Valehtelu suhteen alkuvaiheista
Eli tilanne on se, että sain tietää jotain yllättävää suhteen alkuvaiheesta nyt, kun olemme olleet miehen kanssa yhdessä lähes vuoden. Tuntuu, että saatan reagoida liian vahvasti ja tarvitsisin siihen apuanne AV:laiset...
TAUSTAA
Tapasimme miehen kanssa viime vuoden tammikuussa, kun aloitin työt samassa toimistossa. Ollaan puhuttu näistä ensikohtaamisista ja molemmat ollaan hehkutettu, miten tuntui, että oli rakkautta ns. ensisilmäyksellä. Muutoinkin ollaan muisteltu tammikuuta ja kuinka salaa oltiin hullut toisiimme.
Koko tammikuun tutustuttiin tiiviisti ja flirttailtiin mitä nyt työpaikalla kehtasi, ehm. Helmikuun alussa oltiin vihdoin virallisesti sitä mieltä, et seurustellaan virallisesti ja ollaan oltu tiiviisti yhdessä siitä alkaen.
NYT
Puhuttiin nyt sitten menneistä heiloista (aina hyvä aihe, eikös...) ja tuli ilmi (lipsahduksen kautta) että vielä tammikuun lopussa miehellä olikin ollut juttua jonkun naisen kanssa. Olivat kännissä päätyneet sänkyynkin ja mies olisi halunnut jatkaa yhteydenpitoa, mutta ko. nainen ei vastannut viestiin tms.
Puhuttiin jo suhteen alkuvaiheilla, et millon on viimeksi ollut jotain ja mies kauhisteli, et kai mä jo tammikuussa olin varma meistä. No olin, mutta mies itse jätti tuolloin kertomatta omasta jutustaan.
Tiedän, että tää oli ennen varsinaista suhdettamme, mut tuntuu tosi kurjalta, et yhdessä ollaan mietitty kuinka "ekasta päivästä asti kuuluttiin toisillemme" yms., vaikka asia ei ollutkaan niin :/ Lisäks mies on suoraan valehdellut, kun käytiin näitä juttuja läpi alussa.
Kommentit (27)
Niin ja kyseenalaistaisin myös kannattaako tuollaisen miehen kanssa edes olla, jos kohtelee kuin paskaa ei välitä oikeasti, on vaan paremman puutteessa sinun kanssasi jos näin käy. Siinä ei auta varmaan kuitenkaan mitkään pelit tai kissojen ottamiset pöydälle, paska mies on paska vaikka mitä tekisi. Ja onko järkeä olla suhteessa jossa joutuu pelaamaan pelejä että toinen pysyy yhä kiinnostuneena, ei! Mutta tää on vaan oma tarinani suhteesta jossa epäluottamuksen siemenet on kylvetty ja jossa asiat meni siitä vaan pahemmaksi. Nyt mietin että mun olisi pitänyt lopettaa se suhde jo paljon aikaisemmin. Mutta enää en anna miehen kohdella noin, se on varma. t. 17
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:13"]
Ymmärrän tunteesi, mutta ehkä nyt vaan kannattaa yrittää päästä tosta yli. Ehkä mies vaan varmisteli selustaansa sen toisen naisen kanssa, että jos teistä ei tuliskaan mitään, ei jäis ainakaan yksin. Sun kanssahan mies on, ollu jo vuoden melkein. Ja Se sydänlappu on ihan totta, ei toi säätö sitä poista. Miehes oli varmaan suhun jo Sillon ihastunu, ei ne muuten mitään lappusia kirjottele :) unohda koko juttu ja viettäkää ikimuistoinen vuosipäivä.
[/quote]
Haluaisin uskoa näin, mutta pitää nyt miettiä, keskustella ja ottaa vähän aikaa varmaan. Kiitos lämpimästä viestistäsi.:)
-AP
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 00:25"]
Kyllä munkin tekisi mieli repiä toi lappu jne, ehkä nyt ois hyvä kertoa miehelle sun paha olo ja pitää hetki taukoa hänestä ja miettiä asioita. Mulle toi olisi nykyään aikamoinen turn off. Mulle paljastu yhdessä suhteessa että mies oli suhteen alussa flirttailu jollekin toiselle naiselle netissä. Oltiin tapailtu jo n. 3kk ja sitä ennen oltu yhteyksissä kauemmin, seurustelun alku oli epäselvää. Sitten bongasin ihan vahingossa kun mies kehui jotain toista naista kauniiksi somessa, ja me oltiin silloin jo käsittääkseni ihan kunnolla pari. Asia sattui mutta päätin antaa sen olla, en varsinaisesti kertonut löydöksestäni kunnolla, mietin vaan että vanha juttu, mies vaikuttaa nyt ok:lta. Silloin oltiin oltu yli 6kk yhdessä. Mutta myöhemmin sama mies alkoi paljastua muutenkin epäluotettavaksi. Teki omituisia ohareita, vastaili välillä tosi nihkeästi viesteihin tai "unohteli", sitten alko mykkäkoulut jossain vaiheessa jne, siis miehestä paljastui ihan hirveä "kumppani" ja hän alkoi kohdella mua tosi huonosti. Varmaan koska en heti ottanut kissaa pöydälle. Annoin vaan kohdella miten sattuu. En nyt tiedä onko tää saman tason juttu edes mutta jos et nyt ota asiaa ja harmitustasi puheeksi, mies alkaa kohdella sua kuin paskaa koska annat sen tehdä niin, ja kannattaa myös miettiä onko mies luotettava kun tuossakin valehteli ja piilotteli asioita.
