Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilija, mielipiteesi nykyisistä polttoainehinnoista?

Vierailija
27.10.2021 |

Bensa ollut jo yli 2€ paikoin ja yleisesti 1,90 paikkeilla.

Punavihreä hallitus teki viime vuoden elokuussa vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroihin, siinä on aika hyvä vinkki mitä äänestyskopissa kannattaa autoilijana muistaa ensi eduskuntavaaleissa. Esim bensa olisi nyt 7c ja diesel 8c halvempaa litralta ilman punavihreitä päättämässä.
https://www.verkkouutiset.fi/bensiiniin-vuosituhannen-kovin-veronkorotu…

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että polttoaineen hinta nousee, kesäisin näkee vieläkin ihan liikaa veneilijöitä sekä motoristeja jotka tuottavat myös runsaasti melusaastetta.

Hintaa saisi nostaa vieläkin runsaasti.

Itse ajan kesäisin moottorpyörällä koska sen bensankulutus on paljon pienempi kuin autolla. Jos bensa olisi halvempaa, ajaisin enemmän autolla.

Joten aika outoa että mainitset motoristit tässä?

Vierailija
22/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei mua haittaa, kokonaisvaikutus kuitenkin maksimissaan satasen verran kuussa, ei kaada taloutta eikä edes heilauta."

No kyllä se jonkin verran haittaa, kun bensa ja sähkö vie 30% tuloista

Sit kannattaisi hommata paremmin palkattu työ. Bensa ja sähkö nousee joka tapauksessa koko ajan, siihen ei voi vaikuttaa.

Sinun kannattaisi mennä pimeään komeroon ja pysyä siellä. Kukaan ei kaipaa kaltaistasi paskaläjää.

No se nyt vain on fakta. Milloin olet kuullut että polttoaine tai sähkö on merkittävästi halventunut? Ei koskaan, eikä niin tule käymään. Jos rahat ei riitä, sitten pitää tehdä jotain josta saa enemmän rahaa jotta ne riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi, testi, kun ei mene kommentti läpi, vaikka ihan asiallinen on..

Vierailija
24/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteeni on että kohta on 3€. Tämä vielä tunnu missään.

Vierailija
25/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja kilometrejä tulee vuodessa sellainen 5000-6000. Minulle on yksi lysti maksaako bensa 2 vai 3 euroa litralta.

Ymmärrän kyllä maaseudun erilaisen tilanteen. Siellä toisaalta asuminen on puoli-ilmaista Hkiin verrattuna, joten tuskin se polttoaineen hinta voi niin valtava ongelma olla.

Helsinki pitäisi irroittaa Suomesta ja liittää ruotsiin. Sinne te mobutunpalvojat kuulutte.

Vierailija
26/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kirpasee aina, kun tankilla käy. Täytyy kohta alkaa imaisemaan muiden tankeista polttoaine.

Vierailija
27/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri tankkaamassa. Ihan sopiva hinta, muutaman euron hinnan nousu ei tunnu missään.

Vierailija
28/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei mua haittaa, kokonaisvaikutus kuitenkin maksimissaan satasen verran kuussa, ei kaada taloutta eikä edes heilauta."

Sit kannattaisi hommata paremmin palkattu työ. Bensa ja sähkö nousee joka tapauksessa koko ajan, siihen ei voi vaikuttaa.

Sinun kannattaisi mennä pimeään komeroon ja pysyä siellä. Kukaan ei kaipaa kaltaistasi paskaläjää.

No se nyt vain on fakta. Milloin olet kuullut että polttoaine tai sähkö on merkittävästi halventunut? Ei koskaan, eikä niin tule käymään. Jos rahat ei riitä, sitten pitää tehdä jotain josta saa enemmän rahaa jotta ne riittäisi.

Eli jään työttömäksi ja alan käyttää päihteitä kuten viherpunikkien kannattajakuntakin. Sitten on varmaan kaikki tyytyväisiä?

Vierailija
29/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kirpasee aina, kun tankilla käy. Täytyy kohta alkaa imaisemaan muiden tankeista polttoaine.

Se on terveydelle vaarallista. Voi tulla yllättäen vakava aivovamma.

Vierailija
30/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jään työttömäksi ja alan käyttää päihteitä kuten viherpunikkien kannattajakuntakin. Sitten on varmaan kaikki tyytyväisiä?

