Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua äitini jäämistöstä mitään ja tämä on ongelma muille

Vierailija
27.10.2021 |

En halua kusipää äitini jäämistöstä mitään. Äitini oli minusta piittaamaton ja kahta veljeäni palvova mulkku. Nyt äiti on päätynyt mulkkujen paratiisiin ja edessä meillä lapsilla on talon tyhjennys.
En halua sieltä mitään en mariskooleja, en lakanoita en kirjoja en valokuvia tai leluja. Tämä on ongelma veljilleni. Heidän mielestäni minun pitäisi ottaa kolmannes irtaimistosta ja joko pitää se tai myydä/hävittää.

Miten päästä eroon tilanteesta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt tai luovutat sen näille pesiä ostaville. Tulevat hakemaan ja vievät pois.

Vierailija
22/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä kusipää ap ole kostamassa äidilleen, vaan veljilleen.

Ilmeisesti raha kelpaa, vaan mitään ei halua tehdä sen eteen.

et nyt sitte ymmärtänyt lukemaasi:"En halua kusipää äitini jäämistöstä mitään. Äitini oli minusta piittaamaton ja kahta veljeäni palvova mulkku." Veljet haluavat että hän ottaa,mutta hän EI koska vihaa äitiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano veljille, että maksat kummallekin 5000 e, kunhan ottavat sinunkin osuutesi jäämistöstä.

Vierailija
24/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinua on kyllä vaikea uskoa aikuiseksi ihmiseksi kielenkäyttösi perusteella. Alhaisesta tyylistäsi et voi syyttää ketään, et edes äitiäsi.

Vierailija
25/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna minä ottaisin sen kolmanneksen tavaroina ja tilaisin jäteauton hakemaan. Ja näin olen tehnytkin. 

Vierailija
26/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti haluat säilyttää suhteet veljiisi. Perintöriidat voi syntyä, vaikka tästä sinun tilanteesta. Mun ehdotus on, että joustat vähän. Otat mitä otat ja lahjoitat tavarat hyväntekeväisyyteen tai myyt. Tsemppiä!

Vierailija
27/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat osto- ja myyntiliikkeen tyhjentämään osasi sen jälkeen, kun veljet ovat omansa vieneet. Pidä huoli, etteivät vie kaikkea myyntikelpoista, ettet joudu tyhjennyksestä maksamaan.

Vierailija
28/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan vaadi sinua ottamaan niitä tavaroita, mutta pesän tyhjentämiseen sinun tulisi kuitenkin osallistua. Ei ne veljet halua toimia ilmaisina roskakuskeina sinun puolestasi.

Vierailija
29/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eih juuän tässä kusipää ap ole kostamassa äidilleen, vaan veljilleen.

et nyt sitte ymmärtänyt lukemaasi:"En halua kusipää äitini jäämistöstä mitään. Äitini oli minusta piittaamaton ja kahta veljeäni palvova mulkku." Veljet haluavat että hän ottaa,mutta hän EI koska vihaa äitiään.

AP itse ei tunnu ymmärtävän, että kuolinpesän osakkaana hänen täytyy tyhjentää oma osansa eli 1/3. Sen voi laittaa suoraan jätelavalle ja maksaa tyhjennyksen tai viedä kierrätyskeskukseen.

Vierailija
30/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eih juuän tässä kusipää ap ole kostamassa äidilleen, vaan veljilleen.

AP itse ei tunnu ymmärtävän, että kuolinpesän osakkaana hänen täytyy tyhjentää oma osansa eli 1/3. Sen voi laittaa suoraan jätelavalle ja maksaa tyhjennyksen tai viedä kierrätyskeskukseen.

Juuri näin. Jos ei sitä tee, veljet voivat sitten lähettää laskun hänen osuutensa tyhjentämisestä aiheutuneistä kuluista. Sitten on tietysti vaihtoehto, että ap kieltäytyy perinnöstä, mutta se markitsee sitten sitä ettei myöskään saa rahaa talon myynnistä jne. Kannattaisi vain hakea se oma kolmannes pois ja sitten hävittää se miten parhaaksi kokee.

Vierailija
31/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoinkin pääsemme äitihullusta, kun äiti on poistunut

Vierailija
32/32 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä uskon että aikuistakin voi perintöasiat ottaa niin paljon päähän että käyttää välillä rumaakin kieltä. Jos ei ole kokenut vanhemman henkistä lyttäämistä, vieläpä juuri näin että muut sisarukset on yhden kustannuksella nostettu jalustalle, niin on vaikea ymmärtää miltä se tuntuu. Jopa ammattilainen ei aina ymmärrä: Teoriassa psykologiksi opiskellut, rakastavan perheen ympäröimä nainen tietää että lapsia kohdellaan kaltoin, mutta hän ei käsitä, miltä oikeasti tuntuu kun oma äiti pilkkaa noitanaurun kera tyttölapsen kehon toimintoja (menkkoja, kakkoshätää). Miltä tuntuu olla itsekäs, ilkeä, läski, laiska tai vaan "tommonen". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan