Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UFF: mihin rahat todella menevät?

Vierailija
03.01.2015 |

Tuli mieleen tuosta Kummilapsi-keskustelusta, joku esitti kritiikkiä myös UFFia kohtaan. Olen kiinnittänyt huomiota kalliisiin hintoihin, esimerkiksi vähän kulunut Veromodan neule 15e. Mielestäni ei kirppishinta ollenkaan, mutta olen maksanut siksi kun olen ajatellut sen menevän hyväntekeväisyyteen. Tietoa, kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
22/29 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa toi up mitä jotkut käyttää kommenttina? Kysyn tosissani. Olen uusi AV palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin tyttö on Uffilla töissä. Siellä henkilökunta saa ostaa edullisesti vaatteita.

Ovat vuosikausia hamstrannut mm Marimekkoa.

Nyt, kun hinnat ovat pilvissä, myy niitä.

Osti 2 eurolla, myy 40 eurolla ja vaatteita on satoja.

Vierailija
24/29 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin muutaman artikkelin aiheesta. Fidakaan ei mikään pulmunen ole, vaikka sellainen käsitys on monella. Hesylle tai Emmaukselle ehkä veisin.

Vierailija
25/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa noissa vaatteita ja tavaraa keräävissä firmoissa joku asia mättää. Itse yritän ostaa vain tarpeeseen ja kestävää. Laitan käytetyt roskiin tai jos voi käyttää riepuna. Ja kannattaa katsoa pinterestit ja instat läpi, löytyy vaikka mitä askartelua ja tuunausta mihin farkkujakin voi käyttää.

Vierailija
26/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lahjoitan mieluiten Pelastusarmeijalle.

Vierailija
27/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on Uffin keräyslaatikont, mutta en edes tiedä missä lähin myymälä on, ei edes lähikaupungeissa. Mitään en noihin laatikoihin vie, paitsi lumpuksi menevät rikkinäiset vaatteet, eikös he niitäkin kerää... Lahjoitan mieluummin esim. seurakunnan ylläpitämälle tms. järjestölle jotka ei vedä välistä suuria summia. Niissä työntekijätkin usein vapaaehtoisia ilman palkkakustannuksia. SPR on mennyt myös pilalle ahneutensa myötä, ihan hirveät hinnat perusvaatteilla ja tavaroilla, ja eurot kuluu organisaation kuluihin.

Vierailija
28/29 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin muutaman artikkelin aiheesta. Fidakaan ei mikään pulmunen ole, vaikka sellainen käsitys on monella. Hesylle tai Emmaukselle ehkä veisin.

Mielenkiinnosta tutkin, enkä löytänyt mitään epäilyttävää. Suomalainen avustusjärjestö, jossa seurakunnat mukana. Ihan läpinäkyvää humanitääristä avustustoimintaa, jota voi kyllä ihan hyvin tukea.

Vierailija
29/29 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie Uff mitään.