Työtävieroksuva alkonarkki sinä olet. Mene töihin siitä vinkumasta.

Vierailija
31/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on enemmänkin siitä, mihin sä olet tyytyväinen. Jos se sulle riittää niin siitä vaan. Mä mielummin ajan autolla ja käytän sähköä tarpeen mukaan. Kun ne kallistuu niin sitten järjestetään tuloja enemmän tai vähennetään muusta kulutuksesta.

Vierailija
32/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sit kannattaisi hommata paremmin palkattu työ"

Miksi, olen jo eläkkeellä, eikä tuo nyt talouttani kaada, onhan kuitenkin pankissa lähes miljoona säästössä. Halusin vain kiinnittää huomion siihen kuinka suuren osuuden pelkkä energia vie.

Vierailija
33/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että polttoaineen hinta nousee, kesäisin näkee vieläkin ihan liikaa veneilijöitä sekä motoristeja jotka tuottavat myös runsaasti melusaastetta.

Hintaa saisi nostaa vieläkin runsaasti.

Ei mitään vaikutusta. Ei niillä vehkeillä tyhjätaskut ajele, mutta niiden äänestä kyllä valittavat. V*tuttaako?

Vierailija
34/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän kallista. Autoilua verotetaan n 8 miljardia vuodessa. Uusia autoilumaksuja suunnitellaan. Tieverkkoja korjataan jollain 3 miljardilla. Mihin nämä rahat menevät. Ilmastoon turha vedota veroilla. Sehän olisi helppo pelastus, kun koko maailma vain laittaisi hirmuverot autoilulle.

Ryöstöä ja ihmisten kiusaa. Bensa vaikuttaa kaikkien tuotteiden hintoihin kuljetuskustannuksissa.

Ne rahat menee rokotetököttien maksamiseen.

Vierailija
35/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" sit kannattaisi hommata paremmin palkattu työ"

Miksi, olen jo eläkkeellä, eikä tuo nyt talouttani kaada, onhan kuitenkin pankissa lähes miljoona säästössä. Halusin vain kiinnittää huomion siihen kuinka suuren osuuden pelkkä energia vie.

No omaisuuden hoidossa sun kannattaisi kääntyä ammattilaisen puoleen jos eläkeestä, joka ilmeisen iso omaisuudesta päätellen, ja osinko- sekä korkotuloista menee 30% polttoaineeseen ja sähköön.

Vierailija
36/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on enemmänkin siitä, mihin sä olet tyytyväinen. Jos se sulle riittää niin siitä vaan. Mä mielummin ajan autolla ja käytän sähköä tarpeen mukaan. Kun ne kallistuu niin sitten järjestetään tuloja enemmän tai vähennetään muusta kulutuksesta.

Noin toimii ensiluokkainen kynnysmatto.

Vierailija
37/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoliikenteen hinnan voisi laittaa kilometriperusteiseksi aikalippujen sijaan, sitähän bensaverokin on käytännössä. Hullua sallia rajaton käyttöä matalammalla hinnalla kilometriä kohti.

Vierailija
38/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtävieroksuva alkonarkki sinä olet. Mene töihin siitä vinkumasta.

Minä menenkin töihin aamulla seitsemäksi. Vaikka se työmatka tuleekin helvetin kalliiksi, kiitos teidän taivaanrannanmaalareiden. Halveksun sinua todella.

Vierailija
39/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna ei tunnu mun kukkarossa, ihan sama. Uusi auto on bensapihi muutenkin ja kulkee lisäksi sähköllä tarvittaessa. 

Vierailija
40/67 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingissä ja kilometrejä tulee vuodessa sellainen 5000-6000. Minulle on yksi lysti maksaako bensa 2 vai 3 euroa litralta.

Ymmärrän kyllä maaseudun erilaisen tilanteen. Siellä toisaalta asuminen on puoli-ilmaista Hkiin verrattuna, joten tuskin se polttoaineen hinta voi niin valtava ongelma olla.

Helsinki pitäisi irroittaa Suomesta ja liittää ruotsiin. Sinne te mobutunpalvojat kuulutte.

Kiitos hyvin argumentoidusta kommentista. Lisäisin vielä, että vaikka polttoaineiden hinnat ovat nousseet, palkat ovat vuosikymmenten aikana kohonneet selvästi enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi