Mitä yhteistä pariskunnilla on keskenään?
Mikä teitä yhdistää, paitsi osaa tietysti lapset? Olen heteronainen, mutta pidemmän päälle en jaksa miesten seuraa, koska kiinnostuksen kohteet on ihan erilaisia. Minä en tykkää esim. autoista, jääkiekosta, tähtitieteestä, (en kovin paljoa) historiasta, toimintaelokuvista, konsolipeleistä tai laskettelusta. Ainoastaan matkustelu ja kirjallisuus voisi yhdistää, mutta muuten minä tykkään niin tyttömäisistä asioista (esim. itämainen tanssi, Euroviisut :D), että miesten maailma tuntuu kaukaiselta ja jokseenkin luotaantyöntävältä. Kuten minun elämäni miesten mielestä (kaiketi).
Kiinnostaisi nyt kuulla parisuhteessa eläviltä, että onko teillä tällaisia tuntemuksia?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:12"]Mikä teitä yhdistää, paitsi osaa tietysti lapset? Olen heteronainen, mutta pidemmän päälle en jaksa miesten seuraa, koska kiinnostuksen kohteet on ihan erilaisia. Minä en tykkää esim. autoista, jääkiekosta, tähtitieteestä, (en kovin paljoa) historiasta, toimintaelokuvista, konsolipeleistä tai laskettelusta. Ainoastaan matkustelu ja kirjallisuus voisi yhdistää, mutta muuten minä tykkään niin tyttömäisistä asioista (esim. itämainen tanssi, Euroviisut :D), että miesten maailma tuntuu kaukaiselta ja jokseenkin luotaantyöntävältä. Kuten minun elämäni miesten mielestä (kaiketi). Kiinnostaisi nyt kuulla parisuhteessa eläviltä, että onko teillä tällaisia tuntemuksia? [/quote]Kuullostat aika tyhjäpäiseltä, kun arvioi mitä aiheita dissaat ja mitkä maistuu...
[/quote]
En ole älykkö, mutta en tyhjäpää. Vähän odotinkin tätä kommenttia. Halusin tuoda vain esiin nuo kaikkein räikeimmät erot. Kerroin kyllä olevani kiinnostunut kirjallisuudesta enkä puhu mistään harlekiineista tai hömppäromaaneista. Mikä noissa dissaamissani asioissa oli niin ylevää? Tarkoitat varmaan tähtitiedettä ja historiaa. Historia kiinnostaa tietyiltä osin (toinen maailmansota). Muut tuossa listassa oli kyllä perusjunttikamaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:45"]
Ei ole samoja tuntemuksia. Mä en ajattele, että meidän pitäisi jakaa keskenämme kaikki, koska jaamme niin paljon. Parisuhteessa haluaa aluksi olla koko ajan toisen seurassa, mutta sitten kun suhde arkistuu, haluaa omaakin aikaa enemmän. Siksi ei tarvitse olla kiinnostunut aivan kaikesta siitä, mistä toinenkin on - mutta ainakin mun kohdalla yhteisiä nimittäjiä pitäisi olla kuitenkin muitakin kuin yhteinen koti ja lapset.
Meillä miehen kanssa on aika paljon yhteisiä asioita (siis noiden lasten ja kodin lisäksi). Meillä on tosi tärkeä yhteinen harrastus, moottoripyöräily. Se on tietyllä tavalla monessa asiassa prioriteetti, vaikka nyt lasten ollessa pieniä emme pysty sitä kauheasti harrastamaan - minä ajoin viime kesänä _kerran_, ja yhteisille reissuille päästään tosi harvoin. Meillä on myös monien asioiden suhteen tosi samanlainen ajatus- ja arvomaailma, vaikka erojakin on. Tärkeä yhteinen nimittäjä on sellainen analyyttinen ja tieteellinen suhtautuminen maailmaan sekä ns. pehmeät arvot.
On meillä sitten sellaisiakin asioita, joita emme jaa keskenämme, omia harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita, ja se on musta tosi hyvä. Me ollaan niin paljon yhdessä, että hyvä saada hengähdystaukoa toisesta. Mä oon luonteeltani tosi utelias erilaisten asioiden suhteen, joten kyselen aina mieheltäni hänen kiinnostuksenkohteistaan. Mies on kova näpertelemään moottoripyörien ja kaikenlaisten laitteiden kanssa, joten häneltä voin kysellä kaikista tekniikan asioista ja muusta sellaisesta, josta en kauheasti ymmärrä.
