Autoilija, mielipiteesi nykyisistä polttoainehinnoista?
Bensa ollut jo yli 2€ paikoin ja yleisesti 1,90 paikkeilla.
Punavihreä hallitus teki viime vuoden elokuussa vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroihin, siinä on aika hyvä vinkki mitä äänestyskopissa kannattaa autoilijana muistaa ensi eduskuntavaaleissa. Esim bensa olisi nyt 7c ja diesel 8c halvempaa litralta ilman punavihreitä päättämässä.
https://www.verkkouutiset.fi/bensiiniin-vuosituhannen-kovin-veronkorotu…
Kommentit (67)
Monikohan autoilija äänestänyt nykyhallituspuolueita ja kuitenkin kitisee bensan hinnasta? Niinpä, kannattaa miettiä ketä äänestää.
Konkurssi. Jos tätä menoa jatkuu, niin lopetan työt ja myyn auton pois. Sitten ei tarvi enää ikinä mennä töihin, kun ei täältä ilman autoa mihinkään pääse.
Ärsyttää hinnan nousu. Tankkaan silti, koska töihin pitää päästä ja joukkoliikenne on surkealla tolalla. Asun vielä Turussa, eli ihan kaupungissa enkä missään Jumalan selän takana. Kuitenkin sen verran kaukana työpaikalta, että kävely tai pyöräily ei ole realistinen ympäri vuoden toimiva vaihtoehto. Ja niillä julkisilla työmatkaan menee tunti suuntaansa, kun taas omalla autolla menee 10min.
Heti kun tänne saadaan aidosti toimiva joukkoliikenne, voin luopua autosta.
Oli kyllä huvittava tuo terveysside-kommentti. Mulla ei ainakaan mene niiden kokonaishintaan kuin pari-kolme kymppiä vuodessa. Maksan ne ihan mieluusti täysimääräisinä itse. Mutta autoilun kustannuksia pitää saada alemmas!
Valitsin aikanaan autoni kulutuksen kautta ja mietin ajojani, joten teen sen minkä voin pitääkseni ajokustannukset alhaalla. Oletettavasti polttoaineenhinta jatkossakin vain nousee, joten jossain kohtaa täytyy vaihtaa täyssähköautoon, jolloin käyttökulut tippuvat.
Eipä taida kannattaa kirjoittaa uutta työsopimusta ensi vuodelle, kun töihin ajemainen on niin kallista ja julkisilla ei työpaikalla pääse.
Ei haittaa, koska jäin pois töistä ja kuljen autolla vaan silloin tällöin lyhyen matkan vanhemmilleni. Sitten kun auton pitäminen menee mahdottomaksi, niin laitan sen pois. Niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Firman auto, firman bensat. Bensan hinta ei juurikaan kiinnosta.
Turha odottaa palkankorotuksia kun kulut kasvaa tai sitten YT:t tuotannollisilla ja taloudellisilla syillä :D
Ei tunnu autoilu vähentyneen, päinvastoin, vaikka kulut nousevat.
Ei vaikuta omiin ajoihini mitenkään. Eilen maksoi tankillinen ysivitosta omaan autooni 96 euroa. Autosta en luovu, jätän sitten vain muuta kulutusta vastaavasti pienemmäksi.
Palkat nousevat, bensa nousee. Inflaatio saa vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa, kokonaisvaikutus kuitenkin maksimissaan satasen verran kuussa, ei kaada taloutta eikä edes heilauta.
Loistavaa ajattelua kansantalous huomioiden.
On minullakin mielipide, mutta olen huomannut, että se ei vaikuta mihinkään.
Jos äänestämällä voisin vaikuttaa, olisi sekin oikeus minulta otettu jo kauan sitten pois.
Kyllähän sähköauton lataaminen tulee maksamaan myös vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. Autoilua ei suunniteltu köyhille millään muotoa.
Ihan jees, eipä tuo paljoa tunnu omassa lompakossa vaikka ajoa tulee 40-45000km vuodessa.
Ei vaikuta paljonkaan, en tarkistele hintoja, hybrid vie vähän polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että polttoaineen hinta nousee, kesäisin näkee vieläkin ihan liikaa veneilijöitä sekä motoristeja jotka tuottavat myös runsaasti melusaastetta.
Hintaa saisi nostaa vieläkin runsaasti.
Itse ajan kesäisin moottorpyörällä koska sen bensankulutus on paljon pienempi kuin autolla. Jos bensa olisi halvempaa, ajaisin enemmän autolla.
Joten aika outoa että mainitset motoristit tässä?
Se on aina se sama keskiluokkainen olkiukko, luullaan että motoristilla on myös auto ja näin ollen prätkä on lelu. Venekin voi olla aika tarpeellinen jos vaikka mökki on saaressa.
Itselläni on vain moottoripyörä, eikä se ole minulle kesäisin mikään lelu vaan ainoa kulkuväline päästä paikkoihin. Itse asiassa tänäänkin minun täytyy käydä Jupperissä ja Leppäkorvessa.
Sama reissu julkisilla?:D Menisi koko päivä aamusta iltaan ja puolet enemmän rahaa lippuihin kuin bensaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että polttoaineen hinta nousee, kesäisin näkee vieläkin ihan liikaa veneilijöitä sekä motoristeja jotka tuottavat myös runsaasti melusaastetta.
Hintaa saisi nostaa vieläkin runsaasti.
Ei mitään vaikutusta. Ei niillä vehkeillä tyhjätaskut ajele, mutta niiden äänestä kyllä valittavat. V*tuttaako?
Olen autoton motoristi ja tyhjätasku. Prätkän pito on kantakaupungissa halvempaa ja helpompaa kuin auton. Mahtuu parkkiin ja talveksi pieneen rakoon lähes minne tahansa, ei katsastuksia, ei veroa, ei kamerasakkoja, pienempi kulutus, kaikki huollot voi tehdä itse. Pyöräni maksoi saman verran kuin naapureideni polkupyörät, eli pari tonnia. Semmoista pröystäilyä.
Minulla kipuraja on jossain 4 euroa/litra kohdalla. Siinä vaiheessa pitäisi funtsata tarkemmin, kuinka paljon autoa käyttäisi.
Halpaa on, jos verrataan kymmenen vuoden päästä vallitseviin hintoihin.