Jossain n. 38-46 ikävuoden välillä nainen usein vanhenee muutamassa vuodessa hurjasti
Kommentit (336)
Sama tapahtuu miehille, ap ei vain miehenä sitä halua huomata. On tutkimusta siitä, että ihmiset ylipäänsä vanhenevat 2 portaassa, eka tulee n 42 v ja toinen n 60 v. Tuosta tutkimuksesta oli uutisia loppuvuonna ainakin Hesarissa.
Mitä väliä? Sinäkin vanhenet. Vanheneminen on täysin vääjäämätöntä. Aloit kuolla päivänä jona synnyit.
Pääasia että elää ennen kuolemaansa.
Onko ap tullut eläneeksi? Onko perhettä, puoliso, lapsia, ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Sama tapahtuu miehille, ap ei vain miehenä sitä halua huomata. On tutkimusta siitä, että ihmiset ylipäänsä vanhenevat 2 portaassa, eka tulee n 42 v ja toinen n 60 v. Tuosta tutkimuksesta oli uutisia loppuvuonna ainakin Hesarissa.
Linkkaa tutkimukset
Vierailija kirjoitti:
Sillä erotuksella, että miesten arvostus kasvaa, naisten laskee.
Tämä on minusta aina yhtä hauskaa, kun jotkut idioottivajakit eivät näe sitä, että ihan samoilla ikävuosilla ne miehetkin rupsahtaa ihan vastaavasti. Typerimmät kuvittelee vielä olevansa jotain haluttuja harmaita pantteireita. Ei voi kuin nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että elää ennen kuolemaansa.
Onko ap tullut eläneeksi? Onko perhettä, puoliso, lapsia, ystäviä?
Osuiko aloitus noin arkaan paikkaan?
Kyllä varmaan. Tosin ihan yhtä lailla vanhenee hormonikorvaushoitojen käyttäjät, joten ei se pelkästään estrogeenistä selvästi johdu.
Se nyt vaan on luonnollista, ettei ihminen näytä nuorelta ikuisesti. Ja hyvä niin. Itse olen 51-vuotiaana tyytyväinen ryppyihin ja harmaisiin. En osta sitä kauneusteollisuuden markkinoimaa ihannetta, että pitäisi pyrkiä näyttämään nuoremmalta kuin on. Vanhan näköisyydessä ei ole yhtään mitään vikaa.
45-vuotiaana naisena allekirjoitan tämän. Mutta mitä sitten, elämää se vain on. Ei ainakaan minulle tule minään yllätyksenä, että ihminen vanhenee ajan myötä.
Tutkimusten mukaan miehet kuitenkin vanhenevat nopeammin, eli sinänsä naisten tilanne on huomattavasti parempi.
Vierailija kirjoitti:
Moni 20-vuotias mies ei pääse yksin kyykystä ylös.
Suomalaistutkimus: Miesten keho ikääntyy nopeammin kuin naisten
Pysy aiheessa. Nyt keskustellan naisten rupsahtamisesta.
Miehet vanhenevat biologisesti nopeammin kuin naiset. Havaittua sukupuolieroa selittää osittain miesten yleisempi tupakointi ja suurempi kehon koko.
Suomessa naiset elävät keskimäärin viisi vuotta pidempään kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Sinäkin vanhenet. Vanheneminen on täysin vääjäämätöntä. Aloit kuolla päivänä jona synnyit.
Mikähän siinäkin on kun miehet naisten vanhenemisesta haluaa keskustella?? Itse vanhenevat kuitenkin tuplavauhtia naisiin verrattuna. 🤔😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä erotuksella, että miesten arvostus kasvaa, naisten laskee.
Miesten arvostus kasvaa miesten keskuudessa, ei naisten. Sama tapahtuu naisille, ikä tuo myös naisille arvostusta muiden naisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan. Tosin ihan yhtä lailla vanhenee hormonikorvaushoitojen käyttäjät, joten ei se pelkästään estrogeenistä selvästi johdu.
Se nyt vaan on luonnollista, ettei ihminen näytä nuorelta ikuisesti. Ja hyvä niin. Itse olen 51-vuotiaana tyytyväinen ryppyihin ja harmaisiin. En osta sitä kauneusteollisuuden markkinoimaa ihannetta, että pitäisi pyrkiä näyttämään nuoremmalta kuin on. Vanhan näköisyydessä ei ole yhtään mitään vikaa.
Eikös niissä korvaushoidoissa anneta vain estrogeeniä? Naisella romahtaa muidenkin sukupuolihormonien tasot.
https://blog.accessmedlab.com/hs-fs/hubfs/AML%20-%20Sept%2024%20(Facebo…
Moni 20-vuotias mies ei pääse yksin kyykystä ylös.
Suomalaistutkimus: Miesten keho ikääntyy nopeammin kuin naisten
https://yle.fi/a/74-20000428