Mitä virkaa on parisuhteella jossa toisen seurasta ei nauti?
Siis arjessa. Tarkoitan tilannetta, että kavereiden kanssa tai töissä ollaan kyllä hymyssä suin ja aktiivisia puhumaan ja juttelemaan, mutta kotona vaan ollaan. Tämähän menee jotenkin väärin päin, miksi siinä suhteessa ylipäätään haluaa olla jos kivat jutut on muualla?
Kommentit (18)
Eihän tuollaisessa suhteessa kenenkään tarvitse pakosti olla. Voi siis lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin näin.
Omia vanhempia kun katsoo niin en näe yhtäkään syytä hankkia parisuhdetta.
On ihan hyviäkin parisuhteita.
Miten päädyitte suhteeseen, jos kivat jutut ovat muualla?
Koska parisuhteessa "kuuluu" olla, vaikka sittten hampaat irvessä.
Mitä siitä muutkin sanovat jos miestä tai naista ei ole löytynyt/huolinut!
Eletään hyvin ulkoaohjautuvasti joittenkin kirjoittamattomien sääntöjen mukaan.
Sinkku ei saa missään nimessä olla. Ei saa erottua massasta.
Toinen sitten yksin oleisen pelko. Ollaan vaikka huonossa suhteessa mieluummin kuin yksin.
Miehet haluaa parisuhteen. Siihen hankkiudutaan keinolla millä hyvänsä koska se on statusjuttu. Ihmissuhdetaidot kuitenkin puuttuu täysin ja parisuhdetaidot. Parisuhdetta edistävä toiminta loppuu sinä päivänä kun nainen on nalkissa. Sen jälkeen puolison voi unohtaakin ja keskittyä itseä kiinnostaviin asioihin
Onneksi nykyisin voi erota. Ei tarvitse kitua ikuisesti jonkun kanssa vain siksi että on joskus sattunut päätymään sen kanssa yhteen.
Helposti saatavilla oleva säännöllunen seksi on kiva juttu. Ja lapsetkin tuntuvat äitiinsä kiintyneet.
Eksä alkoi seurustella aika pian eromme jälkeen ja sanoi suoraan, ettei hän vain halua olla yksin. Kehui vielä, että nykyinen silittää jopa paidatkin, jota minä en suostunut tekemään ja hän vei ne sitten pesulaan.
Taloudellinen turva tuntuu olevan usein syynä.
Lähipiirissäkin useita naisia jotka tuon kertoneet.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa parisuhteen. Siihen hankkiudutaan keinolla millä hyvänsä koska se on statusjuttu. Ihmissuhdetaidot kuitenkin puuttuu täysin ja parisuhdetaidot. Parisuhdetta edistävä toiminta loppuu sinä päivänä kun nainen on nalkissa. Sen jälkeen puolison voi unohtaakin ja keskittyä itseä kiinnostaviin asioihin
Entäs jos se onkin nainen joka käyttäytyy noin?
Aika harvassa on naiset jotka suostuu tekeen miehiä kiinnostavia asioita ja häiritsevän yleistä että naiset vaativat miestä kiinnostuun naisia kiinnostavista asioista
Vierailija kirjoitti:
Naisethan tekee ihan samanlailla. Ainakin kauhean yleistä on naisilta lause että minulla on jo parisuhde ei minun enään tarvitse panostaa.
"Vain ollaan" ei ole välttämättä huono. Voi olla ihan onnellista. Voi olla oma itsensä, eikä tarvitse esittää. Hiljaisuus voi olla myös luottamusta. Pari lämmintä sanaa ja pusua päivään, ja on jo hyvä. Introvertti on introvertti myös pari suhteessa. Tarve puhua on erilainen eri ihmisillä.
Ulkopuolinen ei voi sanoa juuri teidän tapauksesta mitään. Nuita ajatuksia on kai aika usein noin 7 vuoden avioliittovuoden tienoilla. Siis sen jälkeen kun lapset on saatu päiväkoti-ikään. Toinen vaihe on siinä, kun lapset muuttaa kotoa.
Kokemusta on... vanhan suhteen lämmittäminen ei ole vaikeaa. Jos sille antaa puoletkin siitä energiasta, kun uuteen laittaisi, niin tapahtuu ihmeitä.
Yllättävän usein molemmat ajattelevat tilanteesta samaa. Siihen on vain ajauduttu. Se "laiska nassukka" saattaa siis pitää sinua "laiskana nassukkana". Mutta myös päin vastoin. Jos pystyt muuttamaan omaa suhtautumista, niin yllättävän usein toinen tulee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan tekee ihan samanlailla. Ainakin kauhean yleistä on naisilta lause että minulla on jo parisuhde ei minun enään tarvitse panostaa.
Panostaa mihin? Kyllä se mitä itse olen todennut, niin nainen nimenomaan on se, joka yrittää panostaa siihen suhteeseen ja tekee töitä sen eteen ja mies ei tajua. Nainen muistaa merkkipäivät, tykkää yllättää toista jne. ja mies taas pitää kaikkea itsestään selvänä.
No katos kun miehet on marsista ja naiset venuksesta ja vastakohdat täydentävät toisiaan jne. niin ihan normaalia että toinen mörisee sohvalla ja toinen nalkuttaa keittiössä. Ei se elämä sen kummosempaa ole koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
No katos kun miehet on marsista ja naiset venuksesta ja vastakohdat täydentävät toisiaan jne. niin ihan normaalia että toinen mörisee sohvalla ja toinen nalkuttaa keittiössä. Ei se elämä sen kummosempaa ole koskaan ollut.
Mutta mitä jos nainen on se joka haluaa vain olla, että parisuhte on vain sellainen tausta sille omalle olemiselle ja kiinnostuksille?
Se on juurikin näin.
Omia vanhempia kun katsoo niin en näe yhtäkään syytä hankkia parisuhdetta.