Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yhteistä pariskunnilla on keskenään?

Vierailija
03.01.2015 |

Mikä teitä yhdistää, paitsi osaa tietysti lapset? Olen heteronainen, mutta pidemmän päälle en jaksa miesten seuraa, koska kiinnostuksen kohteet on ihan erilaisia. Minä en tykkää esim. autoista, jääkiekosta, tähtitieteestä, (en kovin paljoa) historiasta, toimintaelokuvista, konsolipeleistä tai laskettelusta. Ainoastaan matkustelu ja kirjallisuus voisi yhdistää, mutta muuten minä tykkään niin tyttömäisistä asioista (esim. itämainen tanssi, Euroviisut :D), että miesten maailma tuntuu kaukaiselta ja jokseenkin luotaantyöntävältä. Kuten minun elämäni miesten mielestä (kaiketi).

Kiinnostaisi nyt kuulla parisuhteessa eläviltä, että onko teillä tällaisia tuntemuksia?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa kuulla. Työasioista voi löytää jotain yhteistä, muttei se minusta itselleni ole sellainen "oikea" asia kun haluan pitää työt ja vapaa-ajan aika erillään.

On se vaikea nähdä, että miten voisi löytää jotain yhteistä tekemistä tai puhumista miesten kanssa, kun itsellä on niin perinteiset kiinnostuksenkohteet naiselle.

Vierailija
2/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi luetella kaikkia seikkoja, kun joku voisi tunnistaa, mutta: rauhallinen ja intovertti luonne, yhteiset kiinnostuksenkohteet (elokuvat, kirjallisuus, taide, pelaaminen), samankaltainen klassisen selkeä maku sisustuksessa ja tyylissä, elämänarvot ja tavoitteet, kauneusihanteet, koulutustausta... Olemme keskenämme hyvin samanlaisia, ja se on valtava voimavara. Kumpikin ymmärtää toista, ja meillä on keskenämme tosi helppoa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen naisellinen nainen (miehelleni tärkeä asia), mutta omaan hyvän osuuden jätkämaista huumorintajua, kiinnostusta tieteisiin taiteiden lisäksi. Kaikki jutut ei yhteen tietenkään mene eikä pidäkkään, oma elämä kummallakin yhteisen lisäksi. Yksinkertaisesti nauretaan ja ihmetellään samoja asioita, meillä on omat inside-läpät ja samansuuntainen elämänkatsomus. Niin ja tykätään seksistä toistemme kanssa, pitää homman kasassa.

Vierailija
4/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi luopua ajattelusta, että on olemassa jokin "miesten maailma", jossa kaikki peniksellset ovat kiinnostuneita samankaltaisista asioista. -3

Vierailija
5/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama isä.

Vierailija
6/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään yhteistä muuta kun lapsi. Kiinnostuksen kohteet ihan eri sfääreissä. Ainoa yhtäläisyys on että olemme samalla alalla töissä, mutta emme tee samoja hommia. Jotenkin me vaan roikutaan tässä.

Vierailija
7/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä yhdistää rakkaus, jo 17 vuotta.  Ja lapset sekä asuntolaina. Ihan hyvin viihdytään yhdessä, vaikka miestä kinnostaa autot ja moottoripyöräily, minua kiinnostaa lukeminen ja opiskelu. Yhteinen kiinnostus on matkustelu. Meillä on samanlainen arvomaailma, vaikka eri puolueita kannatetaan. Pääasia on se, että arki sujuu ja rakkautta riittää.

Vierailija
8/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:21"]

Meillä on sama isä.

[/quote]

Hä?

Vierailija
9/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi viitoselle. Minua on aina ärsyttäny tuollainen roolitus, jossa on naisten jutut ja miesten jutut on sitten toisella planeetalla.

Me olemme olleet miehen kanssa yksissä jo kohta 30 vuotta. Olemme kiinnostuneita monesta yhteisestä asiasta, mm. historiasta, taiteesta, matkustamisesta, kirjallisuudesta, sarjakuvasta, musiikista, arkkitehtuurista, sisustamisesta, ruuanlaitosta. Täysin yks-yhteen makumme ei mene, ja vuosien varrella olemme avanneet toisillemme asioita, esim. mieheni on innostanut minua lukemaan dekkareita ja olemaan kiinnostunut keihäänheitosta ja pyöräilystä. Minä taas olen "opettanut" miehen matkailemaan ja koluamaan museoita ja kuvataidenäyttelyitä. Enkä nyt puhu pakottamisesta tai painostamisesta, mutta kun toinen tuntee aihepiiriä ja on siitä innostunut, innostus tarttuu vuosien mittaan.

Tärkeintä on kumminkin samanlainen huumorintaju (aika musta ja ronski) ja älyllinen kiinnostus kaikkeen uuteen . Jos mieheni olisi kiinnostunut vain omaan napaansa ja toistelemaan jotain ympäripyöreää iltapäivälehdestä lukemaansa "viisautta", en olisi varmaan häneen koskaan rakastunutkaan. Samanlainen perusasenne asioihin yhdistää, mutta on myös vetovoimatekijä, joka on meidät alunperin yhteen saattanutkin.

Älä siis ap lannistu, etsimällä voit hyvinkin löytää omanlaisesi miehen. Äläkä anna pinnallisten kiinnostuksenkohteiden erojen lannistaa, tärkeämpää kuin se, tykkääkö mieskin euroviisuista on se, että hän antaa sinun olla rauhassa viisufani ja on halukas sietämään sinua, kun vaahtoat aiheesta ;-)

Vierailija
10/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä juttu, mutta elämäni miehillä on ollut samantyylinen musiikkimaku.

Vierailija
11/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:19"]

Kannattaisi luopua ajattelusta, että on olemassa jokin "miesten maailma", jossa kaikki peniksellset ovat kiinnostuneita samankaltaisista asioista. -3

[/quote]

Olen vasta alkanut ajatella näin. En tietenkään yleistä tätä kaikkiin maailman miehiin. Ovathan minun exäni olleet keskenään hyvin erilaisia. Sitä suuremmalla syyllä on herännyt ajatus, että naisellisen naisen on aika vaikea löytää oikeasti kiinnostava mies. En ole aikeissa tehtailla lapsia ja hoitaa kotia. Voisin kuvitella joskus vielä jakavani elämäni miehen kanssa kumppaneina, mutta minkälainen mies tähän minun hattaramaailmaani muka sopisi? Olen kokeillut yhteiselämää parin miehen kanssa ja ennenpitkää alkoi olla sellainen "50 vuotta naimisissa"- meininki eli puheenaiheet oli kauppalista ja mitä katsotaan tv:stä.

Vierailija
12/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. On sekä yhteisiä asioita, että asioita, josta vain toinen tykkää ja toinen taas omista jutuistaan, ja kaiken voi hyvin sovittaa yhteen, Molemmat myös joustavat toisen hyväksi hänen kiinnostuksen kohteidensa suhteen, esim minua ei kiinnosta pukeutua hiostaviin ja ahdistaviin moottoripyörävarusteisiin, muta koska mieheni toivoo minun lähtevän hänen kanssaan ajelulle, minähän lähden! Ja arvaa, kuinka paljon mieheni pitää shoppailusta? Mutta hän lähtee kanssani shoppailemaan ja tekee sen niin, että on osin mukanani esim marketissa, mutta menee joksikin aikaa lukemaan marketin kahvioon, ja minä saan shoppailla mielin määrin. Joskus hän vielä tekee niin, että tulee etsimään monut ja maksaa ostokseni, kaiken sen hömpän, minkä itse aioin maksaa! Joskus jopa nähdessään kaupassa jonkun erikoisen kipon, mistä tietää minun tykkäävän, menee ja ostaa sen minulle, eikä todellakaan itse ole mikään shopailufriikki. Minä taas ostan sitten hänelle shoppailureissuillani lempilehtiä, uuden paidan tms, ja ilahdutan siten häntä (ja maksan ne myös, vaikka hän seisoisi kassalla vieressäni.

En näe mitään kummallista siinä, että toimii toisen hyväksi, ja silti itsekin nauttii, vaikka juuri siitä sen toisen harrastuksesta ei itse niinkään pitäisi. Ei se ole kummaltakaan pois, vaan nimenomaan pelkkää plussaa!

