Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maine Coon kotikissana?

Vierailija
03.01.2015 |

Millainen kyseinen kissarotu on? Muistuttaako yhtään mettistä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi "koiramainen "kissa. Ainakaan mein Cooni ei ole mikään sylikissa, mutta osallistuva. Aina siellä missä ihmisetkin. Tietysti jokainen on yksilö.

Vierailija
2/20 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jättää kotiin 12 tunniksi kerralla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up?

Vierailija
4/20 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

värikäs elämäni blogistilla on kolme coonia ja mitä videoilta olen seurannut, niin mukana tuntuvat olevan kaikessa mitä blogisti tekee. iso kissa. haluaisin tuollaisen itselleni mutta mieheni ei ole ainakaan vielä innostunut asiasta.

Vierailija
5/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisä tietoja Cooneista :)

Vierailija
6/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistikissa 

Vierailija
7/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää Maine Coonin ulkonäöstä. Ilkeän näköisiä (ei varmaan kuitenkaan luonne), kirsun ympäristö turpea ja kollit kasvavat valtaviksi.

Vierailija
8/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä oitää ottaa 2, kaipaavat seuraa

Vierailija
9/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiramainen. Meillä nouti leluja, pelasi lasten kanssa myös mieluusti piilosta ja hippaa (kissa juoksi lasten perässä, ei koskaan toisinpäin)

Vierailija
10/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon, vaatii aktiviteetteja, jahtaamista-saalistamisleikkejä, tilaa vaatii, ja ulkoilun mahdollisuutta, muuten on onneton. Aikalailla kuten mikä kissa tahansa, mutta enemmän.

Vierailija
11/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman ihanin kissarotu, luonteissa on kyllä paljon eroa. Mulla sisaruspuolet (sama isä), joista toinen nukkuu mun hartioilla ja olisi ihmisen sylissä 24/7, toinen taas on itsenäisempi eikä viihdy sylissä ollenkaan. Käy kyllä puskemassa ja juttelemassa, mutta syliin ei tahdo. Ulkona eivät tykkää olla, kun satunnaisesti yritän niitä ulkoiluttaa hihnassa. Turkki vaatii hoitoa, osalla turkki rasvoittuu niin, että sitä pitää ihan oikeasti pestä muutaman viikon välein. Seurallinen rotu. Ja syö todella paljon. Meillä menee kevyesti 400g märkäruokaa per nassu päivässä. Ja nimenomaan kunnollista, laadukasta eläinkaupan märkäruokaa, ei mitään viljamössöjä. 

Vierailija
12/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan omistanut rotukissaa, koska maatiaiskissan saa ilmaiseksi (anteeksi)

Mutta se mitä olen rotukissoja oppinut tuntemaan, mainecoonia kuvaillaan koiramaiseksi. Mainecoonit ovat todella sosiaalisia kissoja joiden pitäisi tulla toimeen "kaikkien" kanssa. Ne ovat aktiivisia ja normaalista poiketen eivät pelkää vettä kuten lemmikkikissat yleensä

Vierailija
13/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei turkinhoito innosta, kannattaa hankkia joku lyhyt-turkkinen rotukissa tai ihan maatiainen...

Vierailija
14/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme coonia. Tosiaan tuo koiramainen kuvaa hyvin. Täysiä perskärpäsiä, jotka osallistuvat ruuanlaittoon, siivoamiseen, remontointiin, saunomiseen, tulevat mukaan vessaan, kellariin jne. Eivät välttämättä nostamalla ole innokkaimpia mahdollisia sylissäolijoita, mutta tunkevat varmasti syliin/kainaloon/viereen sängyssä kunhan itse saavat päättää sopivan ajankohdan.

Rotuominaisuuseta mainitaan kömpelyys moneen muuhun kissarotuun verrattuna, mitä pitäisin kuitenkin enemmän yksilökohtaisena asiana. Nämä juttelevat paljon, kulkevat perässä ja marisevat tai käkättävät jos kokevat ettei huomiota tule tarpeeksi. Pallon noutaminen ja erilaisten huiskien mätkimiset on meillä parhaita leikkejä, eivät väsy näissä ollenkaan. Ulkoilevat valjaissa valvovan silmän alla. Pitäisi rakentaa tarha, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Mulla kaikki kissat ovat olleet hoikkia (cooneista monella on taipumusta leikkaamisen jälkeen kerätä ylipainoa, mikä ei ole muutenkin isolle rodulle hyvästä), uros oli 8 kg, tytöt ovat 6,7 ja vähän yli 7 kg, toinen on selvästi isokokoisempi (pitkä ja korkea). Isoja siis joka tapauksessa, mutta kehittyvät aikuismittoihin aika hitaasti, esim. kaulurit on tulleet vasta useamman vuoden iässä. Turkin laadussa myös isoja eroja, yksi vaatii ihan päivittäistä harjaamista, yhdelle pari kertaa viikossa ja yhtä ei tarvitsisi turkin puolesta harjata varmaan ikinä kun on ihan silkkikarvainen, mutta sattuu pitämään harjaamisesta kun hullu puurosta :)

Vierailija
15/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilveksen kokoinen suurimmillaan ja seurallinen. Ei niin kissamainen mihin monet maatiaiskissan omistajat ovat tottuneet. Syö tuplasti kotikissan edestä.

Vierailija
16/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junnilalla on yksi tuollainen katti. Sen nimi on leikkisästi Adolf -kolli...

Minä nimesin oman tyttökisuni Erikaksi.

Vierailija
17/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli maine coon pitkän lemmikittömän ajan jälkeen. Aiemmin ollut kissoja ja koiria.

Ihan paras kissarotu! Tässä kissa ja koira samassa paketissa.

Meidän cooni tykkää leikkiä palloilla ja noutaa leluja. Ulkona myös leikkii kepeillä.

Pärjää hyvin koko päivän yksin. Nukkuu yleensä yksin ollessaan. Nukkuu yöllä myös. Herää heti, kun mies herää töihin.

Tulee eteiseen ovelle vastaan.

Tosi puhelias. Juttelee ja matkii. Naukuu, kurisee ja sirkuttaa. En osaa selittää tota ääntä, mutta jokaiselle perheenjäsenelle vähän eri äänellä.

Vaatii ISON hiekkalaatikon ja PALJON ruokaa! Omii kaikki tavarat, etenkin lasten lelut.

Vaatii paljon huomiota ja aikaa. Turkki vaatii harjausta ja pesua. Vessa pitää siivota 1-2 kertaa päivässä.

Luonteeltaan ainan ihana. Tulee kainaloon nukkumaan ja silittää tassuillaan.

Vierailija
18/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut maatiaisia ja nyt cooni. Ihan fantastinen rotu!!!! Viihtyy sylissä, osallistuu kaikenlaisiin puuhiin, ulkoillaan paljon ja rakastaa pyörän korissa matkustamista. Tykkää koirista ja veljen koira on ihan paras kaveri. Tykkää myös lapsista. Kova lotraamaan veden kanssa kun kukkien pesuvesiä astioissa parvekkeella. Uimaan ei ole vielä suostunut(2v) vaikka monet coonit tykkäävät uida. Rakastaa kiipeilyä, olen laittanut hyllyjä seinälle että pääsee kiipeilemään. Turkin hoito on ollut helppoa, harjaan 1-2 kertaa viikossa. Ja kyllä tulee syliin ja heti kerää kun silitetään.

En vaihtaisi enää muihin rotuihin. 💙

Vierailija
19/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli maine coon pitkän lemmikittömän ajan jälkeen. Aiemmin ollut kissoja ja koiria.

Ihan paras kissarotu! Tässä kissa ja koira samassa paketissa.

Meidän cooni tykkää leikkiä palloilla ja noutaa leluja. Ulkona myös leikkii kepeillä.

Pärjää hyvin koko päivän yksin. Nukkuu yleensä yksin ollessaan. Nukkuu yöllä myös. Herää heti, kun mies herää töihin.

Tulee eteiseen ovelle vastaan.

Tosi puhelias. Juttelee ja matkii. Naukuu, kurisee ja sirkuttaa. En osaa selittää tota ääntä, mutta jokaiselle perheenjäsenelle vähän eri äänellä.

Vaatii ISON hiekkalaatikon ja PALJON ruokaa! Omii kaikki tavarat, etenkin lasten lelut.

Vaatii paljon huomiota ja aikaa. Turkki vaatii harjausta ja pesua. Vessa pitää siivota 1-2 kertaa päivässä.

Luonteeltaan ainan ihana. Tulee kainaloon nukkumaan ja silittää tassuillaan.

Mun coonilla pellettiä vessassa, kakat kerään tietenkin mutta pellettiä en ole vaihtanut kovin usein. Taitaa edellisestä olla jo kuukausi. Eikö haise.

Vierailija
20/20 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan omistanut rotukissaa, koska maatiaiskissan saa ilmaiseksi (anteeksi)

Mutta se mitä olen rotukissoja oppinut tuntemaan, mainecoonia kuvaillaan koiramaiseksi. Mainecoonit ovat todella sosiaalisia kissoja joiden pitäisi tulla toimeen "kaikkien" kanssa. Ne ovat aktiivisia ja normaalista poiketen eivät pelkää vettä kuten lemmikkikissat yleensä

Meillä on ollut vain maatiaiskissoja. Viimeisin kissa oli koiramainen; seurallinen, halusi toimintaa, tykkäsi esim. noutamisesta, korkeushypystä, vesileikeistä. Kun taloon tuli koiranpentu, kissa "koulutti" sen ja niistä tuli parhaat ystävät.