kuulu meidän arkeen
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan syyllistynyt tähän. Pari kertaa lasten kaverit on tulleet jonkun sipsipussin, karkkipussin tai suklaalevyn kanssa. Viimeksi esim. Olin juuri avannut kaksi pienempää sipsipussin, joten pistin vieraan tuoman jätti pussin kaappiin. Yleensä olen varannut kyläiltiin runsaasti herkkuja, koska niitä ei oikein muuten syödä. Hyvin näytti kyllä meidän ostamat kelpaavan.
Jos et tarjoa niitä lapsen tuomia anna ne lapselle takaisin kotiin vietäväksi. Ne herkut on tarkoitettu lapselle ja hänen kaverilleen ei sinun perheelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni vähän ärsyttää, kun yövierailla on herkkuja mukana. Miksi kaikkeen kivaan pitää liittää herkut? Riittää, että se lapsi tulee, eikä sitä tarvitse meille kompensoida mitenkään tuomalla herkkuja. Olen itse aika valveutunut sen suhteen, miten paljon annan lasteni herkutella, joten kieltämättä joskus tekisi mieli ottaa ja laittaa komeroon. En tietenkään ole koskaan niin tehnyt.
Sitten sanot sille kyläilijän vanhemmaole ettei laita herkkuja mukaan mutta meille yökylä on arjestapoikkeava juttu ja siihen kuuluu silloin herkut koska herkut ei kuulu meidän arkeen
Ja sillon sä hankit itse ne herkut, eikö niin? Se että vieras tuo herkut ajatuksens, että nyt sit syödään herkkuja, on tyhmä, koska sinä sen päätät syödäänkö vai ei.
Hyvin monessa perheessä ei ole karkkipäivää ollenkaan. Niissä perheissä herkkuja syödään juhlissa tai erityistilanteissa. Tällöin on junttia viedä mukanaan herkkuja.