Minä en tykkää autojen rassaamisesta, mutta ajeluista kyllä. Mies taas tykkää rassailla autoja, ja lähtee sitten myös ajelulle, koska muutoinhan se rassaaminen olisi aika turhaa? Yhdessä mukava ajella, mutta tekniikkapuoli on miehen harrastus, ja minä teen sen aikaa jotain omiani, esim kodinhoitoa tai käsitöitä. Ja kun remontissa tarvitaan apulaista, miehen ei tarvitse kuin hihkaista ovelta, niin menen. Ja hän siivoaa kanssani tehden raskaimmat hommat, isojen mattojen kopistelut yms.

Hyvä parisuhde on yhteispeliä, toisen auttamista, toisen kunnioittamista, toiselle tärkeiden asioiden arvostamista. Ja myös luopumista sellaisesta, minkä huomaa muodostuvan parisuhdetta rikkovaksi, esim jos toinen ei oikeasti voi sietää toisen jatkuvaa kavereiden kanssa kylillä notkumista, niin sitä on tämän "notkujan" itsensä kyettävä rajoittamaan, tai jos toinen on ärsyttävän tuhlaileva, niin tuhlailua on sen tuhlailijan itse rajoitettava. Näitäkin on käyty läpi, mutta aika kevyesti selvitty.

Ja takana on neljäkymmentä yhteistä vuotta, iso lapsikatras (jo omilleen muuttaneita) ja myös kriisejä, joista yhdessä selvitty. 

Vierailija
13/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 oli siis ap.

Vierailija
14/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:19"]

[/quote]

Olen vasta alkanut ajatella näin. En tietenkään yleistä tätä kaikkiin maailman miehiin. Ovathan minun exäni olleet keskenään hyvin erilaisia. Sitä suuremmalla syyllä on herännyt ajatus, että naisellisen naisen on aika vaikea löytää oikeasti kiinnostava mies. En ole aikeissa tehtailla lapsia ja hoitaa kotia. Voisin kuvitella joskus vielä jakavani elämäni miehen kanssa kumppaneina, mutta minkälainen mies tähän minun hattaramaailmaani muka sopisi? Olen kokeillut yhteiselämää parin miehen kanssa ja ennenpitkää alkoi olla sellainen "50 vuotta naimisissa"- meininki eli puheenaiheet oli kauppalista ja mitä katsotaan tv:stä.

[/quote]

Ap, keskusteluun tarvitaan kaksi. Sinäkin olet vastuussa siitä, että edes yrität ymmärtää, mikä miestä kiinnostaa jossain hänen harrastuksessaan.

Vierailija
15/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan usein samalla tavalla, kumpikin tykkää tietokonepeleistä, Auringosta, luonnontieteistä ja seksistä.

Vierailija
16/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:17"]

En viitsi luetella kaikkia seikkoja, kun joku voisi tunnistaa, mutta: rauhallinen ja intovertti luonne, yhteiset kiinnostuksenkohteet (elokuvat, kirjallisuus, taide, pelaaminen), samankaltainen klassisen selkeä maku sisustuksessa ja tyylissä, elämänarvot ja tavoitteet, kauneusihanteet, koulutustausta... Olemme keskenämme hyvin samanlaisia, ja se on valtava voimavara. Kumpikin ymmärtää toista, ja meillä on keskenämme tosi helppoa olla.

[/quote]

Nro 13 allekirjoittaa myös tämän. Meillä myös samanlainen arvopohja, mieltymykset, tyylitaju. Näistä ei ole ollut kiistaa, kun molemmat tykkää pitkälti samantyyppisistä asioista

Vierailija
17/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:25"]

Meitä yhdistää rakkaus, jo 17 vuotta.  Ja lapset sekä asuntolaina. Ihan hyvin viihdytään yhdessä, vaikka miestä kinnostaa autot ja moottoripyöräily, minua kiinnostaa lukeminen ja opiskelu. Yhteinen kiinnostus on matkustelu. Meillä on samanlainen arvomaailma, vaikka eri puolueita kannatetaan. Pääasia on se, että arki sujuu ja rakkautta riittää.

[/quote]

Tämä ei nyt oikein vastannut kysymykseeni. Hyvä että teillä toimii ja rakkautta riittää, mutta selvästi teillä siis eri intressit. Arvomaailman nyt täytyykin kohdata, sehän on perusta. En, anteeksi vain, ymmärrä tätä että mitään yhteistä harrastusta tms. ei ole. Matkustelu kun on arjesta aika kaukana.

ap

Vierailija
18/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:29"]

Komppi viitoselle. Minua on aina ärsyttäny tuollainen roolitus, jossa on naisten jutut ja miesten jutut on sitten toisella planeetalla.

