Autoilija, mielipiteesi nykyisistä polttoainehinnoista?
Bensa ollut jo yli 2€ paikoin ja yleisesti 1,90 paikkeilla.
Punavihreä hallitus teki viime vuoden elokuussa vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroihin, siinä on aika hyvä vinkki mitä äänestyskopissa kannattaa autoilijana muistaa ensi eduskuntavaaleissa. Esim bensa olisi nyt 7c ja diesel 8c halvempaa litralta ilman punavihreitä päättämässä.
https://www.verkkouutiset.fi/bensiiniin-vuosituhannen-kovin-veronkorotu…
Kommentit (67)
Ei mua haittaa, kokonaisvaikutus kuitenkin maksimissaan satasen verran kuussa, ei kaada taloutta eikä edes heilauta.
Firman auto, firman bensat. Bensan hinta ei juurikaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
PS ainoa puolue joka vastustaa kaikki autoilun veronkorotuksia, Kokoomuskin haluaa korottaa köyhien omistamien vanhojen autojen ajoneuvoveroa.
Edellisessä Keskusta-johtoisessa hallituksessa PS ei voinut vähemmistöpuolueena päättää kaikesta yksin, tiedän kuitenkin mitä kommenttiini vastataan.
Vähemmistöpuolueena PS pysyykin, joten ei sen enempää tarvi kommentoida.
Aivan se ja sama, suurin kustannus on kuitenkin auton arvonalenema. Sitten kun alkaa tuntua kalliilta, vaihdan sähköautoon.
Kannattaa vain kohta muuttaa sitten itärajalle kun Venäjällä mitään vihermädätys lisiä polttoaineessa.
Verotus tuntuu epäoikeudenmukaiselta, koska kai sitä joukkoliikenteellä tehtyjen matkojen määrääkin voisi yrittää vähentää laittamalla hinnat edes omakustannetasolle. Sinänsä ei pahemmin vaikuta ajamiseen, turhaan en ole koskaan ajanutkaan.
Onneksi ei ole pakko ajaa paljon. Tuossa yläpuolella joku sanoo hyvin että suurin kustannus on auton arvonalenema. Näinhän se on.
"Ei mua haittaa, kokonaisvaikutus kuitenkin maksimissaan satasen verran kuussa, ei kaada taloutta eikä edes heilauta."
No kyllä se jonkin verran haittaa, kun bensa ja sähkö vie 30% tuloista
Ihan ok kun saataisiin maksamaan kulutuksesta eli paljon ajavat maksavat. Autopvero - miksi omistamisesta pitää maksaa?
Järkyttävän kallista. Autoilua verotetaan n 8 miljardia vuodessa. Uusia autoilumaksuja suunnitellaan. Tieverkkoja korjataan jollain 3 miljardilla. Mihin nämä rahat menevät. Ilmastoon turha vedota veroilla. Sehän olisi helppo pelastus, kun koko maailma vain laittaisi hirmuverot autoilulle.
Ryöstöä ja ihmisten kiusaa. Bensa vaikuttaa kaikkien tuotteiden hintoihin kuljetuskustannuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua haittaa, kokonaisvaikutus kuitenkin maksimissaan satasen verran kuussa, ei kaada taloutta eikä edes heilauta.
Tästä syystä en miehenä pidä myöskään terveyssiteiden täyttä ALVia ongelmana, kokonaisvaikutus kuitenkin maksimissaan satasen verran kuussa.
Hyvä että polttoaineen hinta nousee, kesäisin näkee vieläkin ihan liikaa veneilijöitä sekä motoristeja jotka tuottavat myös runsaasti melusaastetta.
Hintaa saisi nostaa vieläkin runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
"Ei mua haittaa, kokonaisvaikutus kuitenkin maksimissaan satasen verran kuussa, ei kaada taloutta eikä edes heilauta."
Sit kannattaisi hommata paremmin palkattu työ. Bensa ja sähkö nousee joka tapauksessa koko ajan, siihen ei voi vaikuttaa.
Milloin leikataan jotain näiltä saatanan viherhippiäisiltä? pössyttelystä pitäisi antaa miljardin euron sakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sit kannattaisi hommata paremmin palkattu työ. Bensa ja sähkö nousee joka tapauksessa koko ajan, siihen ei voi vaikuttaa.
Sinun kannattaisi mennä pimeään komeroon ja pysyä siellä. Kukaan ei kaipaa kaltaistasi paskaläjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en miehenä pidä myöskään terveyssiteiden täyttä ALVia ongelmana, kokonaisvaikutus kuitenkin maksimissaan satasen verran kuussa.
No huomaa että olet mies kun noin pihalla siteiden hinnoista ja paljonko niitä menee 🤣
Asun Helsingissä ja kilometrejä tulee vuodessa sellainen 5000-6000. Minulle on yksi lysti maksaako bensa 2 vai 3 euroa litralta.
Ymmärrän kyllä maaseudun erilaisen tilanteen. Siellä toisaalta asuminen on puoli-ilmaista Hkiin verrattuna, joten tuskin se polttoaineen hinta voi niin valtava ongelma olla.
PS ainoa puolue joka vastustaa kaikki autoilun veronkorotuksia, Kokoomuskin haluaa korottaa köyhien omistamien vanhojen autojen ajoneuvoveroa.
Edellisessä Keskusta-johtoisessa hallituksessa PS ei voinut vähemmistöpuolueena päättää kaikesta yksin, tiedän kuitenkin mitä kommenttiini vastataan.