Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka aikoo mennä syömään puolalaista kanaa KFClle?l

Vierailija
28.10.2021 |

KFC aikoo käyttää annoksissaan halpaa puolalaista broilerin lihaa voittojen maksimoimiseksi, vaikka siellä tuotannon ongelmia riittää. Kanoille mätetään syöttää antibiootteja ja salmonella on yleistä.

Eipä kyllä houkuttele kokeilemaan.

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Heti avauspäivänä.

Sitä puolalaista kanaasi voit muuten käydä jo nyt syömässä Hesburgerista, Mäkkärissä ja Subwaylla. Suomilippu puolestaan kaupan pakkauksessa tarkoittaa, että liha pakattu Suomessa. Alkuperä EU = Puola. Ihan siltä varalta, kun et aloituksesi perusteella näitäkään tiennyt.

Mistä seuraava aloitus? Vesi on märkää? Televisiossa on ääni ja kuva?

Vierailija
42/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa myydään laajalti myös esimerkiksi thaimaalaista broilerinlihaa, joten eipä tuo puolalainen varmasti sen kummempaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesburgerin kanahampurilaisen lihan alkuperämaa Viro, kananugettien EU, kanatortillan lihan alkuperämaa Puola...

Jep ja Subwayn kana thaikuista. Pysykää te vain kotona tosiaan keitä pelottaa. Veikkaan että ette muutenkaan olisi valmiita maksamaan ekstraa suomalaisesta kanasta pikaruokalassa koska tämähän on hintakysymys. 

Tottakai olen valmis maksamaan laadukkaasta tuotteesta enemmän. Tässä tapauksessa meidän perhe äänestää jaloillaan ja KFC jää väliin. Toki niitäkin varmaan riittää, jotka ostaa kallista moskaa ja eivät välitä yhtään mitä sisälleen näyttävät.

Sisälleen näyttävät? Ok... Aika köyhiä olette jos tuo on teille "kallista moskaa". 

Sivusto ei anna korjata virheitä. Piti olla sisälleen mättävät. Jännä nähdä jääkö tämäkin viesti haaviin. Enpä usko että halpa , ,epäeettisesti isolla hiilijalanjäljellä tuotetun broilerin halpuus tulee tuon Kafkan hinnoissa näkymään. Toivottavasti edes työntekijöitä kohtelevat paremmin.

Vierailija
44/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolalainen kana on sentään EU:sta, yleensä ravintoloissa kana on Thaimaasta valmiiksi leikattuna annoksiin tuotu. Silloin ei  tarvitse alkuperämaata ilmoittaa näkyvästi.

Vierailija
45/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa myydään laajalti myös esimerkiksi thaimaalaista broilerinlihaa, joten eipä tuo puolalainen varmasti sen kummempaa ole.

Lähinnä hän tämä on juurikin ravintoloiden ja ruokaloiden ongelma. En koskaan valitse niissä broileriruokia.

Vierailija
46/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku luulee KFC:n kanaa kuivaksi ei ole tainnut koskaan uppopaistettua kanaa syödäkään. Todella mehevää on ollut kun itse olen käynyt.

Vierailija
47/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Heti avauspäivänä.

Sitä puolalaista kanaasi voit muuten käydä jo nyt syömässä Hesburgerista, Mäkkärissä ja Subwaylla. Suomilippu puolestaan kaupan pakkauksessa tarkoittaa, että liha pakattu Suomessa. Alkuperä EU = Puola. Ihan siltä varalta, kun et aloituksesi perusteella näitäkään tiennyt.

En syö kanaa ravintoloissa enkä pikaruokaloissa juurikin sen vuoksi että en hyväksy ulkomaisen laadultaan epämääräisen lihan käyttöä. En myöskään osta ulkomaista lihaa. Kyllähän jokainen voi kysyä ravintolassa mistä liha on peräisin ja pakkauksissa kaupassa sen alkuperä pitää ilmoittaa.

Vierailija
48/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion boikotoida niin kauan, kunnes Puola alkaa taas noudattaa EU:n oikeusvaltioperiaatteita.