[/quote]
Tämä oli hyvä vastaus. Teillä on siis se yhteinen kiinnostuksen kohde. Olette harvinaisia helmiä :) Paljon onnea teille jatkossakin!
ap
Meillä ei ole paljonkaan yhteistä. Itse pidän kirjallisuudesta, elokuvista, teatterista, oopperasta, rauhallisesta ulkoilusta, yksinolosta. Mies rakastaa autoja ja veneitä, lukee vaan talouslehtiä, sijoittaa, juoksee, pitää vauhdista jne. Yhteistä on lapset, mökkeily, matkat. Mitä vanhemmaksi tullaan, sitä vähemmän vietetään aikaa yhdessä. Katsomme eri ohjelmia eri huoneissa, molemmilla omat koneet auki. Käymme erikseen lenkillä. Yhdessä kyläillään jne. Erimielisyyksiä on riittänyt. Voin sanoa että viihtyisin yhtä hyvin tai paremmin kokonaan yksin.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:19"]
Kannattaisi luopua ajattelusta, että on olemassa jokin "miesten maailma", jossa kaikki peniksellset ovat kiinnostuneita samankaltaisista asioista. -3
[/quote]
Ylimielinen vastaus :) Voin kokemuksesta, useiden eri miesten kanssa tekemisissä olleena omalla kohdallani kertoa, että 80-90 % en ole koskaan ollut kiinnostunut samoista asioista mitä miehet.
Kun sama kuvio toistuu vuodesta toiseen alkaa ymmärtää, että joko a) hyväksyy sen, että on tosi naisellinen ja maailmat ei kohtaa tai b) tyytyy siihen, että yhdistävinä asioina on juuri joku seksi...mikä mulle ei kyllä hyvään parisuhteeseen koskaan ole riittänyt, suurelle osalle tietysti riittää.
Koen että olemme saman värin eri sävyjä. Olemme kumpikin olleet nuorina ulkopuolisia, outoja, muiden hauskuuttajia. Huvitumme samoista asioista ja unohdumme helposti toistemme seuraan, ei tarvita muuta.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:25"]
Meitä yhdistää rakkaus, jo 17 vuotta. Ja lapset sekä asuntolaina. Ihan hyvin viihdytään yhdessä, vaikka miestä kinnostaa autot ja moottoripyöräily, minua kiinnostaa lukeminen ja opiskelu. Yhteinen kiinnostus on matkustelu. Meillä on samanlainen arvomaailma, vaikka eri puolueita kannatetaan. Pääasia on se, että arki sujuu ja rakkautta riittää.
[/quote]
Tämä ei nyt oikein vastannut kysymykseeni. Hyvä että teillä toimii ja rakkautta riittää, mutta selvästi teillä siis eri intressit. Arvomaailman nyt täytyykin kohdata, sehän on perusta. En, anteeksi vain, ymmärrä tätä että mitään yhteistä harrastusta tms. ei ole. Matkustelu kun on arjesta aika kaukana.
ap
[/quote]
Me viihdytään yhdessä ja rakastetaan toisiamme. Mielestäni yhteisiä harrastuksia ei tarvita. Voi antaa toiselle vapauden harrastaa
Noh, nyt kun kysyit niin... Ekaksi olin tulossa vastaamaan että elokuvat, niitä katsotaan usein. Sitten aloin miettimään että oikeasti tykätään aika lailla erityyppisistä leffoista, mies tykkää toimintaleffoista ja komedioista, minä taas fantasioista (twilight, hobitti jne).
Meillä on samanlainen arvomaailma, siis oikeasti samanlainen, ei vain ole sanahelinää mitä suurimmilla osalla pariskunnista on. Meille perhe ja lapset on kaikista tärkeintä. Työt, kaverit jne jää sekunnissa taka-alalle jos esim. lapset sairastuu tai pitää tehdä suuria päätöksiä perheeseen liittyen. Tykätään olla yhdessä perheenä kotona tai tehdä juttuja. Toki käydään yksinkin kavereilla tai harrastuksissa (ei käydä lenkillä samanlaisiin tuulipukuihin sonnustautuneina) mutta useammin olemme kotona kuin juoksemassa ympäri kaupunkia harrastusten perässä. Jos kaverit pyytää iltaa viettämään tai tulee töihin liittyvä iltajuttu tms, on meille itsestään selvää että aina kysytään puolison mielipide eikä vaan kysymättä lupauduta siihen tähän ja tuohon...
