Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka aikoo mennä syömään puolalaista kanaa KFClle?l

Vierailija
28.10.2021 |

KFC aikoo käyttää annoksissaan halpaa puolalaista broilerin lihaa voittojen maksimoimiseksi, vaikka siellä tuotannon ongelmia riittää. Kanoille mätetään syöttää antibiootteja ja salmonella on yleistä.

Eipä kyllä houkuttele kokeilemaan.

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista ettei mitään kriittistä saa tässäkään sanoa.

Vierailija
62/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa broilerinliha desinfioidaan ennen käyttöä niin tuotteen raakuus ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mene myrkkypiikitettyjen sekaan.

Vierailija
64/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en mene myrkkypiikitettyjen sekaan.

Parempi onkin että antivaxxerit pysyy kotonaan trollaamassa netissä kuin kulkevat irrallaan.

Vierailija
67/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio mennä. Tuskin kovin usein kävisin vaikka tarjoaisi suomalaista kanaa, ja aion boikotoida puolalaista antibioottisalmonellakanaa käyttävää yritystä.

Vierailija
68/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt kfc tä Puolassa, niin miksen täälläkin.

Vierailija
69/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aion mennä. Söin tuota kanaa jo viimeviikolla Virossa enkä kuollut. 

Eihän se salmonella heti näykkään. Monilla voi olla jokseenkin oireeton, mutta levität itse sitä. Vanhuksille, lapsille ja muille joilla on alentunut vastustuskyky se on sitten kohtalokas. Atibioottien syöttäminen eläimille aiheuttaa sen että kehittyy bakteereista lääkkeillä resistenttejä kantoja ja lääkkeiden teho hiipuu.

Salmonella ei ole mitään muuta kuin tavallinen vatsatauti kuten vaikka norovirus tms. Kiusallinen muttei vaarallinen. Voi se toki olla vaarallinen jollekin 95v monisairaalle.

Vierailija
70/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida KFCllä olla varaa myydä salmonellakanaa, johan se olis niin merkittävä mainehaitta?

Mitä lihaa luulette saavanne, kun menette ravintolaan syömään pihviä. Brasilialaista.

Vierailija
71/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion boikotoida niin kauan, kunnes Puola alkaa taas noudattaa EU:n oikeusvaltioperiaatteita.

Ostan puolalaista kanaa tukeakseni itsenäistä Puolaa.

Vierailija
72/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit se suurin ongelma on, ei poistu paistamalla.

T.hoitsu

Vierailija
73/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kukaan muu kuin ällöjenkit, voi tykätä tuollaisesta ruuasta.

Vierailija
74/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioita voi boikotoida myös periaatteellisista syistä.

Suomesta saisi laadukkaampaa, terveempää ja paremmissa oloissa kasvatettua kanaa, mutta sen sijaan liha tuodaan ulkomailta, ja siinä on paljon laatuongelmia. En tiedä miten eläinten oikeudet Puolassa toteutuu, mutta en ole kovin optimistinen asian suhteen.

Vierailija
75/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Puolassa on ihan oikeasti hirveä ongelma salmonellan kanssa, niin siitä en ole niin huolissani koska erät testataan kun tulevat Suomeen. Sen sijaan se holtiton antibioottien käyttö, jossa jokainen broisku on saanut rutiinisti vähintään 4 antibiootin kombon ja vielä antibiootteja, jota meillä Suomessa käytetään reserviantibiootteina eli säästellään vain tiettyjä tapauksia varten. Tervetuloa antibioottien jälkeinen maailma, mutta onneksi sentään se kana oli "finger lickin' good".

Ja kun täällä niin moni mussuttaa vaikka hesburgerista niin minä en ainakaan syö mitään ulkomaista kanaa. Ja ihan tahallani kysyn aina lihan alkuperän ja jos se ei ole suomalaista niin jätän kokonaan ostamatta tai otan kasvisvaihtoehdon. Nykyisin esimerkiksi picnic tarjoaa suomalaista kanaa, aiemmin se tuli muualta.

Vierailija
76/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta saisi laadukkaampaa, terveempää ja paremmissa oloissa kasvatettua kanaa, mutta sen sijaan liha tuodaan ulkomailta, ja siinä on paljon laatuongelmia. En tiedä miten eläinten oikeudet Puolassa toteutuu, mutta en ole kovin optimistinen asian suhteen.

Maa, jossa naisilta poistetaan ihmisoikeuksia (oikeus omaan kehoon on ihmisoikeus!!) tuskin on kovinkaan edelläkävijä eläinten oikeuksissa.

Vierailija
77/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion boikotoida niin kauan, kunnes Puola alkaa taas noudattaa EU:n oikeusvaltioperiaatteita.

Ostan puolalaista kanaa tukeakseni itsenäistä Puolaa.

Puola on itsenäinen.

Jos se haluaa olla EU:sta itsenäinen, niin sitten se voi kiltisti erota Unionista ja lakata nostamasta miljardeja EU-tukina.

Vierailija
78/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanansyöjille maistuu soijalla ruokittu siipikarja hyvin

Vierailija
79/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule asioimaan, kuvottava yritys vailla eettisyyden häivääkään. Ihmeellistä tänä päivänä. Eläinten tehotuotanto on jo yksinään puistattavaa, mutta syön kuitenkin maltillisesti suomalaista lihaa ja en ole mikään OE-tyyppi, vaan tavallinen työssäkäyvä akateeminen oikeistolainen.

1) Minua häiritsee tuossa yrityksessä se ajatus, että globaalin ravintolaketjun olemassaolo perustuu ainoastaan yhteen ”konseptiin”, elävän eläimen osaan, ja voin vain kuvitella miten paljon sitä täytyy olla. Joka ikinen päivä.

2) Amerikkalaisen roskaruokakulttuurin ja -ruokatapojen sekä maailmankatsomuksen pesiytyminen tänne yhä enenevissä määrin mietityttää, arvot eivät ole olleet terveitä enää pitkään aikaan. Myös Netflixin ym osalta (huumemyönteisyys, väkivalta).

3) Kyseinen ruoka on epäterveellistä.

4) Puolalainen liha sinetöi päätöksen. En halua tukea toimintaa mikä ylenkatsoo tai vähättelee seuraavia asioita:

- eläinten oikeudet

- naisten oikeudet

- homojen oikeudet

- pedopappi-uskonto (=katolilaisuus)

- työntekijöiden oikeudet

- lähiruoan eettisyys

Vastenmielinen ja ahne, rappiota sen kaikissa muodoissa edistävä firma.

Vierailija
80/195 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa, jossa naisilta poistetaan ihmisoikeuksia (oikeus omaan kehoon on ihmisoikeus!!) tuskin on kovinkaan edelläkävijä eläinten oikeuksissa.

Nii-in, tätä ajoin takaa. Mutta eihän tällaiset pikkuseikat keskivertokuluttajaa kiinnosta, kuten tästäkin ketjusta näkee.