Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsi menee yökylään ja vie herkkuja tuliaisiksi, perheen äiti laittaa ne kaappiin, ei koskaan tarjolle

Vierailija
28.10.2021 |

Tuntuu vähän oudolle. Noin toimitaan vain tuossa kyläpaikassa, muualla ne herkut laitetaan pöytään jossain kohtaa vierailua.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilee onko ruoka syötäväksi kelpaavaa, ei uskalla tarjota eikä heittää sitä heti pois.

Mä en ainakaan halua, että kukaan toisi ruokaa meille,  ja jos on omat eväät, niitä ei isäntäväelle tarjota/anneta.

Vierailija
42/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia laitat lapsesi viemään tuliaisia? Isäntäväki järjestää haluamansa tarjoilut.

Missä on tapana ettei viedä mitään kun mennään yökylään?

Itse vein jo omassa lapsuudessa 80-luvulla.

No ainakin täällä onnistuu yövierailutkin aivan hyvin luottaen siihen, että tarjoilut on isäntäväen puolesta. Meille ei ole kukaan tullut eväiden kanssa eikä meidän lapset ole vieneet mitään syötävää mukanaan. Enkä ole kuullut kenenkään muunkaan näin tekevän.

Etkö itsekään vie koskaan kyläpaikkaan mitään?

Missä päin Suomea asutte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Meille on aina vieraat tuoneet jotain. Esim. kesällä mansikoita, viimeksi nyt syksyllä vieras toi suklaata ja kahvia. Myös itse viemme ja lapset vie tuliaisia.

Asumme Lounais-Suomessa.

Vierailija
44/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläpäin ei ole luojan kiitos tapana laittaa mitään "herkkuja" yökyläilijöiden mukaan. Miksi vierailuun pitäisi liittyä jotain roskaruuan mässytystä?

Mitä sä mahdat laittaa pöytään omille vieraillesi? Näkkileipää?

välipalaksi hedelmää, voileipä jogurttia/viiliä.

Normaalia kotiruokaa päivälliseksi. Jälkiruoaksi voi olla esim. Jäätelöä. Sitten Iltapalaksi voileipää, jogurttia,viiliä tai muroja. Aamupalaksi puuro, tuoremehu, voileivät jne. Vapaasti tarjolla on kokoajan hedelmiä . Jos tulee nälkä , voi pyytää lisää ruokaa.

Mun lapsi vei juuri viimeksi jäätelöä. Se ei sitten olekaan roskaruokaa 😆

Vierailija
45/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tapahtuu myös aikuisten kesken. Kylään mennessä vietiin mukanamme herkullista leivosyötävää ajatuksena juoda kahvit/ teet yhdessä. Kaappiin meni eikä meille tarjottu vierailun aikana mitään.

Vierailija
46/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota tapahtuu myös aikuisten kesken. Kylään mennessä vietiin mukanamme herkullista leivosyötävää ajatuksena juoda kahvit/ teet yhdessä. Kaappiin meni eikä meille tarjottu vierailun aikana mitään.

Käsittämätöntä. Mutta kyllä tuollaisia tomppeleita joskus kohtaa.

Vierailija
47/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapsen kaverit ole tuoneet mukanaan mitään herkkuja yökylään. Mielestäni herkkujen kantaminen yökyläillaksi syötäväksi ei ole oikein sen kohteliaampaa kuin olla tuomatta. Mun mielestä se on kohtelias ele vain jos perhe itse saa päättää pistääkö niitä nyt sitten tarjolle vai kaappiin jemmaan ja tarjoaa varaamaansa ruokaa. Ei olla itsekään lahjottu lasten kavereiden perheitä. Varsinkin joku keksipaketti on, sori vaan, mielestäni huonohko tuliainen. Mieluummin ilman. Joku lauta/korttipeli tai oma iltasatukirja mukana tms. on parempi.

Vierailija
48/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, muutenkin yökyläily yleensä tekee lapsista rauhattomampia ja hirveä häsellys ja kiherrys koko illan, saati sitten sokerihumalassa...

Vierailija
49/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän lapsen kaverit ole tuoneet mukanaan mitään herkkuja yökylään. Mielestäni herkkujen kantaminen yökyläillaksi syötäväksi ei ole oikein sen kohteliaampaa kuin olla tuomatta. Mun mielestä se on kohtelias ele vain jos perhe itse saa päättää pistääkö niitä nyt sitten tarjolle vai kaappiin jemmaan ja tarjoaa varaamaansa ruokaa. Ei olla itsekään lahjottu lasten kavereiden perheitä. Varsinkin joku keksipaketti on, sori vaan, mielestäni huonohko tuliainen. Mieluummin ilman. Joku lauta/korttipeli tai oma iltasatukirja mukana tms. on parempi.

Taidat nyt puhua tosi pienistä lapsista. Meillä on yökyläilty pääasiassa n. 9-vuotiaasta alkaen.

Miksi keksipaketti on huono? Teillä ei koskaan syödä keksejä, saati tarjota vieraille?