Isot päätökset tehdään yhdessä, toki se joka tietää parhaiten, sanoo viimeisen sanan (esim. mies autonvaihdossa). Rahat on yhteiset.
Itse olen huomannut että hirvittävän monessa pariskunnassa/perheessä puhutaan niin kauniisti yhteisestä arvomaailmasta. Puhutaan siitä kuinka perhe ja lapset on kaikki kaikessa. Kummasti se katoaa kun miehellä pitäisi jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin, tai annas olla kun tulee jotkun kaverin ryyppäjäiset, ei ukkoa kotona näy. Ja naiset suvaitsee tämän?! Ja kaupan kassalla, tullaan erillisten ostosten kanssa, "kun minähän en sinun ostoksia maksa". No haloo.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:30"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:25"]
Meitä yhdistää rakkaus, jo 17 vuotta. Ja lapset sekä asuntolaina. Ihan hyvin viihdytään yhdessä, vaikka miestä kinnostaa autot ja moottoripyöräily, minua kiinnostaa lukeminen ja opiskelu. Yhteinen kiinnostus on matkustelu. Meillä on samanlainen arvomaailma, vaikka eri puolueita kannatetaan. Pääasia on se, että arki sujuu ja rakkautta riittää.
[/quote]
Tämä ei nyt oikein vastannut kysymykseeni. Hyvä että teillä toimii ja rakkautta riittää, mutta selvästi teillä siis eri intressit. Arvomaailman nyt täytyykin kohdata, sehän on perusta. En, anteeksi vain, ymmärrä tätä että mitään yhteistä harrastusta tms. ei ole. Matkustelu kun on arjesta aika kaukana.
ap
[/quote]
Me viihdytään yhdessä ja rakastetaan toisiamme. Mielestäni yhteisiä harrastuksia ei tarvita. Voi antaa toiselle vapauden harrastaa
[/quote]
Sinä kysyit aloituksessa
Mikä teitä yhdistää, paitsi osaa tietysti lapset? = rakkaus, arvomaailma
Minä en tykkää esim. autoista, jääkiekosta, tähtitieteestä, (en kovin paljoa) historiasta, toimintaelokuvista, konsolipeleistä tai laskettelusta. Ainoastaan matkustelu ja kirjallisuus voisi yhdistää, = meilä samoin ja matkailu yhdistäää
mutta muuten minä tykkään niin tyttömäisistä asioista (esim. itämainen tanssi, Euroviisut :D), että miesten maailma tuntuu kaukaiselta ja jokseenkin luotaantyöntävältä. Kuten minun elämäni miesten mielestä (kaiketi).
Kiinnostaisi nyt kuulla parisuhteessa eläviltä, että onko teillä tällaisia tuntemuksia? = ei ole. Viihdyn hyvin tällaisessa tilanteessa
Miten en vastannut sinun kysymiiksi?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:13"]
Kannattaisi luopua ajattelusta, että on olemassa jokin "miesten maailma", jossa kaikki peniksellset ovat kiinnostuneita samankaltaisista asioista. -3
[/quote]
Ylimielinen vastaus :) Voin kokemuksesta, useiden eri miesten kanssa tekemisissä olleena omalla kohdallani kertoa, että 80-90 % en ole koskaan ollut kiinnostunut samoista asioista mitä miehet.
Kun sama kuvio toistuu vuodesta toiseen alkaa ymmärtää, että joko a) hyväksyy sen, että on tosi naisellinen ja maailmat ei kohtaa tai b) tyytyy siihen, että yhdistävinä asioina on juuri joku seksi...mikä mulle ei kyllä hyvään parisuhteeseen koskaan ole riittänyt, suurelle osalle tietysti riittää.
[/quote]
Mitkä ovat sitten niitä "naisellisia" juttuja, ja miksi miehet eivät voi olla niistä kiinnostuneita? Itse en kovin montaa aihetta keksi. -3
Meitä yhdistää kiinnostus musiikkiin, kirjallisuuteen, elokuviin, politiikkaan ja matkusteluun. Lisäksi minä pidän luonnossa patikoinnista (mies tulee toisinaan mukaan), muodista ja jääkiekosta, mies taas historiasta ja jalkapallosta. Eli kyllä meiltä yhteisiä kiinnostuksenkohteita löytyy. :)
Meillä on miehen kanssa paljon yhteistä. Työ, elokuvamaku, komediasarjat, ruoanlaittoharrastus, nuo nyt tuli ekana mieleen. Lisäksi tykätään matkustella ja viettää aikaa ystävien kanssa. Liikutaan molemmat, mutta erikseen. Urheilusta ja treenauksesta kuitenkin jutellaan. Paljon on yhteistä ja olen aidosti kiinnostunut jokaisesta sanasta, jonka mies sanoo. Yhdessä vasta pari vuotta, ei yhteisiä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 22:13"]
[/quote]
[/quote]
Mitkä ovat sitten niitä "naisellisia" juttuja, ja miksi miehet eivät voi olla niistä kiinnostuneita? Itse en kovin montaa aihetta keksi. -3
[/quote]
Jaa, no mutta se on oikeasti kiva kuulla :)
Minä kun tosiaan harrastan itämaista tanssia ja teen aika paljon asuja siihen, niin eipä se paljettien ompelu miehiä kiinnosta. Eikä se tanssikaan eikä siihen liittyvä musiikki. En oletakaan että kiinnostaisi, mutta yhtä lailla ne "miesten jutut" ei kiinnosta minua.
Jankkaamiseksi menee, alkaa itseäkin ärsyttää. Vain muutama hyvä vastaus tullut, aika surkeeta.
ap
Meillä on yhteistä samanlainen huumorintaju, kiinnostus lautapeleihin, fantasiaan jossain määrin, tietokonepeleihin myöskin. Seurakunnassa käydään yhdessä, lenkeillä joskus.
Omia kiinnostuksenkohteitakin on, me luetaan osin erilaista kirjallisuutta, mies on enemmän kiinnostunut tietokonepeleistä, minä tv-sarjoista ja leffoista. Molemmilla on omia harrastuksia, mulla urheilua, miehellä laulaminen ja piirtäminen.
Huono provo. Että ihan napatanssi kiinnostaa.
Meitä yhdistää samat kiinnostuksen kohteet. Videopelit, elokuvat, sarjat, liikunta, terveellinen elämäntapa. Nauramme usein yhdessä tyhmille jutuille. Ja meillä on aina ollut yksi iso yhteinen tavoite jota saavutetaan päivittäin yhdessä. Ensin naimisiin, sitten saatiin poika, nyt on tavoitteena oma koti.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:01"]
Huono provo. Että ihan napatanssi kiinnostaa.
[/quote]
Juntti. Se on itämaista tanssia. Olen harrastanut sitä yhteensä neljä vuotta. Ja sinun on vaikea uskoa sitä, koska..?
ap
Ei ole samoja tuntemuksia. Mä en ajattele, että meidän pitäisi jakaa keskenämme kaikki, koska jaamme niin paljon. Parisuhteessa haluaa aluksi olla koko ajan toisen seurassa, mutta sitten kun suhde arkistuu, haluaa omaakin aikaa enemmän. Siksi ei tarvitse olla kiinnostunut aivan kaikesta siitä, mistä toinenkin on - mutta ainakin mun kohdalla yhteisiä nimittäjiä pitäisi olla kuitenkin muitakin kuin yhteinen koti ja lapset.
Meillä miehen kanssa on aika paljon yhteisiä asioita (siis noiden lasten ja kodin lisäksi). Meillä on tosi tärkeä yhteinen harrastus, moottoripyöräily. Se on tietyllä tavalla monessa asiassa prioriteetti, vaikka nyt lasten ollessa pieniä emme pysty sitä kauheasti harrastamaan - minä ajoin viime kesänä _kerran_, ja yhteisille reissuille päästään tosi harvoin. Meillä on myös monien asioiden suhteen tosi samanlainen ajatus- ja arvomaailma, vaikka erojakin on. Tärkeä yhteinen nimittäjä on sellainen analyyttinen ja tieteellinen suhtautuminen maailmaan sekä ns. pehmeät arvot.
On meillä sitten sellaisiakin asioita, joita emme jaa keskenämme, omia harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita, ja se on musta tosi hyvä. Me ollaan niin paljon yhdessä, että hyvä saada hengähdystaukoa toisesta. Mä oon luonteeltani tosi utelias erilaisten asioiden suhteen, joten kyselen aina mieheltäni hänen kiinnostuksenkohteistaan. Mies on kova näpertelemään moottoripyörien ja kaikenlaisten laitteiden kanssa, joten häneltä voin kysellä kaikista tekniikan asioista ja muusta sellaisesta, josta en kauheasti ymmärrä.