Vierailija
49/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy sääliksi ne kanat. Eipä ne välitä eläinten kasvuoloista ketkä vetää napaansa KFC tms halpiskanaa. Mut hei, mitä väliä eläinten oloista. Kunhan saa kanaa.

Vierailija
50/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesburgerin kanahampurilaisen lihan alkuperämaa Viro, kananugettien EU, kanatortillan lihan alkuperämaa Puola...

Hese kyllä mainostaa että lihat on Suomesta ....mcdonalsit on Tanskasta .

Vierailija
51/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole vielä kirkossa kuulutettu, eteenkin kun Puolan broilerituotannossa on salmonellaongelma ratkaisematta. Hyvä kuitenkin, että asiaa pidetään julkisuudessa esillä. Ihan vain elintarviketurvallisuuden nimissä.

Vierailija
52/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku luulee KFC:n kanaa kuivaksi ei ole tainnut koskaan uppopaistettua kanaa syödäkään. Todella mehevää on ollut kun itse olen käynyt.

Tämähän se juuri pelottaakin. Kun se kerran jätetään kosteaksi niin mikä takaa sen, että se on kuumennettu riittävän kypsäksi ja esim. Salmonella on kuollut?

Vierailija
53/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmonellaa ei kiitos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hese kyllä mainostaa että lihat on Suomesta ....mcdonalsit on Tanskasta .

Naudanliha varmaankin on Suomesta. Seuraava Hesellä kävijä voikin varmaan kyseistä tuosta kanan alkuperästä niin saadaan tuoreinta tietoa.

Vierailija
54/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä! Heti avauspäivänä.

Raa'asta ulkomaisesta kanasta saa salmonellan.

Vierailija
55/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion mennä. Söin tuota kanaa jo viimeviikolla Virossa enkä kuollut. 

Eihän se salmonella heti näykkään. Monilla voi olla jokseenkin oireeton, mutta levität itse sitä. Vanhuksille, lapsille ja muille joilla on alentunut vastustuskyky se on sitten kohtalokas. Atibioottien syöttäminen eläimille aiheuttaa sen että kehittyy bakteereista lääkkeillä resistenttejä kantoja ja lääkkeiden teho hiipuu.

Voi hyvät hyssykät kun mitään ei voi enää tehdä tappamatta kaikki riskiryhmäläiset siinä sivussa.

Vierailija
56/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta taas ketju poistoon😅

Vierailija
57/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se juuri pelottaakin. Kun se kerran jätetään kosteaksi niin mikä takaa sen, että se on kuumennettu riittävän kypsäksi ja esim. Salmonella on kuollut?

Onko sun itse valmistama kana sit aina kuivaa?

KFC on maailmanlaajuinen yritys. Luuletko, että firma olisi vielä pystyssä, ellei siellä tiedettäisi tasan tarkkaan miten se kypsennetään riittävästi?

Ihanko oikeasti jengi pelkää että koska kana on puolalaista ja se friteerataan niin se onkin raakaa? Suomessa?

Vierailija
58/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Eikö siellä saakaan Kentucky, USA:ssa kasvatettua kanaa?

Taidan jättää väliin ihan sen takia ja tehdä itse kotona kotimaisesta kanasta sen, mitä sitä syön.

Puolalainen kana jenkkibaarissa kuulostaa sitä paitsi niin kulttuuriselta omimiselta ja pitää olla niinku ajan hermolla, että mikä on poliittisesti korrektia.

Toisaalta hyvä etteivät tuo USAsta, sillä siellä hän kananliha pestään kloriitilla, jottei salmonella leviäisi ihmisiin.

Vierailija
59/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene kun laitan airfrieriin paneroidut kanangetit ja vedän niitä majoneesin kera

Vierailija
60/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen. En ole koskaan jonottanut ämpäreitä mut saas nähdä joutuuko avajaispäivänä jonottamaan kanaämpäriä!

Popcorn chicken, om nom nom nyomskis