(kekseissäkin on monia vaihtoehtoja, ei tarvitse olla mikään transrasva-lisäainepläjäys).

Vierailija
50/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia laitat lapsesi viemään tuliaisia? Isäntäväki järjestää haluamansa tarjoilut.

Missä on tapana ettei viedä mitään kun mennään yökylään?

Itse vein jo omassa lapsuudessa 80-luvulla.

No ainakin täällä onnistuu yövierailutkin aivan hyvin luottaen siihen, että tarjoilut on isäntäväen puolesta. Meille ei ole kukaan tullut eväiden kanssa eikä meidän lapset ole vieneet mitään syötävää mukanaan. Enkä ole kuullut kenenkään muunkaan näin tekevän.

Etkö itsekään vie koskaan kyläpaikkaan mitään?

Missä päin Suomea asutte?

Tietenkään en vie. Miksi veisin? Sitten viedään jos asiasta on sovittu. En odota vieraiden tuovan meille mukanaan mitää. Ruokaa on vara ostaa tarjottavaksi itsellä ja turhaa roinaa on valmiiksi liikaakin.

Vierailija
51/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri Halloween-teemaista herkkua, että lapsi voi viedä kaverin luo huomenna. Täytyy varmaan varottaa että syövät kaksin huoneessa, jos on joku natsiäiti perheessä 😅

Vierailija
52/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan herkkuja sillä ajatuksella että lapset syövät ne yökyläilyn aikana.

Vierailija
53/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita kaveripiiri samanhenkisistä. Meillä yökyläilyt on erikoistilanteita ja siihen kuuluu myös herkut.

Kontrollifriikkien luona on usein muutenkin vähän ikävä tunnelma.

Vierailija
54/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä Menin joskus avaamaan sipsipussin itse kun kaveri ei pistänyt sitä tarjolle, eikä ollut tarjolla muutakaan, illanvieton aikana 🤣 ei sanonut siitä mitään.

Vierailija
55/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläpäin ei ole luojan kiitos tapana laittaa mitään "herkkuja" yökyläilijöiden mukaan. Miksi vierailuun pitäisi liittyä jotain roskaruuan mässytystä?

Mitä sä mahdat laittaa pöytään omille vieraillesi? Näkkileipää?

välipalaksi hedelmää, voileipä jogurttia/viiliä.

Normaalia kotiruokaa päivälliseksi. Jälkiruoaksi voi olla esim. Jäätelöä. Sitten Iltapalaksi voileipää, jogurttia,viiliä tai muroja. Aamupalaksi puuro, tuoremehu, voileivät jne. Vapaasti tarjolla on kokoajan hedelmiä . Jos tulee nälkä , voi pyytää lisää ruokaa.

Mun lapsi vei juuri viimeksi jäätelöä. Se ei sitten olekaan roskaruokaa 😆

Jäätelön ongelma on se ,että se sulaa kuljetuksessa. Mieluummin tarjoan sitä jälkiruoaksi suoraan pakastimesta.

Vierailija
56/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita kaveripiiri samanhenkisistä. Meillä yökyläilyt on erikoistilanteita ja siihen kuuluu myös herkut.

Kontrollifriikkien luona on usein muutenkin vähän ikävä tunnelma.

Herää kyllä kysymys miten läskejä nämä herkuttelu lapset ja perheet ovat.

Vierailija
57/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan herkkuja sillä ajatuksella että lapset syövät ne yökyläilyn aikana.

MIKSI? Eikö lapsesi pärjää edes yhtä yötä mussuttamatta "herkkuja"?

Vierailija
58/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallinen kysymys. Huonoa tilannetajua että tuliaiset laitetaan kaappiin. Kerran vein pullia tuliaiseksi ja ajattelin että kahvit keitetään, mutta pullat tungettiin suoraan kaappiin edes katsomatta mitä pussissa oli. Sanoisinko moukkamaista.

Osoittaa sivistystä myös se että lähettää herkkuja yökylään mennessä. Kaikki eivät edes tuota asiaa hoksaa.

Vierailija
59/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä. Mutta kyllä tuollaisia tomppeleita joskus kohtaa.

Yleensä isäntäväki päättää ja järjestää tarjoilut. Ei vieras. Syökää pullanne kotonne.

Vierailija
60/125 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan asiallinen kysymys. Huonoa tilannetajua että tuliaiset laitetaan kaappiin. Kerran vein pullia tuliaiseksi ja ajattelin että kahvit keitetään, mutta pullat tungettiin suoraan kaappiin edes katsomatta mitä pussissa oli. Sanoisinko moukkamaista.

Osoittaa sivistystä myös se että lähettää herkkuja yökylään mennessä. Kaikki eivät edes tuota asiaa hoksaa.

Mielestäni on erittäin huonosta paista tyrkyttää toisille epäterveellistä syömistä. Miksette vaan syö niitä kotonamme jos kerran haluatte itsenne lihottaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi