Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä lento 3,5-vuotiaan kanssa. Vinkkejä?

Vierailija
03.01.2015 |

Edessä on noin vuorokausi matkustamista lentäen, ja tietty välillä lentokentällä hengaillen. Nyt kaipaisin vähän vinkkejä siitä, miten saadaan matkustaminen sujumaan mahdollisimman rennosti. Ollaan tähän mennessä valmistauduttu matkaan lukemalla tytölle kirjoja lentokoneella matkustamisesta. Juteltu siitä miten siellä pitää käyttäytyä sekä matkustettiin Onnibussilla pari harjoitusmatkaa Turusta Helsinkiin ja takaisin. Tytöllä on ipad mini, jonka ajattelimme ladata täyteen pelejä ja ohjelmia. Lentokenttiä varten ostimme baby zen yoyot.
Muita ehdotuksia/ideoita?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaturi tabletille, ettei hupi lopu lyhyeen.

Syötävää ja naposteltavaa. Noin pitkä lento on sen verran poikkeustila, että kaikki keinot ovat sallittuja.

Käykää matkaa ennakkoon läpi, mm. että koneessa joutuu olemaan pitkään paikallaan, pitää olla hiljaa ja tuolia ei saa potkia. Tylsää tulee välillä mutta toisaalta saa puuhata matkajuttuja, esim. leikkiä tabletilla rajoituksetta. Kun lapsi sitoutuu hommaan etukäteen ja moneen kertaan vannoo olevansa kiltisti, hoituu poikkeustilanteetkin sitten koneessa helpommin.

Vierailija
22/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan tehdä harjoituslentoja eri päivän ja vuoden aikoihin, että tottuu kaikkiin eri vaihtoehtoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5v on jo aika iso. Samat vinkit pätevät 1-2v alkaen. Nuoremmat onneksi nukkuvat enemmän. Heille sitten enemmänkin rintareppua ja leluja tabletin sijaan.

Vierailija
24/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin kertoa. Minua lennätettiin vauvana ja lapsena muutamaan lomapaikkaan, en tosin muista itse käyneeni koskaan esim. Floridan Disney Worldissä vaikka kuulemma olen siellä ollut (prkl!), mutta ainoat lapsuusmuistot liittyy siihen miten korvien kanssa oli ongelmia noista lennoista saakka, jatkuvaa lääkärillä juoksemista, odotushuoneessa istumisen pelkoa siitä mitä seuraavalla kerralla korville tehdään, unettomia öitä. Tänä päivänä toinen korvani usein tulehtunut ja toinen korvani melkein kuuro! Että kiitti vaan vanhemmat kun raahasitte minua teidän haluamiin paikkoihin! Äitini on ihan hajalla tästä kaikesta ja on sanonut että olisi pitänyt odottaa lentojen kanssa kunnes olen vanhempi. En ole väleissä äitini kanssa tänä päivänä, itsekäs ihminen.

Vierailija
25/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten ehkä pakata pari pahvimukia mukaan. Saa tarvittaessa Mikki Hiiri -korvat tehtyä, jos sattuu eikä mikään auta.

Vierailija
26/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 13:54"]Kannattaa muuten ehkä pakata pari pahvimukia mukaan. Saa tarvittaessa Mikki Hiiri -korvat tehtyä, jos sattuu eikä mikään auta.
[/quote]
Täyttä huuhaata.

Vierailija
27/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:55"]Oletteko te jotka on sitä mieltä että lasten kanssa ei kuulu matkustaa, itse lapsettomia? Me ei ainakaan olla haluttu pistää elämää pauselle sen takia että on lapsi. Mitä elämää se on? Elää, ja sitten saada lapsi ja ei elää muuta kuin lapsen ehdoilla?
[/quote]

Tätä mäkin olen miettinyt. Meillä matkustelu oli osa elämää, joten tottakai matkustellaan lapsen kanssa myös. Meiän puolitoistavuotias on lentänyt yhteensä seitsemän lentoa. Ikinä ei ole huutanut tai häirinnyt ketään, vaikka mukaan on mahtunut pitkiäkin lentoja. Mä
Luulen, että nää huutelijat on niitä, jotka tykkää vaan valittaa kaikesta.

Vierailija
28/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:58"]Jaksamista kanssa matkustajille kun joku taas vie muksunsa huutamaan lentokoneeseen tunneiksi. En tajua vanhempia joiden on pakko päästä esim lomamatkalle pienten lapsien kanssa... ei ne lapset sitä matkaa muutenkaan muista enää vanhempana ja samalla rassataan muiden ihmisten ihanaa lomaa [/quote] Mistä tulee tää käsitys, että lapset vaan huutaa lentokoneessa? Oman kanssa ollaan matkustettu vauvasta saakka, eikä Ikinä ole huutanut. Enkä ole kyllä muutenkaan törmännyt huutavien lapsiin lentokoneessa, muualla kylläkin.

[/quote]

Koska ainakin minulla niitä on sattunut että lapsi kiljuu suurimman osan lennosta teki vanhemmat mitä teki. Siinä on kiva mennä/tulla rentouttavalta lomalta takaisin kun kakara rääkyy kurkku suorana suurimman osan lennosta takaisin. Saa mukavasti kireät hermot jo ennen kun arki taas alkaa jo lentomatkalla....

Vierailija
29/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:55"]

Oletteko te jotka on sitä mieltä että lasten kanssa ei kuulu matkustaa, itse lapsettomia? Me ei ainakaan olla haluttu pistää elämää pauselle sen takia että on lapsi. Mitä elämää se on? Elää, ja sitten saada lapsi ja ei elää muuta kuin lapsen ehdoilla?

[/quote]

Lapsen ehdoilla kunnes on vanhempi ja tajuaa siitä reissusta ja lentämisestä jo jotain. Vanhempien itsekkyyttä lähteä johonkin aurinkomatkalle kun lapsi on pieni. Kuitenkin iskevät muksun johonkin Bamse klubiin määränpäässä ja menevät itse altaille vetämään drinxuu ja ottaa vähä aurinkooooo heiii

Vierailija
30/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 12:55"]

Oletteko te jotka on sitä mieltä että lasten kanssa ei kuulu matkustaa, itse lapsettomia? Me ei ainakaan olla haluttu pistää elämää pauselle sen takia että on lapsi. Mitä elämää se on? Elää, ja sitten saada lapsi ja ei elää muuta kuin lapsen ehdoilla?

[/quote]

Lapsen ehdoilla kunnes on vanhempi ja tajuaa siitä reissusta ja lentämisestä jo jotain. Vanhempien itsekkyyttä lähteä johonkin aurinkomatkalle kun lapsi on pieni. Kuitenkin iskevät muksun johonkin Bamse klubiin määränpäässä ja menevät itse altaille vetämään drinxuu ja ottaa vähä aurinkooooo heiii
[/quote]

Joillakin nyt vain on sukulaisia muualla kuin Suomessa. Jotkut ovat muuttamassa toistaiseksi ulkomaille niin kuin me.

Todella hyviä ja kivoja vinkkejä osa on antanut. Täytyy pistää ylös, vaikka en ap olekaan.

Vierailija
31/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:58"]Jaksamista kanssa matkustajille kun joku taas vie muksunsa huutamaan lentokoneeseen tunneiksi. En tajua vanhempia joiden on pakko päästä esim lomamatkalle pienten lapsien kanssa... ei ne lapset sitä matkaa muutenkaan muista enää vanhempana ja samalla rassataan muiden ihmisten ihanaa lomaa [/quote] Mistä tulee tää käsitys, että lapset vaan huutaa lentokoneessa? Oman kanssa ollaan matkustettu vauvasta saakka, eikä Ikinä ole huutanut. Enkä ole kyllä muutenkaan törmännyt huutavien lapsiin lentokoneessa, muualla kylläkin.

[/quote]

Koska ainakin minulla niitä on sattunut että lapsi kiljuu suurimman osan lennosta teki vanhemmat mitä teki. Siinä on kiva mennä/tulla rentouttavalta lomalta takaisin kun kakara rääkyy kurkku suorana suurimman osan lennosta takaisin. Saa mukavasti kireät hermot jo ennen kun arki taas alkaa jo lentomatkalla....

[/quote]

Sama kokemus täällä.... kyllä on ennemmin sääntö kuin poikkeus, että vauvat & taaperot parkuu vähintäänkin nousuissa ja laskuissa. Väliajan sitten ehkä ovat parkumatta, ravaavat pitkin käytäviä tai potkivat edessä istuvan penkkiä. Toki joskus voi olla pakko matkustaa lapsen kanssa, mutta en tosiaan minäkään ymmärrä mitään lomamatkoja alle 5-vuotiaiden kanssa. Hirveää rahojen tuhlausta ja kanssamatkustajien terrorisoimista.

Vierailija
32/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on tullut ihan kamalasti hyviä ehdotuksia sillä aikaa, kun en ole ehtinyt katsomaan. Kiitos kaikille! Näillä vinkeillä saadaan reissu varmasti sujumaan hyvin :)
Ap

Vierailija
33/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:38"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 15:44"]

[/quote]

[/quote]

Sama kokemus täällä.... kyllä on ennemmin sääntö kuin poikkeus, että vauvat & taaperot parkuu vähintäänkin nousuissa ja laskuissa. Väliajan sitten ehkä ovat parkumatta, ravaavat pitkin käytäviä tai potkivat edessä istuvan penkkiä. Toki joskus voi olla pakko matkustaa lapsen kanssa, mutta en tosiaan minäkään ymmärrä mitään lomamatkoja alle 5-vuotiaiden kanssa. Hirveää rahojen tuhlausta ja kanssamatkustajien terrorisoimista.

[/quote]

Lapsia enemmän mua kyllä ärsyttää ne aikuiset, jotka juttelevat todella kovaan ääneen ja naureskelevat jne. silloin, kun valot on pois ja on ns. nukkuma-aika. Näitä on sattunut mun kohdalle enemmän kuin huutavia lapsia. Ja ihan päiväaikaankin kovaan ääneen puhuminen ja käkättäminen on helvetin raivostuttavaa. Eikö voisi puhua sellaisella äänellä, jonka juttukaveri kuulee, mutta muut ei? 

Mitä tulee tohon penkkien potkimiseen, niin siitä voi sanoa. Vanhemmat eivät välttämättä huomaa sitä oikeasti. Voivat olla ihan kiitollisiakin, jos huomautat. Itse ainakin olisin. 

Vierailija
34/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:58"]Jaksamista kanssa matkustajille kun joku taas vie muksunsa huutamaan lentokoneeseen tunneiksi. En tajua vanhempia joiden on pakko päästä esim lomamatkalle pienten lapsien kanssa... ei ne lapset sitä matkaa muutenkaan muista enää vanhempana ja samalla rassataan muiden ihmisten ihanaa lomaa
[/quote]
Joskus on pakko lentää jos esim. suku tai toinen lapsen vanhempi asuu toisella puolella maapalloa. Kun on erilaisia perheitä ja elämäntilanteita.

Vierailija
35/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:58"]Jaksamista kanssa matkustajille kun joku taas vie muksunsa huutamaan lentokoneeseen tunneiksi. En tajua vanhempia joiden on pakko päästä esim lomamatkalle pienten lapsien kanssa... ei ne lapset sitä matkaa muutenkaan muista enää vanhempana ja samalla rassataan muiden ihmisten ihanaa lomaa [/quote] Joskus on pakko lentää jos esim. suku tai toinen lapsen vanhempi asuu toisella puolella maapalloa. Kun on erilaisia perheitä ja elämäntilanteita.

[/quote]

Siksi sanoinkin esim lomamatkalle. Muutto tai se, että vamhempi asuu toisessa maassa on eri mutta joku perus lomamatka taas minusta ei ole ok

Vierailija
36/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 09:58"]Jaksamista kanssa matkustajille kun joku taas vie muksunsa huutamaan lentokoneeseen tunneiksi. En tajua vanhempia joiden on pakko päästä esim lomamatkalle pienten lapsien kanssa... ei ne lapset sitä matkaa muutenkaan muista enää vanhempana ja samalla rassataan muiden ihmisten ihanaa lomaa [/quote] Joskus on pakko lentää jos esim. suku tai toinen lapsen vanhempi asuu toisella puolella maapalloa. Kun on erilaisia perheitä ja elämäntilanteita.

[/quote]

Siksi sanoinkin esim lomamatkalle. Muutto tai se, että vamhempi asuu toisessa maassa on eri mutta joku perus lomamatka taas minusta ei ole ok
[/quote]

Kun saa lapsen, ei saa enää nauttia elämästään? Ok. Onko käynyt mielessä, että ne lapsetkin NAUTTII niistä lomamatkoista, vaikka eivät niitä aikuisena muistaisikaan. Ja lento on vain murto-osa siitä matkasta.
Jos ei tykkää matkustaa, on ihan fine ettei vie lastakaan reissuun. Mutta jos tykkää matkustaa, vois sitä tehdä myös lapsen kanssa. Nää nillittäjän taitaa olla niitä, jotka teki vähän liian monta lasta eikä nyt oo varaa matkustaa tai edes aikaa muutenkaan tehdä öitään kivaa ja nauttia elämästä. :D

Vierailija
37/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam.

Vierailija
38/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:32"]

Vähän päälle kolmevuotiaalla mini-ipad? Saa varmaan 5-vuotiaana uusimman iphonen..? Mihin tää maailma on menossa..

[/quote]

Maailma on menossa eteenpäin....

mutta tosiaan omasta kokemuksesta voin sanoa että parasta matkaviihdykettä on aikuisten oma rauhallinen asenne, kyllä huomasi itse sen aikanaan jos vähänkin hermostui vaikka paikalle mennessä niin hyvin nopeasti pikkumatkustajan kärttyisyys heräsi myös. Eli hyvällä mielellä ja huumoria mukaan ettei pienet vastoinkäymiset liikaa kiristä pipoa, niin hienosti se menee :) 

Vierailija
40/83 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku kakkosella on hyviä pelejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä