Hajonneen gtx 280 näytönohjaimen päivitys gtx 560 tai gtx 580 ?
Olen ajatellut vaihtaa tuon pöytäkoneestani hajonneen gtx 280 näyttiksen gtx 560 tai gtx 580 näyttikseen. Ajatuksena siis saada edes jonkin verran tehokkaampi näytönohjain.
Kone on siis myös pelikäytössä. Nuo molemmat mahtuvat koteloon, mutta mitä muuta pitää huomioida, jotta näyttis varmasti sopii? Pitääkö tietää emolevystä jotain tmv?
Kommentit (7)
Äh, piti vielä todeta että vanhaan emolevyyn ainakin oma 750- malli sopii, mutta jos ei ole sitä pci-express 3.0 - 16 (tai mikä ihme se oli, ei jaksa tarkistaa) niin se ei ole aivan niin nopea kuin se voisi olla. Omassa vanhassa koneessa se kuitenkin toimi ilman ongelmia pci-express 2.0 väylässä.
Liitin on toki tärkein, yleisin pci express. Oletan kuitenkin että käytät jotain Windows-käyttöjärjestelmää johon on ajureitakin saatavilla eli niistä ei ehkä tässä tapauksessa tarvitse huolehtia.
Enemmän pelikäytössä kiinnittäisin huomiota siihen, että halutut pelit pyörivät sillä laadulla kun halutaan. Pieni satsaus vielä parempaan voi olla hyväkin pidemmässä juoksussa. Toki jos nykyiselläkin pelit toimivat niin sitten varmasti käy myös "vähän tehokkaampi". Pelit vain kehittyvät niin nopeasti että äkkiä jää kaipaamaan parempaa.
Kysyt tätä vauvapalstalta?! Ihan tosi, olisi parempiakin foorumeita... Oppisit vähän enemmän tietokoneista siinä samalla
Mulla on siis prossuna intel core i3, kotelona thermaltake vingrs 301, muistia 4gb, kovalevy 640gb ja käyttis win 7
Olen myös harkinnut gtx 660 tai gtx 660 ti ohjainta.
ap
Kalliimmissa ostoksissa se hyöty menee hukkaan jos muu rauta ei pysy mukana. Tuollainen väliaikainen päivitys on ihan toimiva.
Niin täällä ei tietenkään kukaan muu koskaan kysele mitään muuta kun vauvoihin liittyvää. Tää on aihe vapaa, jos et sattunut huomaamaan.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:03"]
Kysyt tätä vauvapalstalta?! Ihan tosi, olisi parempiakin foorumeita... Oppisit vähän enemmän tietokoneista siinä samalla
[/quote]
Itse ostin 750 Ti mallin. Tämän allaolevan linkin mukaan näyttäisi olevan samaa luokkaa noiden vaihtoehtojesi kanssa. Muutenkin ostaisin pikemminkin 700 - 900 sarjaa kuin 500 - sarjaa jos ei tosi hyvää tarjousta ole tiedossa :)
http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-graphics-card-review,3107-7.html
Virtalähteestä kannattaa toki varmistaa, että siinä riittää virta.