G: Minkälainen oli YO todistuksesi?
Mitä aineita kirjoitit YO:ssa ja mitäs arvosanoja sait?
Itse valmistuin vasta nyt syksyllä käytyäni lukion kolmeen ja puoleen vuoteen :) Eli YO todistukseni oli:
Äidinkieli: Eximia cum laude approbatur
Pitkä Englanti: Eximia cum laude approbatur
Lyhyt Matematiikka: Eximia cum laude approbatur
Keskipitkä Ruotsi: Magna cum laude approbatur
Lyhyt Espanja: Cum laude approbatur
Terveystieto: Magna cum laude approbatur
Elämänkatsomustieto: Laudatur
Historia: Eximia cum laude approbatur
Ihan tyytyväinen tuohon olen :) Mites muilla on mennyt? Ja minä vuonna kirjoitit ylioppilaaksi?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:07"]Mitä aineita kirjoitit YO:ssa ja mitäs arvosanoja sait?
Itse valmistuin vasta nyt syksyllä käytyäni lukion kolmeen ja puoleen vuoteen :) Eli YO todistukseni oli:
Äidinkieli: Eximia cum laude approbatur
Pitkä Englanti: Eximia cum laude approbatur
Lyhyt Matematiikka: Eximia cum laude approbatur
Keskipitkä Ruotsi: Magna cum laude approbatur
Lyhyt Espanja: Cum laude approbatur
Terveystieto: Magna cum laude approbatur
Elämänkatsomustieto: Laudatur
Historia: Eximia cum laude approbatur
Ihan tyytyväinen tuohon olen :) Mites muilla on mennyt? Ja minä vuonna kirjoitit ylioppilaaksi?
[/quote]
Hyvä todistus, mutta miksi kirjoitit noin monta ainetta? Olisit ottanut esim. 2 pois niin olisit voinut keskittyä loppuihin paremmin ja varmaan saanut vielä parempia tuloksia :) mutta hyvä todistus siis, ei siinä mitään.
äidinkieli E
terveystieto E
ruotsi M
englanti B
ja vuonna 2010
Pitkä enkku L, keskipitkä ruotsi L, äikkä L, lyhyt saksa E, uskonto E. Tavote oli ruotsista L, muista E tai M eli loistavasti meni. Kirjotin pari vuotta sitten.
No niin, taas on av-laiset kirjottanu pelkkää ällää ja eetä.
-äikkä M
- pitkä ruotsi C
- lyhyt matikka C
-psyka B
-uskonto B
- lyhyt ranska A
- pitkä enkku A
2006 kirjotin,täydelistä alisuoriutumista kun kinnostus vaan loppui. nyt kuitenki elämä hyvällä mallilla ja vakityöpaikkakin.
äidinkieli L, A-englanti L, A-ruotsi L, pitkä matematiikka L, biologia L, kemia L, fysiikka L
Valmistuin lukiosta vuonna 2011. Olen todella tyytyväinen, etenkin kun en olettanut näin hyviä tuloksia :D L oli realistisena tavoitteena vain englannista ja biologiasta, matikasta ajattelin saavani C:n ja lopuissa oli tavoitteena M tai E.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:18"]No niin, taas on av-laiset kirjottanu pelkkää ällää ja eetä.
[/quote]
En valitettavasti voi sille mitään että 80-95% kanssakirjoittajista sai minua huonommat pisteet.
Äidinkieli L, pitkä matematiikka L, A-saksa L, B-ruotsi L, C-englanti L ja reaali (kemia ja fysiikka) L. Kirjoitin vuonna 1989, silloin ei vielä ollut eximiaa, joten laudaturit oli vähän helpompi saada.
Ootas kun muistelen. Kirjoitin vuonna 2000. Sen muistan, että oli neljä ällää ja kaksi ämmää. Muistaakseni näin: Lyhyt matikka, enkku, ruotsi ja ranska L. Reaali ja äikkä M. Joo, noin se meni.
Englanti L
Psykologia B
Äidinkieli E
Lyhyt ranska L
Ruotsi B
Terveystieto L
Psyka oli täydellinen alisuoriutuminen. Olin sen kirjoituksen 39,5 asteen kuumeessa enkä vaan jaksanut. Istuin siellä viltti niskassa sen pakollisen kolme tuntia ja kirjoitin 6 esseetä jotain paskaa. Ainakin Hitleristä ja natseista kirjoitin esseeseen mitä voimme oppia historiasta.
Ei ollut mun kirjoitusaikana 90-luvun alussa vielä samat systeemit, mutta 4 ällää (pitkä matikka, äikkä, reaali, ruotsi) ja 1 ämmän (enkku) kirjoitin ja keskiarvo oli 9,6. Saavutus: viidettätoista vuotta av-palstalla :D
1995
äidinkieli L
ruotsi M
englanti M
laaja matikka M
reaali L (en muista minkä aineen kysymyksiin vastasin. Varmaan ainakin biologian... )
Yleisarvosana oli L
Eximiaa ei vielä ollut.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:26"]Englanti L
Psykologia B
Äidinkieli E
Lyhyt ranska L
Ruotsi B
Terveystieto L
Psyka oli täydellinen alisuoriutuminen. Olin sen kirjoituksen 39,5 asteen kuumeessa enkä vaan jaksanut. Istuin siellä viltti niskassa sen pakollisen kolme tuntia ja kirjoitin 6 esseetä jotain paskaa. Ainakin Hitleristä ja natseista kirjoitin esseeseen mitä voimme oppia historiasta.
[/quote]
Lisään vielä, että lukion päättötodistuksessa psykologia oli 10. Ruotsi oli 7.
-12
En oo yo. Poika kirjoitti syksyllä L enkku ja biologia ja kemia E
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:27"]
1995
äidinkieli L
ruotsi M
englanti M
laaja matikka M
reaali L (en muista minkä aineen kysymyksiin vastasin. Varmaan ainakin biologian... )
Yleisarvosana oli L
Eximiaa ei vielä ollut.
[/quote]
Miten toi yleisarvosana on aikoinaan määritelty, kun sullahan oli enemmän magnaa kuin laudaturia, joten luulisi olevan M? Mun aikana yleisarvosanaa ei enää ilmoitettu, joten en siis tiedä.
Joskus kauan sitten ennen eetä kirjoitin neljä ällää ja ämmän. (Lyhyt matikka, reaali, ruotsi ja enkku l, äikkä m.)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:27"]1995
äidinkieli L
ruotsi M
englanti M
laaja matikka M
Yleisarvosana oli L
Eximiaa ei vielä ollut.
[/quote]
Heh, sama vuosi, samat aineet, samat arvosanat (reaalin yksi aine biologia)
Äidinkieli L
Lyhyt metematiikka M
Ruotsi L
Englanti M
Reaali L
Pitkä ranska C
Vuosi 1988, yleisarvosana L. En muista miten tuo yleisarvosana laskettiin.
Äidinkieli, Pitkä matikka, Reaali, A-saksa, A-englanti, B-ruotsi. Olin niin katkera kun kaikki omat aineet niputettiin tuohin reaaliin ja sitten kielten arvosanat olivat suuressa painossa. Kokonaisarvosana E kuitenkin.
Oli ihana ja kukkakuvioinen!