Miehen perhe haluaa, että maksan heidän lentoliput
Suunnittelemme mieheni kanssa häitä. Häät on tarkoitus järjestää kesällä. Miehen vanhemmat ja sisarukset ovat konservatiivisia, uskonnollisia ja asuvat ulkomailla. He eivät hyväksy suhdettamme, sillä en kuulu samaan uskontokuntaan. Kuitenkin mieheni isä on luvannut tulla häihin, jos vain maksamme lentoliput ja hotellin koko perheelle. Nopean laskun mukaan tästä koituisi vähintään 2000 e lasku sisältäen lennot ja parin päivän yöpyminen. Mieheni opiskelee ja minä olen pari vuotta sitten valmistunut lääkäri ja tästä syystä miehen perhe kuvittelee, että kierin rahassa. Meillä on kuitenkin rahat tiukassa. Mieheni ei ole kovin läheisissä väleissä perheensä kanssa, mutta toivoisi heidät paikalle. Miehen puolesta myös minäkin toivoisin hänen perheettään paikalle, koska tiedän että se tarkoittaisi paljon miehelleni. Miehen perheen tulotaso on matala, mutta ovat reissanneet ulkomailla aikaisemminkin, joten summa olisi heilläkin säästettävissä. Maksanko vain mukisemmatta ylimääräiset kulut, vain kuinka minun tulisi hoitaa asia?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen 90 päivää morsiamena...
Juurikin tämä tuli heti mieleen. Siinähän naiset ja appiukot makselee toisten matkoja ja asumisia.
Joku kokeilee maksaisivatko suomalaiset toisten kuluja ja vastaushan on "Jätä se sika"!
Nääh. Jos miehen perhe ei omakustanteisesti tule paikalle laitatte linkin niin voivat seurata vihkimistänne stten missä lienevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta elätte yli varojenne, jollei lääkärin palkasta oo 2000e säästettävissä helposti. Itse ajatten tuon sellaisena kerran elämässä tilanteena, jossa haluaisin mieheni toiveen täyttää. (älä ajattele, että toteutat miehen perheen toivetta, vaan nimenomaan miehen)
Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla erikoistuva lääkäri tienaa sairaalassa vain hieman yli 3000 e kuukaudessa.
Tämähän on vasta peruspalkka, tähän päälle päivystykset joista saa helposti saman verran lisää.
Teepä itse 70 tuntia töitä viikossa yötä myöten ja kehu sitten, kuinka hyvä palkkasi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta elätte yli varojenne, jollei lääkärin palkasta oo 2000e säästettävissä helposti. Itse ajatten tuon sellaisena kerran elämässä tilanteena, jossa haluaisin mieheni toiveen täyttää. (älä ajattele, että toteutat miehen perheen toivetta, vaan nimenomaan miehen)
Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla erikoistuva lääkäri tienaa sairaalassa vain hieman yli 3000 e kuukaudessa.
Tämähän on vasta peruspalkka, tähän päälle päivystykset joista saa helposti saman verran lisää.
Ei kaikilla erikoisaloilla ole päivystystä.Joillakin ei ollenkaan , eli lisiä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä voi olla raha tiukassa? Lääkärit ei varsinaisesti ole palkkakuopassa.
Ei olla palkkakuopassa, mut ei kyllä kroisoksiakaan olla.
Olen lääketieteen lisensiaatti keskikokoisessa suomalaisessa kaupungissa ja bruttopalkkani on 5050€, siihen tulee 1400€ päivystyslisiä päälle. Siitä maksan veroja ja muita maksuja 32%
Käteen jää siis hieman yli 4000€/kk.
Se on siis ihan hyvin, pärjään ja on ylimääräistäkin, mutta tienaankin pari tonnia enemmän kuin kollegat pääkaupunkiseudulla.Ei oikein menee järkeen, miten voi jäädä 4000 e nettona käteen noista tuloista siis noin paljon?? Taitaa olla tiedossa mätkyjä.
Kuulosti kyllä erikoiselta. Minä tienaan terveyskeskuslääkärinä 5800 e / kk, en päivystä. Netto 3500.
Kompromissi, sä maksat hotelliyöt ja mieheen perhe lentonsa? 50/50. Mä kävin ulkomailla (kaukomailla) opiskelukaverini häissä, he maksoivat 3 yön hotellin, minä lennot ja haluamani lisäpäivät hotellissa (olin siellä viikon).
Pidä etähäät ja whatsappi vaan päälle. Siitä voi sitten anoppi tiirailla ja saa hiljaiseksi nappia painamalla.
Muutenhan koko kuvio on no go.
Jätä se moccacicceli. Pelkkiä vaikeuksia tiedossa jatkossakin!