[/quote]
Jotenkin vaikeemmaks tän tekee (edes uskoa koko hommaa), kun mies on ollut tosi rakastava ja ei ole antanut aihetta epäluottamukseen, vaikka eihän sitä ikinä kenestäkään tiedä. Nytkin tekee pahaa ottaa tätä kylmää etäisyyttä asian käsittelemiseen, kun mies on tuolla ihan musertunut ja itkee, että on mokannut kaiken.:/ Rakastuin miehessä siihen, että on niin lempeä/empaattinen, hauska, huomioiva, syvällinen jne., jotenkin tosi spesiaali ja just sopiva ihminen mulle. Ja samaa sanoo mies minusta; joka päivä tulee kehuja/rakkaudenosoituksia, haluaa sitoutua ja suunnitella tulevaisuutta yhdessä. Eli kaikki oli tosi hyvin, nyt vaan kaikki "ihanaa, olit mun ja mä sun heti alusta"-puheet tuntuu ällöiltä.
Sori sanon nyt suoraan, mutta mä en luottais. Kokemusta on, että suhde lähti miehen puolelta valehtelulla. Vuosia oltiin yhdessä,mutta suhteen päätyttyä näin asiat vielä selkeämmin. Monessa asiassa mies valehteli ja vaati multa täysin rehellisyyttä.Hän tapasi uuden naisen työpaikalla ja vuosi sitten.Voihan se mies muuttuakin ja kyllä mä toivon sen naiselle ja hänelle kaikkee hyvää.
Ihan kamalaa ajatella, että tää merkkais nyt sitä, etten voi luottaa poikaystävääni ollenkaan. Tai että olisi syytä miettiä, jatkaako tässä enää yhdessä. Jotenkin se kontrasti, miten onnellinen olin tänään päivällä, kun puuhailtiin kaikkea yhdessä ja mietin, että miten oonkin löytänyt noin ihanan ja mulle sopivan miehen, että miten voikin olla sellainen "palava romanssi", joita en ajatellut todellisuudessa olevan olemassakaan... Ähh, todella ahdistavaa.
Kuitenkin nakertaa ihan hirveästi, että ollaan puhuttu valheen keinoin suhteesta ja sen alusta. Ja että, jos mies valehtelee "kun hävettää", niin olisiko pokkaa kertoa tosiaan sittenkään, jos oikeasti pettäminen tapahtuisi. Varmaan samat "olin kännissä" tai "en voinut kertoa, kun suuttuisit" tulisivat silloinkin kehiin.
Taidan yrittää mennä nukkumaan, vaikka tuntuu, ettei tässä saisi millään nukuttua...:/
-AP
Kyllä munkin tekisi mieli repiä toi lappu jne, ehkä nyt ois hyvä kertoa miehelle sun paha olo ja pitää hetki taukoa hänestä ja miettiä asioita. Mulle toi olisi nykyään aikamoinen turn off. Mulle paljastu yhdessä suhteessa että mies oli suhteen alussa flirttailu jollekin toiselle naiselle netissä. Oltiin tapailtu jo n. 3kk ja sitä ennen oltu yhteyksissä kauemmin, seurustelun alku oli epäselvää. Sitten bongasin ihan vahingossa kun mies kehui jotain toista naista kauniiksi somessa, ja me oltiin silloin jo käsittääkseni ihan kunnolla pari. Asia sattui mutta päätin antaa sen olla, en varsinaisesti kertonut löydöksestäni kunnolla, mietin vaan että vanha juttu, mies vaikuttaa nyt ok:lta. Silloin oltiin oltu yli 6kk yhdessä. Mutta myöhemmin sama mies alkoi paljastua muutenkin epäluotettavaksi. Teki omituisia ohareita, vastaili välillä tosi nihkeästi viesteihin tai "unohteli", sitten alko mykkäkoulut jossain vaiheessa jne, siis miehestä paljastui ihan hirveä "kumppani" ja hän alkoi kohdella mua tosi huonosti. Varmaan koska en heti ottanut kissaa pöydälle. Annoin vaan kohdella miten sattuu. En nyt tiedä onko tää saman tason juttu edes mutta jos et nyt ota asiaa ja harmitustasi puheeksi, mies alkaa kohdella sua kuin paskaa koska annat sen tehdä niin, ja kannattaa myös miettiä onko mies luotettava kun tuossakin valehteli ja piilotteli asioita.