Me olemme olleet miehen kanssa yksissä jo kohta 30 vuotta. Olemme kiinnostuneita monesta yhteisestä asiasta, mm. historiasta, taiteesta, matkustamisesta, kirjallisuudesta, sarjakuvasta, musiikista, arkkitehtuurista, sisustamisesta, ruuanlaitosta. Täysin yks-yhteen makumme ei mene, ja vuosien varrella olemme avanneet toisillemme asioita, esim. mieheni on innostanut minua lukemaan dekkareita ja olemaan kiinnostunut keihäänheitosta ja pyöräilystä. Minä taas olen "opettanut" miehen matkailemaan ja koluamaan museoita ja kuvataidenäyttelyitä. Enkä nyt puhu pakottamisesta tai painostamisesta, mutta kun toinen tuntee aihepiiriä ja on siitä innostunut, innostus tarttuu vuosien mittaan.

Tärkeintä on kumminkin samanlainen huumorintaju (aika musta ja ronski) ja älyllinen kiinnostus kaikkeen uuteen . Jos mieheni olisi kiinnostunut vain omaan napaansa ja toistelemaan jotain ympäripyöreää iltapäivälehdestä lukemaansa "viisautta", en olisi varmaan häneen koskaan rakastunutkaan. Samanlainen perusasenne asioihin yhdistää, mutta on myös vetovoimatekijä, joka on meidät alunperin yhteen saattanutkin.

Älä siis ap lannistu, etsimällä voit hyvinkin löytää omanlaisesi miehen. Äläkä anna pinnallisten kiinnostuksenkohteiden erojen lannistaa, tärkeämpää kuin se, tykkääkö mieskin euroviisuista on se, että hän antaa sinun olla rauhassa viisufani ja on halukas sietämään sinua, kun vaahtoat aiheesta ;-)

[/quote]

komppi, varsinkin tuolle viimeiselle. Ihmisten ei tarvitse olla presiis samoista asioista kiinnostuneita, mutta täytyy arvostaa toista niin, että yrittää ymmärtää, miksi hän on innoissaan jostain ja antaa hänelle tilaa harrastaa. 

Ei miehen ole edes tarkoitus olla naiselle kaikki. Tai naiset tyydyttää kaikkia miehen sosiaalisia tarpeita. Sen takia ihmisillä on ystäviä, että osan asioista voi jutella heidän kanssaan.

Vierailija
19/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:12"]Mikä teitä yhdistää, paitsi osaa tietysti lapset? Olen heteronainen, mutta pidemmän päälle en jaksa miesten seuraa, koska kiinnostuksen kohteet on ihan erilaisia. Minä en tykkää esim. autoista, jääkiekosta, tähtitieteestä, (en kovin paljoa) historiasta, toimintaelokuvista, konsolipeleistä tai laskettelusta. Ainoastaan matkustelu ja kirjallisuus voisi yhdistää, mutta muuten minä tykkään niin tyttömäisistä asioista (esim. itämainen tanssi, Euroviisut :D), että miesten maailma tuntuu kaukaiselta ja jokseenkin luotaantyöntävältä. Kuten minun elämäni miesten mielestä (kaiketi).

Kiinnostaisi nyt kuulla parisuhteessa eläviltä, että onko teillä tällaisia tuntemuksia?
[/quote]Kuullostat aika tyhjäpäiseltä, kun arvioi mitä aiheita dissaat ja mitkä maistuu...

Vierailija
20/39 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:19"

Ap, keskusteluun tarvitaan kaksi. Sinäkin olet vastuussa siitä, että edes yrität ymmärtää, mikä miestä kiinnostaa jossain hänen harrastuksessaan.

[/quote]

Olet oikeassa. Se on vaan niin vastenmielistä esittää kiinnostunutta jostain astrofysiikasta, kun oikeasti alkaa nukuttaa. Ja sitten kun ei niiltä miehiltäkään tule kuin sellaisia naljailevia kommentteja minun asioitani kohtaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä